20-11-2012

maandag 24 - 9 - 2012 Renée


Maandag 24/9/12
Ik werd wakker en stond op, ontbeet en deed mijn kleren aan. Ik was nog een beetje te vroeg dus bleef nog even in de opvang. Een tijdje later beklom ik de trappen, toen was ik boven, ging naar de klas en ik gaf mijn buspas af aan Cecile. Toen iedereen er was zei Cecile: “Per twee want we gaan vertrekken naar het vredeshuis.” We gingen naar beneden en we stapten naar de bushalte
Gelukkig kwam de bus snel. Dan kregen we een wandeling door Gent. We kregen ook veel verhalen te horen en uitleg over onze kinderrechten. Toen gingen we terug naar school.
Onze magen begonnen te rammelen dus gingen we eten want we hadden eerste beurt.
Het was dan speeltijd. We hadden bijna een hele speelplaats voor ons en de kleuters. Want de 2de en de 3de leefgroep waren op zee en bosklas. Cecile kwam al snel klappen toen gingen we terug naar boven. We overliepen dan de planning. Toen stelden Luka en Max hun project voor.
Luka zijn project was Hawaï. Hij vertelde over de hoogste berg en de ligging. Zijn verwerking was een bloemenkrans. Iedereen maakte een krans dat was best wel moeilijk maar het was gelukt.
Dan was het aan Max, zijn project was Italië hij vertelde over de ligging de hoogste bergen maar soms klopte het niet. hij vertelde ook nog over Rome. Hij had ook een verwerking dat was een
In Italië is veel mozaïek. Iedereen maakte een mozaïek met aardappelen.
Dat was alweer een dag voorbij.
Einde Renée

19-11-2012

21 sept Luka


Dagverslag van
vrijdag 21/09/12

Ik werd wakker en ging naar school.
Ik beklom de trappen .
Ik ging naar de klas .

Cecile zei: 'Kom “vijfde leerjaar” we gaan naar het medisch onderzoek.'
Eerst werden we onderzocht en op het einde keken we naar een film over 'Hoe kinderen gemaakt worden'.
Dan keerden we terug en was het middageten . We gingen terug naar de klas en Cecile deed muziek. Dan deed Yente haar project: Engeland.
Dat was het einde van een nieuwe schooldag?
Luka

20 september Gertjan


dagverslag 20 September 2012
De dag begon met turnen. We moesten estafettes lopen en bekers
opstapelen en zo snel mogelijk afbreken.
Daarna leerden we over inhoudsmaten met de liter. En tijd!
Het was speeltijd. Ik speelde met mijn vrienden.
Cecile kwam klappen
en we deden verder met de maten. Toen lazen Zumbyul en Zita hun vrije teksten voor. Nog voor de middag mochten we werken aan onze taalboekjes. Als laatste was het Frans. Dan was het middag. Ik speelde wat en ging daarna eten.
Na de middagspeeltijd kwam Cécile klappen. Er volgde een leuke projectvoorstelling over Ierland van Zita.
Op het einde van de middag hebben we aan taal en rekenen gewerkt.
Alweer een drukke dag voorbij.

Gertjan
 

woensdag 19 sept 2012 Julie

dinsdag 18/9 Kiki


Dagverslag 18/9/2012


Ik kwam de klas binnen en het was al direct schrijftijd. Ik werkte wat aan mijn tekst en al gauw riep er iemand:'Tijd!'
Renée deed haar actua en dan was het praatkring. Na de praatkring was het Wiskunde. Het was een beetje moeilijk. Dan was het tijd om te gaan spelen. In de speeltijd speelde ik op het klimrek. Daar stond Cecile te klappen op de speelplaats.
Na de speelplaats was het Zedenleer en ik vond het niet zo leuk.
Dan mochten we gaan eten, het waren frietjes. Dan nog wat spelen. Ik werkte aan mijn project. Mijn project is Australië en dan gingen we in de kring zitten en en lazen sommige kinderen hun tekst voor en ik ging naar huis.



Kiki

maandag 17/9/2012 Billie


Dagverslag maandag 17 september 2012
Toen ik opstond , heel vroeg , na een heel leuk weekend, vertrok ik naar school.
We begonnen de dag met de weekplanning te overlopen. Dan werkten we aan onze vrije teksten.
Ik schreef over een magische kast.
Daarna moesten Glodjana, Luka en Gertjan hun actua doen.
Toen was het Wiskunde.
Cecile gaf een beetje uitleg en we werkten wat en al snel: TRIIIING. Speeltijd. Ik speelde wat en al snel was het weer klastijd.
Voordat we naar boven gingen zijn we de stoelen en tafels uit het huis van de school gaan halen. Daarna gingen we de lastige trappen op. Toen we boven waren begon de kring. Enkele kinderen vertelden en ik vertelde dat Glodjana bij mij is komen slapen.
Dan overliep Cecile wat in onze projecttekst moet komen. De tijd ging snel want het was middagpauze. Er was eindelijk weer warm eten. Mmmmmm. Na de middag was het Frans. Dan kwamen we te weten dat we op BOSKLAS MOGEN!!!!!!en we bespraken welk thema we wilden. Het werd 'fantasiefiguren'. Toen was het voorleesronde. Ik las voor van Pluto op de maan en iemand anders las ook haar tekst voor.
Zo dan is alweer een dag voorbij.

