04-05-2012

Woensdag 18 april Max D


Dagverslag: woensdag 18/4/12

We begonnen met de toets over zinsontleding. Iedereen was aan het zweten. Na de verdoemde toets was het les over breuken. We moesten van Cecile een ruitjesblad pakken. We schreven over breuken en toen was het pindakaas. Ik speelde wat en het was zwemmen. We moesten leren duiken met buizen. Dan gingen we naar school en het was kring. Helena deed haar dagverslag en dat was het einde van een nattige dag.
Einde Max

Dinsdag 17 april Helena


Dagverslag 17/04/'12

Ik kwam op school en liep naar de deur aan de trappen. Ik zei tegen mezelf: “Hier komt het vermoeiende werk!” Ik ging de trappen op. Om de vijf treden een diepe zucht. Ik kwam de klas binnen en niet veel tijd later kwam ook Cécile binnen. Schrijftijd. We verbeterden ons blaadje van taal, maar opeens “Pindakaas”. Kring. Emma las haar dagverslag, Milena deed haar weetje over het vogelbekdier en Kika deed haar meezingliedje genaamd “in een klein stationnetje”. Daarna vertelden er nog een paar kinderen over hun vakantie. Dan was het wiskunde maar eerst toonde Cécile op het bord wat we moesten kennen voor de toets van zinsontledingen, taal. Daarna berekenden we de uitkomsten van een hoofdrekenblaadje. Ik zat diep na te denken over de laatste oefeningen toen ik plots een luide stem hoorde die zei: “Pindakaas”. Het was tienuurtjesspeeltijd.
Ik at mijn appel en dronk mijn fruitsap en daarna was het godsdienst en zedenleer. In zedenleer ging het over gsm's maar we gingen plots naar het onderwerp koekjes en snoep op school. Later was het speeltijd. Mijn buikje rammelde van de honger en plots klaarde mijn gezicht op want ik hoorde de bel van de tweede beurt. Ik at en later had ik nog wat speeltijd. Cecile kwam klappen en we luisterden naar het project van Max C. over mummies. Ik had veel bijgeleerd. Later ruimden we op en lazen nog een paar vrije teksten voor en zo eindigde weer een schooldag.

Einde verslag

Maandag 16 april Emma


Dagverslag 16.04.2012
Ik kwam moe de klas binnen want het was vakantie geweest. Een beetje later kwam Cécile binnen en zei: “Goedemorgen” waarop iedereen zoals gewoonlijk zei: “Goedemorgen Cecile.” We begonnen met de planning te bespreken. We kregen ook de lijst met wat we moesten voorstellen. Daarna was het kring, Faust had boekvoorstelling en Helena liedje maar ze was er niet. Er vertelden nog een paar kinderen en toen was het tijd voor wiskundige creatie en hoofdrekenen. En toen opeens “Pindakaas!” Tienuurtjesspeeltijd. Ik at twee minitomaatjes en ging naar het toilet. Klap, klap, taal verbeteren. Ik was samen met Lâle om het te verbeteren. Toen riep het zandmannetje: “Frans.” We leerden over de voorzetsels en deden een gesprekje over ziek zijn. “Pindakaas!” etenstijd. Ik at en bleef in de refter want ik had tafeldienst. Cecile kwam klappen en we gingen naar boven voor het project van Camille: zintuigen en zenuwen. We kregen proefje met appel, ui en kopspeldjes. Na een superfantastisch project lazen we nog wat teksten voor. Pindakaastijd en tot morgen.

Emma