19-03-2013

donderdag 14 maart door Luka


Dagverslag : donderdag 14/03/2013

Het eerste uurtje was het turnen. Het was een soort hockey en iedereen had een ander soort stick zoals een saucisse.
Daarna gingen we naar onze klas. We zaten in de kring om de dagplanning te overlopen.
Toen werkte ik aan mijn planning.
Ik ging naar de kring toen Kas blubber pinguïn riep.
Marion toonde een filmpje met de link over een voorstelling van haar en Helena en andere :
Dan was het speeltijd.
Na de pauze, ging ik de lastige trappen op.
We verbeterden een bundeltje van rekenen.
Dan opeens, uit het niets, kwamen de kinderen van Els binnen.
Het was Frans en we vervoegden sommige werkwoorden.
Toen zei Kas : “Blubber pinguin !”
Ik at veggie en ging spelen.
Toen keken we naar het project van Emma : het oor.
En toen was het tijd.

Luka

woensdag 13 maart door Glodjana



dagverslag woensdag 13 maart 2013
Ik kwam binnen in de klas en Cecile was er nog niet dus ik sprak nog wat met mijn vriendinnen. Toen kwam Cecile naar de klas en gingen we in de kring voor de dag te overlopen . Dan moesten we aan de planning werken ik werkte aan mijn woordsoorten .
Toen zei Luka blubberpingun. Luka verving Kas omdat hij ziek was. En we moesten in de kring zitten. Een paar kinderen vertelden en Luka zei al snel blubberpinguin . Het was wiskunde het 6de moest bij Cecile de toets verbeteren en het 5de moest aan hun bundeltje werken van vlakke figuren. Dan zei Luka blubberpingun het was speeltijd. Ik bleef binnen om paar kinderen uitleg te geven over het bundeltje . Toen kwam Cecile naar boven met de anderen kinderen en we moesten verder werken aan ons bundeltje en het 6de was met Cecile de toets aan het verbeteren .
Toen zei Luka blubberpinguin en Cecile gaf ons turnen we speelde jagersbal en dat was het einde van deze dag op school
EINDE Glodjana

dinsdag 12 maart door Kiki


Dagverslag 12 maart 2013

Ik kwam de klas binnen en er was nog niemand, al vlug kwam Otto en daarna nog een paar kinderen. Er waren er veel te laat gekomen door de sneeuw maar sommige kinderen waren er gewoon niet. Cecile was er nog niet en maar met een paar kinderen deden we kring.
Cecile en Jarno kwamen samen toe. En toen deden we wiskunde. Ik weet niet meer wat we deden.
Toen was het speeltijd. Ik speelde wat en dan gingen we de container binnen om met godsdienst zedeleer een film te bekijken: “La vita a bella”,
Ik snapte er niks van.
Na godsdienst zedenleer was het middag. We aten en speelden buiten als het 2de beurt was, was er geen meisje buiten en mocht ik binnen bij Helena, Marion en Emma. Toen gingen we binnen, daar lazen we voor uit het boekje van die workshop dan keken we naar de paarden show van Marion en zo. Dan was het liedje van Taiko we moesten flamingo dansen ik moest met Kas dansen. We konden er niks van. Daarna was het vrije werktijd en dan mochten we naar huis


