23-01-2012

dinsdag 17 januari 2012 Cécile

Verslag dinsdag 16 januari 2012

We begonnen met een korte schrijftijd.
Dan las Jakob zijn superverslag van maandag voor. En ... dan zei Mona dat zij eigenlijk de schrijver was van het maandagverslag. Dus las zij ook een supergoed verslag en dus was ik de pineut om het verslag van dinsdag te schrijven.
We hadden die dag ook de kinderen van Els op bezoek, want Els was naar een bijscholing. Maar die waren heel rustig en we vergaten ze.
Chiara stelde haar liedje voor. We moesten er een dans op verzinnen. Mijn groepje had een wonderschoon stukje gemaakt. De anderen waren ook niet slecht en Chiara ook niet.
Daardoor was de tijd voor de kring al voorbij. Alleen las Emma nog voor uit ons boek. Over de rare oom van de ene jongen.
Wiskunde: grote stilte, want er was cijfertoets. Je hoorde alleen het stille tikken van de zweetdruppels die van de tafels drupten.
Oef: speeltijd. Enkelen werkten nog hun toets af.
Voor de kinderen G/Z. Voor mij verbetertijd.
's Namiddags kwam Petra vertellen over het secundair. 't Wordt een hele verandering.
We lazen erna onze laatste vrije teksten en dan leerde Kika ons de 7-sprong en hupten we naar huis.

Cécile



Maandag 16 januari Mona en Jakob

Dagverslag 16.1.2012

Vandaag was het terug een dag zoals alle andere dagen. Ik ging terug naar school en daar babbelde ik wat. Toen Cecile binnen kwam kregen we onze planning, en bespraken die. Dan was het schrijf tijd. Ik begon aan mijn vrije tekst.
“Kring” riep het zandmannetje, dus gingen we allemaal knusjes in de kring zitten.
Daar las Maximax het verslag voor en deed Emma haar actua . Over een cruise schip dat is gezonken.
Daarna las Milena wat voor in het boek: de jonge prinsen. Het was grappig! Dan lazen er nog een paar kinderen voor uit hun vertelschriftje.
Toen was het tijd voor wiskundige creatie; We hebben die van Kika en Emma besproken. “Speeltijd” zei het zandmannetje. Het was de beurt aan : Stan, Renee,Kika,Jonna en mij om met Zuymbuyl te spelen.
Toen Cecile klapte gingen we terug naar boven. Daar deden we zelfevaluatie.
“Frans” riep het zandmannetje. In de Franse les leerden we over Ma journée. Daarna was het middagspeeltijd . In de namiddag was het appel! Ik ,bedoel peer! Ik en Mona lazen veel. Daarna was het nog vrije werktijd. En dan “Pudding” het school was gedaan , tijd om naar huis te gaan.

Einde
Mona


Maandag 17 januari 2012
Ik ga niet beginnen met ik kwam in de klas maar met :
Ik kwam vrolijk huppelend de klas binnen, koffiekletste nog wat met mijn maten.
Dan overliiepenwe de planing. Daarna was het schrijftijd. Ik werkte aan mijn vrije tekst.
Toen was het kring Emma deed haar actua over een gezonken cruise schip.
En Milena las voor in 'de jonge prinsen.'
Na de kring was het wiskundige creatie bespreken.
Daar kregen we de gekste dingen te zien zoals sommen in regendruppels.
Toen was het speeltijd.We deden tikkertje knuffel.
Na de speeltijd moesten we ons sociaal emotioneel rapport invullen.
Dat was super emotioneel snik snik snik.
Dan frans we moesten zinnen vertalen.
En toen was het middag speeltijd. Ik speelde wat en ging dan eten.
Maar die zwerver van een Stan die weer geen boterhammen mee had heeft mijn boterham met kip gestolen. "stoute jonge!"
Dan was het peer. Na de peer moesten we aan ons project per twee werken.
En begin niet te wenen maar dat van Faust en mij wordt het best (LOL).!
Toen PUDDING

Jakob

vrijdad 13 januari 2012 verdwenen

friday the 13!!!!!!

