29-05-2013

dinsdag 14 mei volgens Otto


Dagverslag dinsdag 14/05/13

Toen ik aankwam op school kreeg al meteen te horen dat ik nog net meekon met de eerste shift voor de uitstap met de godsdienst/zedenleer. We vertrokken naar het station en pakten de tram naar de katholieke kerk. Na de katholieke kerk gingen we naar de protestantse kerk en daarna naar de moskee. Ikzelf vond de moskee het mooist.
Toen we terug op de school waren, aten we onze boterhammen, speelden nog even en gingen daarna naar boven.
Eens boven aangekomen aangekomen was het werktijd. Tijdens de werktijd riep Cecile het 6de één voor één bij haar voor de OVSG toetsen.
Na de werktijd vertelden nog een paar kinderen (waaronder ik) en toen: “Psst Zyumbyul, het is tijd. “BLUBBERPINGUIN!!!”.
Dat was weer een dag dichter bij de vakantie en in dit geval ook Rozenbroeken.

maandag 13 mei volgens Zita


Dagverslag 13/05/13

8:20
De klas begint met overloping van de dagplanning. We krijgen dan tijd om aan dingen te werken. Ik werkte aan mijn taalboekje.
8:45
Kring!!! Niemand las het dagverslag maar ik deed mijn super goeie, fantastische, perfecte boekvoorstelling. Er vertelden een paar kinderen en toen was het wiskunde.
9:15
Wiskunde. We werkten aan ons herhalingsboekje. Maar het was al snel tijd.
10:00
Speeltijd, tot het weer tijd was.
10:30
Frans!!! We kregen een toets en leerden een liedje met rare kreungeluiden.
11:20
het was weer tijd voor te werken aan wat we wilden.
12:10
Eindelijk speeltijd!! Ik mocht samen met nog veel andere kinderen binnen blijven samen met Ben in de turnzaal. Ik deed zweefrol op de trampoline maar belandde op mijn staartbeentje. Nu is het al beter.
13:45
Het was weer tijd en we gingen naar een workshop. Het ging over de tuin. We leerden over de compost hoop, maakten een wormenbak en verticale planten en ook zaadbolletjes.
15:25
Einde schooltijd
Zita




woensdag 8 mei volgens Zyumbyul


Dagverslag 8mei 2013
8:20 De dag begon met kring. Om de planning te overlopen dan was er werktijd ik bedoel schrijftijd
8:45 kring Camillle moest haar weetje voorstellen super goed weetje en nog kinderen vertelden en toonden
9:30 wiskunde. Ik werkte aan mijn wiskunde maar als snel was het tijd. Dan moesten we naar boven het was werktijd. We werkten aan onze moederdag en en tijd.
We moesten naar de turnzal we deden leuke dingen en het was tijd om naar huis te gaan
einde Zyumbyul
Het was een dag dichter bij het vakantie

Max 7 mei


Dagverslag 07/05/13
Ik stond op en vertrok naar school.
Ik was nog wat te vroeg en daarom praatte ik nog wat met Otto.
Toen kwam Cecile binnen en zei “Goedemorgen klas.” Maar er kwam geen antwoord van uit de kring. We bespraken de de dagplanning.
Daarna oefenden we het toneel voor de kindeklimaatraad. Toen het oefenen klaar was vertrokken we naar het stadhuis! Eenmaal daar aangekomen waren we blijkbaar nog wat te vroeg en deden we nog wat spelletjes. Toen liepen we naar de vergaderzaal in het stadhuis. Iedereen luisterde aandachtig.
Maar opeens moesten wij voorstellen iedereen was gestrest, maar toch hadden wij het leukste toneeltje van allemaal. Na daar lang te zitten gingen we terug naar school, het was middagspeeltijd. Ik at mijn boterhammen op en speelde nog wat tot dat Cecile kwam klappen.
We deden kring. Marion stelde haar dagverslag voor en ik mijn fantastische liedje en twee kinderen vertelden nog wat.
We begonnen aan de enquête van schilderkunst en toen opeens blubberpinguin!!!

Max

maandag 6 mei volgens Marion


Dagverslag 06/05/2013
We begonnen de dag met de dagplanning. Cecile werd er aan herinnerd dat we het ijs moesten opeten. Daarna deden we schrijftijd. We kregen onze planning en schreven. Ik werkte aan mijn vrije tekst.
8.45: we gingen in de kring zitten. Helena las haar dagverslag voor en Kas deed zijn weetje over bananen. Er vertelden en toonden nog een paar kinderen.
“Blubberpinquïn!” we begonnen aan onze wiskunde.
10u: “Blubberpinquïn!”we aten ons stukje ananas op en gingen naar buiten.
Cecile kwam klappen en we gingen naar boven. Het was Frans. We stelden onze spreekbeurt over “mon zoo” voor. We kregen ook nog een toetsje.
11.20: we gingen naar onze klas en werkten nog wat aan onze taken.
12.10: “Blubberpinquïn!”
Jipie! Buiten eten! We speelden nog wat en toen was het tijd. We gingen naar boven en repeteerden ons toneeltje voor de klimaatraad. Toen aten we ons verrukkelijk ijs op. (eindelijk!) Daarna werkten we aan onze enquête over schilderkunst.
15.25: o jee, snel op ruimen want het is “Blubberpinguïn!”
Jes, weer een dagje dichter bij het verlengd weekend!
Marion

