23-10-2012

vrijdag 7 september Marion 2012


Dagverslag 7/9/2012

Ik kwam de klas binnen en het was klassenraad. Cecile vertelde nog eens aan het vijfde waar alles stond en we spraken af wie wanneer naar de schoolraad ging. Dan bespraken we de taken en het was speeltijd. Er was nog geen fruit dus hadden we zelf iets mee.
Toen Cecile kwam klappen gingen we naar boven:"Hijg, hijg, puf, puf. Altijd die trappen!",dacht ik bij me zelf.
Cecile legde uit hoe we een actua moesten voorbereiden en iedereen begon er aan te werken. We zochten woorden op uit het woorden boek op en schreven en schreven. Tot het speeltijd was.
Na dat we onze boterhammetjes hadden op gegeten trok Sandra een foto van ons apart en een klas foto.
Terug boven maakten we versiering voor ons potlood: een zeepaardje! Eerst vouwden we ons blad dubbel en tekende een zeepaardje er op, knipte het uit en kleurdee het in. We plakte er een staartje aan en weikkelden dat rond ons potlood. Klaar is kees!
Zo dat was dan weer eens een leuke dag.

Marion

6 september Max


Dagverslag 06/09/12
We begonnen met turnen. We deden een soort circus dingen.
Na turnen was het schrijftijd. Ik werkte aan mijn actua en dan was het speeltijd.
Ik speelde wat en Cecile kwam klappen.
Toen was het kring in de kring vertelden er een paar kinderen en was het al snel wiskunde.
In wiskunde legde Cecile uit hoe je een wiskundige creatie maakt.
De tijd vloog voorbij en het was eten.
Ik speelde wat en Cecile kwam klappen.
Toen we allemaal de puuuut trap op waren gelopen.
Moesten we in de kring gaan zitten.
Want Cecile ging een verhaaltje lezen uit het boek over geschiedenis.
Dan was het vrije werktijd ik werkte wat en toen was de dag voorbij.

5 september Helena

4september 2012 Emma


Dagverslag 4.9.2012
Cécile kwam binnen en gaf ons een ruitjesblok. We begonnen aan de schrijftijd ik schreef een tekst over mijn vakantie. Dan was het praatkring. Samen met de hele klas maakten we het dagverslag, Zyumbyul toonde een foto en anderen vertelden. We dateerden onze agenda en al snel was het tien - uurtje.
Na de speeltijd was het godsdienst zedenleer, het was een nieuwe juf. We maakten een kwartet en vulden een blad in.
Al snel was het middag.
Na de middag las Cécile een verhaal van Rampzalige Ronald. We moesten hem tekenen of een tekst over hem schrijven, we lazen het aan elkaar voor. Cécile trok een foto van ons en we hadden vrije werktijd.
Dat was een tweede schooldag

Emma