EINDE KIKI

maandag 11 maart door Billie


Dagverslag 11 maart ’13

Ik kwam de klas binnen en er waren nog niet veel kinderen. Al gauw begon het volk binnen te stromen met daarbij ook Cécile. We gingen in de kring zitten voor de week planning te overlopen. Het was stille schrijftijd. Ik maakte het woordpakket en ik werkte aan de verwerking voor de flanders horse expo. Kas zei dan: ” BLUBBERPINGUIN.”
Het was kring en een paar kinderen vertelden en Taiko toonde haar 2 knuffels die ze had gewonnen bij de kermis ( ik dacht bij me zelf:' WAT EEN GELUKZAK'.) En net toen ik mocht vertellen was het BLUBBERPINGUIN.
Wiskunde: we kregen de toets over mengsels en ongelijke verdelingen terug. Het 5de verbeterde de toets en het 6de moest aan de vlakken werken. Na veel getetter van Kaaaaaas zeg nu een keer blubberpinguin zei Kas: “ BLUBBERPINGUIN.”
Het was speeltijd ik bleef binnen om op rekentuin te spelen. Als iedereen binnen kwam was het Frans; We moesten een toneeltje maken om donderdag voor te stellen en het moest gaan over dat iemand iets moet bestellen in een kraam. Dat moest met 2 ik was met Reneé. Als het tijd was konden ik en Reneé het al van buiten. Het was werktijd, ik werkte weer aan mijn flanders hors dinges expo bla. Als snel was het BLUBBERPINGUIN.
Het was middagspeeltijd het was als eten FRIETJES MET APPELMOES EN STOVERIJ.
Na het eten moesten we naar buiten en het was ijzig koud. Na 10 minuten was het binnenspeeltijd. Ik speelde wat en Cécile kwam binnen. Het was peerles; Het ging over stop!! Snap je het nog wel. Daarna werkte ik aan mijn delingen en BLUBBERPINGUIN. Het was voorleesronde. Taiko las haar tekst ik weet niet meer hoe die heette en Glodjana las haar tekst over verhuizen.
BLUBBERPINGUIN
Einde Billie

donderdag 7 maart door Yente


Dagverslag donderdag 7/03/13
Opstaan, kleren aan….. Pffffft, het was weer school. Mijn hersens werkten nog niet helemaal toen ik aankwam in de klas. Gelukkig ging de volgende les daar verandering in brengen, het was namelijk turnen. Na een goede opwarming waren mijn hersens al drie kwart wakker. Omdat ik nog een beetje slaperig was wist ik niet zo goed meer wat we deden. Ik dacht toch dat we tikspellen en parcours hadden gedaan.
Na de turnles
Ik wist het zeker: mijn brein was 100% wakker! We begonnen direct met de kring. Otto las zijn dagverslag voor, en de wakkere Luka deed zijn actua. Dan vertelde Renée dat haar mama in het ziekenhuis lag met Renée haar nieuw broertje Louis. Om het te vieren  had Renée lekkere snoepjes mee! Ik at mijn snoepje op en BLUBBERPINGUIN het was tijd.
Aan de trappen
Ik pakte mijn jas en ging naar buiten. De zon straalde op mij gezicht dus deed ik mijn jas uit. Juist na dat ik mijn jas ophing was het tijd dus pakte ik mijn jas mee naar boven.
In de klas
Het was werktijd. Ik werkte aan iets en BLUBBERPINGUIN, het was Frans.
In de klas van Els waar het zesde rustig klaar zat voor de les
Zoals je al hoorde zat iedereen rustig klaar voor de les, toen opeens de stagiaire een grote pak bladeren vasthield. Er werd al gefluisterd dat het misschien een toets zou zijn! Zo spijtig als het was waren de vermoedens WAAR!!!!!!!!!!! O nee paniek, snel pakte ik mijn Frans schrift om alles te herhalen.
Een minuut later
Ik kreeg mijn papier en bloed zweet tranen en inkt gingen erdoor. Maar mijn resultaat was een mooie afgewerkte toets.
Tien na twaalf
Gelukkig, het was tijd om te eten. Maar omdat ik al naar huis moest heb ik de rest van dag niet kunnen meemaken.
Einde Yente
Ps: Ik heb wel nog gehoord dat het project van Luka, Circus een groot succes was

