12-03-2013

dinsdag 26 februari door Helena


Dagverslag 26/02/'13

Ik stond voor de trappen en nam een diepe zucht:”Hier gaan we dan!”
Eenmaal boven kwam Cecile een paar seconden later. Eerst even overlopen wat we konden doen in de schrijftijd. Ik werkte in mijn taalboekje.
Toen zei Camille:”Blubberpinguin!” We gingen in de kring zitten. Emma las haar dagverslag en stelde haar weetje voor. Er vertelden en toonden nog wat kinderen.
Plots hoorde ik alweer “Blubberpinguin!” Het was wiskunde en we losten vraagstukken over mengsels en ongelijke verdeling op. Dan was het speeltijd. Ik nam mijn pennenzak mee naar beneden omdat het daarna godsdienst en zedenleer was.
In zedenleer ging het over België. Daarna was het etenstijd. Ik rammelde al van de honger.
Na het smullen ging ik naar boven om aan mijn 3D werkje te werken voor mijn project. Als het tijd was kwam er een mevrouw in de klas die een workshop met ons ging doen. Het was zeer interessant.
Dan was het tijd:” Blubberpinguin!”

Maandag 25 februari door Emma


Dagverslag 25/02/2013
Ik kwam de klas binnen en wachtte tot Cecile binnen kwam? Na een paar minuten kwam Cecile binnen.
We begonnen de dag met de planning te bespreken, dan was het stille schrijftijd. Ik werkte aan mijn taalblokje en opeens hoorde ik blubber pinguïn. Het was praatkring. Glodjana stelde haar liedje voor en een paar kinderen vertelden en opeens hoorde ik voor de tweede keer 'blubber pinguïn'.
Het was tijd voor wiskunde, we bespraken een paar droomkamers op schaal en dan kregen we een blaadje van wiskunde.
Na een tijdje werken was het speeltijd. Ik speelde wat en Cecile kwam klappen We gingen naar boven en het was Frans. We schreven onze tekst voor de spreekoefening 'mon cheri ' en het was tijd, Ik ging terug naar de klas. In De klas bespraken we het boekje van woordontleding en werkten aan ons zelfgemaakte woordsoortenboekje. Opeens hoorde ik een stemmetje zeggen blubber pinguïn, het was middageten ik at en speelde wat.
Een beetje later kwam Cecile klappen. We gingen naar boven en we gingen weer naar beneden want het was peer. We lazen, lazen vulden een blad in en lazen.
Toen we klaar waren was het tijd en ik ging naar boven.
Als ik boven was vertelden we hoe het was geweest bij peer en daarna lazen er nog twee kinderen voor .
Niet veel later hoorde ik blubber pinguïn tijd om naar huis te gaan.
Emma

vrijdag 22 februari door Kas


Dagverslag 22/2/13

Ik stond op en deed mijn kleren aan en ging naar school. Op school ging ik in de kring zitten voor de dag planning.
Daarna ging ik werken aan taal en na een halfuur werken was het dictee.
Na wat flink te schrijven was het 10 uur ik holde van de trap af en spurtte naar buiten, ik slenterde wat rond toen Cecile kwam klappen. Ik stapte naar boven en Cecile beval ons om naar onze plaatsen te gaan en aan de toets cijferen te werken. Daarna was het klassenraad, na wat problemen op te lossen verwisselden we de taken en gaven we.......
blubberen pinguin!!!!! riep Jarno met een jaren 60 stem.
Ik pakte mijn brooddoos, liep naar beneden,at mijn boterhammen op, ging naar buiten, voetbalde wat, ging weer naar boven. We gaven plusjes en minnetjes. We werkten daar na nog snel wat aan ons project.
En dat was mijn vrijdag.
Kas

donderdag 21februari door Camille


Dagverslag van donderdag 21 februari 2013
Lap, de dag begon al met file maar ik was nog net op tijd voor de turnles We moesten per twee opdrachtjes doen op tijd, ik was samen met Taiko. Het was een super leuke maar vermoeiende turnles maar de tijd vloog voorbij we moesten al snel naar boven gaan naar de klas. Kiki, Glodjana en ik gingen bij Catherine we kregen uitleg en tips over ons werkwoordenboekje. Daarna kreeg ik nog wat extra uitleg over de toets van cijferen voor morgen. We kregen nog vlug een banaan van het lieve fruitvrouwtje (Camille) en dan even pauzeren. Na de speeltijd: hup de trappen op . . . We kregen al snel een blad met 4 vragen over mengsels, dat we samen hebben opgelost.
Eindelijk middagpauze, mijn buikje begon al te knorren. Oooo neeeee tafeldienst, even vlug alles opruimen en dan naar boven om Yente met haar project over desserten te helpen voorbereiden. Ik speelde het hulpje ( Rood kersje ). Het was een super leuk en vooral lekker project want als verwerking had ze chocomousse, pudding met speculoos, brownies, meringues, cupcakes en macrons met choco gemaakt. En dan was het tijd.
Camille