woensdag 11 januari Otto

Dagverslag woensdag 11/1/12


Toen de dag weer eens begon was het werktijd. Ik werkte nog wat aan
mijn wiskunde.
Daarna was het kring. Een paar kinderen lazen voor uit hun vertelschriftje en Cecile legde uit wat we moesten doen met de tocht.
Na de kring was het wiskunde. We kregen een blaadje over de tijd omdat
we op de toets veel foutjes hadden van de tijd. Toen zei Cecile dat we
voor huiswerk een wiskundige creatie moesten maken maar toen opeens
PUDDING!!!”
Speeltijd!!! In de speeltijd wandelde ik een paar toertjes
om de speelplaats en daarna stepte ik een beetje.
Toen Cecile kwam klappen nam iedereen zijn zwemgerief en vertrok naar het zwembad.
We moesten met T-shirt zwemmen. Als je dan uit het water stapte,woog de
T-shirt echt super veel!
Na het zwemmen werkte iedereen nog even verder aan de tijd.
Maar toen opeens “PUDDING!!!” Dat was was dan weer een schooldag.
Otto

donderdag 12 januari Yente

Dagverslag 12/01/12

Ik kwam binnen in de klas om mijn spullen te pakken en ging direct weer naar beneden want het was turnen. We liepen als opwarming en deden veel leuke postjes en later nog eens jagersbal. Dan ging iedereen naar boven om de speurtocht in groepjes te verdelen, naar het dagverslag te luisteren en nog een liedje met Stan mee te zingen.
Wat zullen we drinken zeven dagen lang...
Later pakten we onze rugzakken en gingen richting de stad. Met mijn groepje (Milena, Kika, Jonna en Faust) werden we als eersten ietsje verder afgezet van de Vrijdagmarkt. Dan begon onze speurtocht. Eerste halte snoepwinkel Temmerman. En zo voort. Bij halte nummer 8 kwam Max. C bij ons aansluiten. Later eindigde we aan de Vrijdagmarkt en aten al onze boterhammen op. In het Gyuslain ging iedereen nog eens kijken naar de tentoonstelling 'gevaarlijk jong'. Dan nog eens snel kijken naar de psychiatrie. We keerden terug en dat was het einde van deze dag

Yente

dinsdag 10 januari Reina

Dagverslag dinsdag 10 januari 2012

Cecile kwam de klas binnen en het was schrijftijd. Ik werkte aan mijn tekst voor de kring. Op eens zei Helena :”Kring!”
Ik ben voorzitter dus ik leidde de kring. Zita las het dagverslag voor en Milena deed haar gedichtje. Er lazen nog een paar kinderen voor .
Het was wiskunde werktijd, ik werkte aan mijn cijferen. Na de wiskunde werktijd was het speeltijd, joepie.
Toen was het godsdienst en zedenleer. Bij zedenleer hadden we het over de zintuigen. Maar al snel was de les gedaan en was het middagspeeltijd. Emma, Helena en ik maakten nog een lijst : je eigen pronostiek voor de voetbal wedstrijd AA-GENT tegen ST-TRUIDEN. Ik at en speelde nog wat.
Toen kwam Cécile klappen. Dan werkten we aan onze projectjes, toen was het nog wat vrije werktijd en was het vrije teksten voorlezen.
Ik las de mijne voor, Lâle en Mona lazen ook hun vrije tekst voor.
Plots was het PUDDING!!!

EINDE
REINA

maandag 9 januari Zita

Dagverslag 9 januari 2012
De vakantie was gedaan en het was de eerste schooldag van 2012. Eerst deelde Cecile onze planningen uit en dan was het schrijftijd.
Kring! Een paar kinderen vertelden(zoals ik). De kring was gedaan en het was wiskunde,we kregen blaadjes met x sommen met kommagetallen om te cijferen. 'Pudding!'riep het zandmannetje,het was speeltijd.
Na de speeltijd was het Chiara's project voorstelling: video clips. Ze had zelf ook een video clip gemaakt met nog een paar kinderen uit onze klas.
Frans was het nu. We leerden over het ontbijt, slapen, rijden en nog een paar spelletjes. Pudding!!
Mmmm, ik at een paar boterhammen, speelde wat en het was tijd.
Nu was het les peer. Het vijfde ging naar klas Els en het zesde naar klas Cecile.
Na les peer was het Max zijn traktatie. En om de dag te eindigen gingen we naar beneden voor video clips te bekijken voor Chiara's project. Dan gingen we naar boven, pakten onze spullen en het was !PUDDING!
Einde Zita