woensdag 6 maart door Otto


Dagverslag woensdag 06/03/13

Ik kwam vermoeid van het fietsen aan op school. Ik was nog een beetje te vroeg dus bleef ik nog even in de refter. Om 8 uur ging ik naar boven. Opeens kreeg ik een beetje buikpijn maar ik dacht dat dat wel over zou gaan. We gingen in de kring voor de dagplanning. Na alles te overlopen was het stille schrijftijd maar mijn buik werd er niet beter op, integendeel van gewone buikpijn werden het super pijnlijke krampen. Na de schrijftijd was het praatronde. Een paar kinderen vertelden. Na de praatronde was het wiskunde. We moesten een papiertje uit een zak nemen waar iets wiskundigs op stond over figuren. Daar moest je dan een spreekbeurt van 1 min over doen. Ik kon niet meedoen door de krampen dus ging ik wat liggen in de kring. Het werd speeltijd en ik bleef binnen. De tijd ging trager dan ooit en ik probeerde wat te rusten. Na de speeltijd was het zwemmen maar ik bleef binnen liggen in de kring en las een boek. Naar de verhalen van mijn vrienden was het zwemmen iets met duiken. Toen iedereen terug kwam waren mijn krampen een beetje over gegaan door te rusten. En toen plots: BLUBBERPINGUIN! Dat was een iets minder leuke woensdag uit mijn schoolleven.

Otto

dinsdag 5 maart niet door Reina

Helaas, weer een ziek Reinaatje:
dus een korte samenvatting van de dag:

Eerst even werktijd.
Renée  stelde haar liedje voor. We moesten de instrumenten uitbeelden.
Tijd voor wiskunde toets over vraagstukken.

In de LBV ging het over negers en allochtonen.
's Nammiddags werkten enkele kinderen  aan hun 3D.
Anderen zochten op hoe kinderen naar school komen: te voet, per auto, fiets of openbaar vervoer.

Jarno las zijn tekst voor.

maandag 4 maart door Zita


Dagverslag 4/3/2013
Ik kwam op school en ging in de kring zitten.
Ietsje later kwam Cecile binnen zei “Goedemorgen” en werd daar totaal op genegeerd.
We overliepen de dagplanning in de kring en gingen op onze plaatsen zitten. Ik werkte aan mijn Holeklasadijn tot Kas 'blubber pinguïn' zei.
In de kring zag ik tot mijn verbazing dat Kas zijn haar was geknipt maar keek direct weg want het beviel me niet echt.
Zyumbyul las het dagverslag voor en vele kinderen vertelden.
'Blubber pinguïn!' riep Kas.
In rekenen kregen we mengels als oefeningen. Ik vertond er niets van. Ik wachtte op het woordje dat ik al lang wou horen en opeens “blubber pinguïn”. Kas had mijn leven gered door dat te zeggen. Het was speeltijd maar niet voor lang want het was alweer tijd. Het was Frans. We leerden over de dagen, het weer, de maanden en de seizoenen. Daarna was het vrije werktijd.
'Blubber pinguïn' zei Kas.

Middagspeeltijd, joepie. Na eten en spelen was het weeral tijd.
Het was peer we lazen en lazen en lazen en gingen weer naar de klas.
We gingen allemaal naar de kring en het was vrije teksten tijd.
Luka,Emma,Glodjana en Max lazen hun vrije teksten voor.
En dan uiteindelijk zei Kas “BLUBBER PINGUIN”.

Einde Zita

vrijdag 1 maart door Zyumbyul


Dagverslag 1 maart (origineel)
De dag begon met de lastige trappen.
Ik prat met Emma en Cecile was daar. We zaten in de kring. Cecile zegt ons wat moesten we doen het was schrijftijd ik schrijf mijn tekst en we zetten in het kring we hebben klein stukje klasraad gedaan dan zijn we verroken we moesten lang op de tram wachten ja de tram is daar na niet zo veel rijden we waren in exposhow eerst zijn we naar de paarden gaan kijken dan hebben we wat nog verder gelopen O ! Kleine paarden ze waren zo schetteren paarden dan zijn we gaan paardenwedstrijden gaan kijken dan zijn we wat nog rond gaan lopen dan zijn we terug gegaan bij het paarden gegaan yes ik mag een paard rijden het was gedaan dan zijn we naar andere paarden gaan kijken dan zijn we wat nog rond gelopen Natacha komt bij ons en ze zegt dat het tijd was we zijn terug naar school gekomen en we zetten in de kring en vertalen over die paarden en wat wij vinden van het paardenshow dan hebben wij met Emma een paard gemakt door het klei maar het was niet af het was tijd om naar huis te gaan
EINDE