Billie

14 september Yente


Dagverslag vrijdag 14/09/12
Op weg naar school begon mijn buikje al te rammelen. Maar dat was niet zo erg dat ik verlangde naar een ontbijt want ik ging toch op school eten. Ja eens per jaar eten wij de belangrijkste maaltijd van de dag op school. Ik had me lekker volgepropt met pannenkoeken, ei, chocomelk, sandwiches en nog veel meer geloof ik.
Cecile klapte en ik ging naar boven. De trappenbeklimming was nog moeilijker dan normaal met mijn dikke buik die op ontploffen stond.
De klasraad begon. Jeej ik had twee extra plusjes, minder jeej ik had twee extra minnetjes L… Ach ja ik stond toch recht op de plusjeslijst.
We verbeterden onze wiskunde en het was speeltijd. Ladidadidaaaaaaaaaaaaaaaaa na even me volledig te laten gaan klapte Cecile.
Billie, Kiki en Julie deden hun actualiteit ( vinden jullie het ook niet zo grappig dat hun namen rijmen en dat zij juist samen actua hadden? ) en de tekstbespreking begon. Zwoeg, zweet en tranen, de aanhalingstekens zweefden naar de andere hoeken van mijn blad die niet gevuld waren maar dan… Klop klop klop, daar waren twee meisjes die vroeger bij Cecile in de klas hadden gezeten. Ze babbelden even en wij maakten onze dikke stapel bladeren af en het was speeltijd, eindelijk! Na mijn buik weer zo bol te eten als een ballon gingen we terug naar de klas. We mochten verkeersborden maken. Later was het tijd, en was de schooldag gedaan.

Nog een fijn weekend Yente

13 september door Otto


Dagverslag 13/9/12

De dag begon zoals normaal op donderdag met turnen. Ben was er niet dus gaf Cecile ons turnles. Eerst warmden we ons wat op en daarna speelden we tussen vier vuren. Het was een spannend duel met up's en down's. Na de vermoeiende dagelijkse trappenbeklimming, kwamen we boven aan. Toen was het stille schrijftijd. Ik werkte wat aan mijn vrije tekst en oefende mijn actua in. Daarna was het zover: het was kring. Ik moest mijn actua voorstellen. Mijn actua ging over biologisch voedsel. Omdat hij wat uitgelopen is in andere verhalen, had Yente geen tijd meer om haar actua voor te stellen en was het speeltijd. Ik speelde een beetje met mijn vrienden.
Toen kwam Cecile klappen en we gingen naar boven. Daar deden we wiskundige creatie. We bespraken de creatie van Kiki. En toen opeens kwamen de kinderen van klas Els binnen stormen, dat betekende Frans. Wij, het 6de, leerden over de familie.
“Bbbrrrrllll”,mijn maag begon al te rammelen maar spijtig genoeg hebben wij 2de beurt.
Na het Frans was het middagspeeltijd. Nadat ik mijn maag had gevuld kwam Cecile klappen. Boven werkten we wat.
Daarna lazen we nog wat teksten voor en dat was weer een dag dichter bij de herfstvakantie.

Otto

122 september Reina


Woensdag 12/9/'12

Ik kwam vrolijk de klas binnen, maar Cecile was er nog niet, dus ik praatte wat met mijn vriendinnen. Maar dan kwam Cecile de klas binnen en was het schijftijd. Ik verbeterde nog iets aan mijn actua en drukte hem af.
Toen hoorde ik het geluid van het zandmannetje die zei:”Kring”
Eerst las Zita haar dagverslag voor en dan stelden Marion, Zita en ik onze actua voor.
Na dat dat gebeurd was vertelden er nog een paar kinderen, maar dan was de kring voorbij en deden we wiskunde. We moesten een paar dingen meten in de klas.
Na de speeltijd was het taal en dan turnen.
Reina

dinsdag 11 september Zita



Dagverslag 11/9/12

Ik kwam de klas binnen maar ik was tien minuten te laat. We maakten onze projectmap in orde en dan hadden we stille schrijftijd. Ik werkte aan mijn vrije tekst, maar dan opeens uit het niets zei het zandmannetje “kring”. Er was geen dagverslag want Zyumbyul was eventjes weg. Dus Emma, Max en Helena deden hun actua. Emma en Helena hun puntjes gingen allebei over muggen, ze hadden allebei het zelfde puntje. Dat van Max ging over een moord. Er vertelden twee kinderen en het was wiskunde.
We deden een les over natuurlijke getallen. Speeltijd!!! Ik speelde wat en het was godsdienst en zedenleer. Er was geen zedenleer maar wel godsdienst. Ik zit bij godsdienst. We leerden over vriendschap. Het was speeltijd. Ik at en ik speelde wat en Cecile kwam klappen.
We gingen boven in de klas zitten en Cecile las voor van een geschiedenisboek. Dan werkten we aan ons project. Ik zat aan de computer voor mijn project Ierland. En toen gingen we naar huis

Zita