nieuwjaarsbrief

1 januari 2012


lieve lezers


2011: de zomer kon beter
de regering is weder
nu Kadhafi en Osama er niet meer zijn
wordt 2012 misschien wel fijn.

Jullie hebben voor ons gekookt
en ons huis lekker warm gestookt.
Bedankt voor al die liefde en geduld
en al die wensen die je hebt vervuld.

We zijn allemaal blij
Iedereen zit knusjes bij mij.
Het haardvuurtje knettert
net zoals het vuurwerk spettert.

De Maya's zeiden: de wereld zal vergaan.
Maar daar trekken wij ons niets van aan.
Want dit jaar doe ik beter mijn best
- als dat nog kan - en voor de rest ...

Ik wens jullie een magisch nieuw jaar
en mijn briefje is klaar.
Maar wat kan ik eerst nog doen?
Ik geef jullie een dikke klappende zoen,

jullie lieve klas


23-12-2011 Marion

Dagverslag 23/12/2011

Ik kwam op school en het was: KERSTFEESTJE! Het kerstontbijt stond al op de tafel. Ik zette de multivruchten sap erbij.
Toen iedereen aan de tafels zat, deden we het licht uit en de nep kaarsjes en de lichtvesiering aan. We moesten elk om de beurt een grappig of griezelig verhaal vertellen over jezelf of je familie.
Ik vertelde dat mijn papa met nog iemand anders achter een muurtje zaten op een podium om te beginnen spelen en dat ze zo hard lachten dat de ene in zijn broek had geplast.
Daarna mochten we eten! Mmmmmmmm! Dat was overheerlijk. Na het ontbijt was het 10 uurtjes tijd. We maakten ons klaar voor het aperitief.
Toen we weer binnen kwamen was het cadeautjes tijd! We deden de stoelen dans en wie afviel moest zijn cadeautje geven.
Ik gaf een tas aan Otto en ik kreeg een mode boek van Jonna, spijtig genoeg had ik het al.
Dan kwam de klas van Els naar onze klas om te eten en te fuiven. De klas van Els was om te dansen en de klas van Cècile was om te eten.
Na lekker smullen moesten we opruimen, spijtig!
We speelden weerwolven en darna was het forum. Eerst had de klas van Dinnie een lied over baarden: dat was grappig en daarna had klas Lies een filmpje. Luna van klas Els speelde op haar ukelele en Annaleah, Camille, Laura, fleur en Iliana zongen mee.
Daarna was het aan de beste en coolste klas ooit: KLAS CECILE!!!!!! Camille, Max C, Jakob en Mona hadden en dansje. Mega gaaf!
Toen deden we met heel de school het dansje op Jingel Bells. En even later was het



KERSTVAKANTIE!!!!
Marion

donderdag 22 december '12 Max DR

Dagverslag 22/12/11
We begonnen met turnen we deden jagersbal en postjes.
Daarna kwam ik naar de klas en Katrien stond er want Cecile staakte. Het was vrije werktijd. Ik werkte verder aan mijn nieuwjaarsbrief. Nadat iedereen hard aan het werken was, was het speeltijd.
Ik speelden legertje en Katrien kwam klappen. Het was Frans daar werkte ik ook aan mijn nieuwjaarsbrief. We moesten ook eens de brief voorlezen een keer alleen en een keer samen. Dan werkte iedereen aan zijn brief of potje en toen was het ´”pudding”
Ik at wat en speelde wat en iedereen werkte weer aan zijn nieuwjaarsbrief en het was “pudding” Iedereen was aan het vegen.