Dagverslag (verbeterd)
De dag begon met de lastige trappen.
Ik praatte met Emma en Cecile was daar. We zaten in de kring. Cecile zei ons wat we moesten doen. Het was schrijftijd. Ik schreef mijn tekst en we zaten in de kring. We hebben een klein stukje klasraad gedaan dan zijn we vertrokken. We moesten lang op de tram wachten. Ja de tram is daar. Na niet zo veel rijden waren we in de exposhow. Eerst zijn we naar de paarden gaan kijken dan hebben we wat nog verder gelopen. O ! Kleine paarden ze waren zo schitterende paarden. Dan zijn we gaan paardenwedstrijden kijken. Dan zijn we wat nog rond gaan lopen. Dan zijn we terug gegaan bij de paarden . Yes ik mocht op een paard rijden. Het was gedaan dan zijn we naar andere paarden gaan kijken dan hebben we wat nog rond gelopen. Natacha kwam bij ons en ze zei dat het tijd was. We zijn terug naar school gekomen en we zaten in de kring en vertelden over die paarden en wat wij vonden van de paardenshow. Dan hebben wij met Emma een paard gemaakt in t klei maar het was niet af en het was tijd om naar huis te gaan.
EINDE

donderdag 28 maart door Marion


Dagverslag 28/02/2013
Vandaag moest ik eens niet de vermoeiende trappen op want het was turnen. Het waren conditie oefeningen met banken, koprollen, sliermatten en zweet. Als afsluiter deden we nog 2 keer “tussen 4 vuren”. De laatste keer was het het 5de tegen het 6de. Het 6de won. Toen de turnles gedaan was moest ik dan toch nog de trappen op: “Zucht.”
Toen ik boven was gingen we in de kring zitten om de dagplanning te overlopen. We gingen aan onze plaatsen zitten en deden nog even schrijftijd. “Blubberpinguïn!”, riep Camille.
We gingen in de kring zitten. Max las het dagverslag voor en Glodjana deed haar fantastische maar gruwelijke actua. “Blubberpinguïn!”
“Jippie! Speeltijd!”, ik pakte mijn kiwi en snelde naar buiten.
Na een tijdje kwam Cecile klappen en we gingen weer naar boven. Reina deed haar boekvoorstelling over de “Hongerspelen”. Het was heel goed.
Daarna deden we: “O nee, wiskunde!” we losten vraagstukjes op over snoepjes:mmmm, wat kreeg ik daar een honger van. En ook over wijn: woesj! Daar ging mijn eetlust. De kinderen van Els kwamen binnen dus ging ik naar de klas van Els voor Frans. We stelden onze spreekbeurten voor over 'Mon cheri'. Je kon de liefde in de lucht voelen.
“Rammel, rammel!”, zei mijn buikje. En inderdaad: het was etenstijd! Ik smulde mijn buikje rond en ging toen naar boven om Billies project 'koralen' klaar te zetten. De kinderen kwamen binnen en we waren begonnen. Billie deed het fantastisch en wij deden het ook fantastisch. Na het goede project werkten we nog aan wiskunde. Uiteindelijk zei Camille: “Blubberpinguïn!!!”, en dat was weer een leuke dag.

Marion

woensdag 27 februari 2013 door Max


Dagverslag 27/02/13
Ik stond op en vertrok naar school. Toen ik aan het stappen was richting school kwam ik Otto tegen.
Otto en ik beklommen samen de trappen “Everest” op. Eenmaal boven kwam Cecile.
We begonnen met een kleine schrijftijd na de schrijftijd gingen we gaan schaatsen!!!
Otto en ik liepen met een wijze kleuter richting de schaatsbaan.
Toen we daar aankwamen pakte ik mijn schaatsen en ging de baan op.
Na een kleine opwarming, deden Kas en ik een klein racetje. Maar opeens kwam Ben naar ons en zei:”Hockey!”
Tijdens hockey gebeurde dit: “Aah,bam,donk,goal,tak,doenk en opeens oeioei.” Dit was het sein dat het gedaan was.
We liepen weer naar school en Yente en Marion lazen uit “het paleis” voor en opeens Blubberpinguin.


Max