vrijdag 3 mei volgens Helena


Dagverslag 03/05/2013


Om 8:20 bespraken we de dagplanning,klasraad en taken. Iets later in de schrijftijd werkte het zesde leerjaar aan een OVSG toets en het vijfde leerjaar aan de enquête over schilderkunst. Wiskunde werd ook gemaakt en zo werkten we verder tot 10:00, speeltijd.
20 minuten speeltijd en dan ging onze klas naar theater Exces. Alleen Marion, Yente en Reina en ik bleven op school voor verder te werken aan de enquête over schilderkunst maar blijkbaar was het wel heel leuk bij theater Exces.
Om 12:10 aten we. De boterhammeneters mochten buiten eten omdat het zo mooi weer was. Later was de speeltijd gedaan.
Het was 13:45 en vrijwerktijd. Er werd aan wiskunde gewerkt en verbeterd, aan de enquête gewerkt en ijs gemaakt. Mmmmm!
Daarna ruimden we op en gingen in de kring zitten voor de vrije tekst van Glodjana. Toen Zyumbyul 'blubberpinguin' zei, konden we weer genieten van een weekendje. Weer een schooldag achter de rug en dichter bij de vakantie!

Einde verslag

Helena Dendooven




donderdag 2 mei volgens Emma


Dagverslag  woensdag3 /10/12
We begonnen de dag met praatkring Yente deed boekvoorstelling en Luka deed zijn bijkomende informatie. Toen las Cecile uit het geschiedenis boek.
Dan was het wiskunde, we leerden over breuken en we kregen een potlood van Cecile, omdat iedereen op de plusjeslijst stond.  Toen klonk het woord “tijd” we namen ons fruit en gingen naar de speelplaats.
 Na de speeltijd vertrokken we naar het zwembad. We moesten over een matje duiken, door een hoepel duiken en door een zwemslurf duiken.
We gingen terug naar school en lazen nog twee vrije teksten, dat was een halve schooldag weer voorbij.
Emma

dinsdag 30 april volgens Kas


Dagverslag 30/4/2013
Ik begon de dag in mijn bed , maar moest naar school. Op school begon ik bij de dagplanning. Daar
na moest het vijfde naar Katrien om dat het zesde een ovsg toets had. Toen was het speeltijd,
maar ik moest alles klaar leggen voor de speciale dag want we moesten Engeltjes zijn voor Sara.
Het was heel leuk.
Daar na ging ik eten , ik werkte alles naar binnen en liep naar buiten.
Ik speelde nog wat , maar we moesten meteen naar boven voor aan onze enquête te werken van schilder kunst. Na heel wat tekenen en schilderen was het eindelijk tijd om naar huis te gaan. En woensdag is het 1 mei. Een vrije dag.
EINDE Kas

29 april vogens Camille

vrijdag 26 april volgens Jarno


Dagverslag 26/04/13
De dag begon met de dagplanning en kring. Na een paar kinderen die wat vertelden, was het werktijd .Het was niet lang want bluburpingwing het
was speeltijd en het was binnen.
Ik speelde weerwolven en toen: “Kinderen werktijd!”
Dat zei Cécile. Het was een lange want we moesten ons schilderij tekenen voor moederdag. Tot 'Bluburpingwing!' dat zei Max dus het was klasraad.
Na de klasraad was het bluberpingwing, dus middagspeeltijd. Na eten en spelen project Helena architectuur. het was goed. Daar na voorlezen uit het paleis. En tijd dat is een dag sneller tot de zomervakantie.

Jarno

donderdag 25 april volgens Taiko


Dagverslag 25/4/13
De dag begon toen ik boven kwam maar het was turnen dus moest ik terug naar beneden .
We deden verschillende postjes zoals trampoline en ook jagersbal.
Na het turnen was het stille schrijftijd ik werkte aan mijn taalblok .
Ik hoorde blubber pinguïn dus ging ik in de kring zitten.
Yente had weetje het ging over lippenstift.
Na het goede weetje was het speeltijd maar die werd verstoord door de wiskunde.
We werkten aan ons herhalingsboekje maar ik mocht bij Katrien. Het was al snel Frans.
We speelden een spelletje 'wie is het?' in het Frans.
De kinderen van het zesde kwamen binnen en het was middag speeltijd.
Na de middagspeeltijd was het project van Otto over Alexander de Grote. Dan moesten we het blaadje invullen over zijn project.
Ik hoorde weer blubber pinguïn en er lazen nog een paar kinderen hun tekst voor en dan was het einde klastijd.
Taiko