woensdag 20 februari door Jarno



Dagverslag 20/02/13


De dag begon met de dingen die we moesten doen.
Dan stille schrijftijd na wat werken kring.
In de kring eerst dagverslag.
Dan boekvoorstelling van Zita het ging over een jongen met een gestreepte pyjama
Dan vertellen: Zuymbuyl zei iets over haar nicht
Dan was het wiskunde
Na veel nadenken WAS HET SPEELTIJD !!!!!!!!!!
Na een tijdje rennen was het zwemmen .
En dat was een dag uit mijn leven
Jarno

dinsdag 19/ 2 door Taiko



Dagverslag 19/2/13
De dag begon met alweer de trappenbeklimming. Toen ik in de klas kwam was Cecile er al snel .
We gingen in de kring zitten om te bespreken wat we gingen doen We begonnen met de stille schrijftijd . Ik werkte in mijn taalblok totdat Jarno zij Blubberpinguïn .
We gingen in de kring zitten . Renée las haar dagverslag voor en Billie had liedje .
Er mochten nog een paar kinderen vertellen totdat Jarno weer zei 'blubber pinguïn'.
Het was wiskunde. We kregen les over cijferen . Jarno zij dit keer heel luid blubberpinguïn .
Het was speeltijd. Ik speelde wat met Camille en Cecile kwam al snel klappen . Normaal was het godsdienst zedenleer maar Sara was er niet dus mochten die van zedenleer bij Cecile blijven. Ik werkte aan mij project maar na een uurtje was het al middag speeltijd . We hadden eerste beurt dus moest ik eerst gaan eten ik speelde wat en Cecile kwam klappen . Marion had project voorstelling dus luisterden we allemaal aandachtig naar het super project van Marion het ging over kruiden .
Als verwerking mochten we thee drinken.
Na de thee gingen we in de kring zitten om te luisteren naar teksten . Voor de laatste keer zei Jarno blubberpinguing we deden onze taak en gingen naar huis .
Taiko

Maandag 18 februari door Renée


Dagverslag 18/02/2013

Ik werd wakker, deed mij kleren aan en sprong in de auto om naar school te gaan. Als ik aankwam moest ik eerst nog even in de opvang blijven.
Al snel was het acht uur en ging de gewone trappen op en ging naar de klas. In de klas deed ik nog iets tot Cecile in de klas kwam. We gingen allemaal in de kring om naar de planning te kijken. Dan was het stille schrijftijd. Ik werkte aan mijn taalblokje en...blubber pinguïn. Het was kring. Luka las zijn dagverslag voor en Camille stelde haar weetje voor dat
ging over het Atomium. Het was heel interessant, een paar kinderen vertelden en blubber pinguïn.
Het was rekenen, iedereen verbeterde zijn toets van schaal. Als je klaar was mocht je aan je droomkamer op schaal werken. Ik nam net mijn papier en blubber pinguïn.
Eindelijk speeltijd dacht ik bij mezelf. Na de speeltijd was het Frans. Sommige kinderen steleden hun dag voor in het Frans. Daarna mochten zij een spelletje spelen. De anderen werkten hun spreekbeurt af om donderdag voor te stellen...Blubber pinguïn. Als de zesdes terug in de klas waren,
moest Kas een zin kiezen. Dan zochten we het werkwoord, bijvoeglijke naamwoorden, enz,...Blubber pinguïn.
Het was middag ik at mijn boterhammen op, maar ging niet naar buiten want ik bleef binnen bij Billie en nog een paar anderen. Dan was het tijd de andere kinderen kwamen binnen en we gingen op onze plaatsen zitten want het was project werktijd. Na even werken...Blubber pinguïn. Het was voorleesronde, een paar kinderen lazen voor en blubber pinguïn. Dit was alweer dag dichter bij de paasvakantie!!!



Renée