19-12-2011

vrijdag 16 december 2011 Kika

Dagverslag 16/12/11
Toen ik binnen kwam in de klas was het al meteen klasraad.
Er waren veel puntjes. We trokken ook de kaartjes om te weten voor wie je een cadeautje moet kopen voor kerst. Dan was het schoolraad. En dan de plusjeslijst. Ik had plus 2 en stond op de bank.
Na de plusjeslijstwas het speeltijd. Daarna was het toets Frans over de weg kunnen vragen en beschrijven. Toen vulden we een blaadje van wiskunde in over makkelijk rekenen. Dan was het middag. Ik at mijn lekkere boterhammen speelde buiten en toen klapte Cecile.
Als we binnen waren keken we de filmpjes die we hadden gemaakt op sportklas.
Dat was grappig. Daarna gingen we in de kring zitten en speelden telefoontje. Toen zei het zandmannetje:” PUDDING!!!” We deden onze taken nog en dan gingen we naar huis.

Einde Kika

P.S. nog een week voor kerstmis!

donderdag 15 december 2012 Jonna

Dagverslag 15/12/11
Ik kwam binnen in de school en bleef beneden want het was turnen. We deden eerst oefeningetjes met een basketbal en dan hockey. Het was zeer leuk! Daarna gingen we naar boven en we moesten onze ingevulde blaadjes afgeven. Dan was het kring. Camille deed haar dagverslag en Milena haar boekvoorstelling. Haar boek heette 'Het blik van de Belgica'. Het was heel goed en het was een mooie verwerking. Toen zongen we met Yente een liedje en dat heette: met mijne vlieger. Het had wel een dubbelzinnige betekenis. “ PUDDING” riep het zandmannetje! Het was 10uurtjes speeltijd. We dronken fruitsap, babbelden wat en gingen terug naar boven. We moesten op een blaadje de dieren ordenen. Bij welke soort en zo. Toen kregen we ook nog blaadjes die we in onze map moesten steken. Dan was het wiskunde. We berekenden cirkels en hoeken en het was PUDDING!!!!! Toen we terug boven waren deed Lâle haar projectvoorstelling. Het ging over speciale dieren. Het was zeer goed. Daarna mochten we nog verder onze hoeken meten. Dan gingen we in de kring zitten en Stan las zijn vrije tekst voor. Het ging over Sinterklaas en bij Milena haar tekst ging het over een schat. Ze waren heel goed. En toen riep het zandmannetje:” PUDDING”

einde Jonna

14 december 2011 Camille

Dagverslag 14 december 2011

Ik kwam in de klas en Cecile zei:”Toets het werkwoord.”
Het ging redelijk goed. Toen iedereen klaar was verbeterden we de toetsen van het werkwoord. Ik had twee foutjes. Toen was het kring Lale las het dagverslag van gisteren voor en ik stelde mijn weetje voor. Faust stelde zijn liedje voor dat heet:”Ik zag twee beren.”
Een paar kinderen lazen voor uit hun schriftje en Zita was jarig ze had een heel lekkere traktatie mee. Toen was het 10uurtje. Ik speelde wat en dan was het zwemmen.
We moesten met zwemvliezen zwemmen. Terug op school kregen we een les over cirkels we moesten per twee werken. Ik moest met Zyumbyul. Dan was het pudding (tijd).

dinsdag 13 december 2011 Lâle

Dagverslag 13-12-11

Ik kwam in de klas en het was toets.
Eén oefening vond ik moeilijk bij mijn toets .
Na de toets was het speeltijd , Milena en ik speelden paar verschillende spelletjes.
Toen was het zedenleer (voor ons) we moesten onze
tempel maken ,ik vond die van Renée het mooist.
Toen was het speeltijd en etenstijd .
Bij het spelen moesten we hockey oefenen want de volgende dag was het match .
Na wat spelen was het project van Stan over boten ,ik en de hele klas vonden het een goeie project voorstelling .
Daarna was het voor 5de taalboekje verbeteren en voor het 6de vrije werktijd .
Toen was het voorlees ronde (in de kring) Chiara las haar dagverslag
van 12-12-11 en stelde haar actualiteit voor maar dat is nog niet af.
Daarna las Emma haar tekstje voor over de toversleutel en toen zei Milena 'pudding.!'


Lâle

maaandag 12 december 2011 Chiara

Dagverslag Maandag 12-12-11
Ja Chiara ben ik! Ja ik ja ik !
“Chiara stop maar met dromen het is tijd om naar school te gaan!”
“Ja mama!!!!!!!”
Eens op school aangekomen speelde ik wat met mijn vrienden en toen kwam Cecile en zei:”SCHRIJFTIJD!!!”
Ik schreef mijn weekeinde verslag en toen PUDDING KRING!
Mona opende de kring met haar boekvoorstelling van “De kriegels! “
Ik zei:” Waaaaw!” tegen haar hele mooie verwerking. Toen stelde Helena haar liedje voor! Het was een Spaans liedje.
Leuk, ik schudde mee met haar verwerking.
Toen hoorden we mijn buikje rammelen maar voor de tien uurtjes speeltijd was het nog net te vroeg
want eerst wiskunde. Ik ging naar Begga en ik leerde veel! Toen werkte ik samen met de klas wat aan mijn herhaling. Nu was het wel SPEEEEELTIJD JEEEEEEEEEJ!
Camille en ik deden onze uilen dans en oefenden rare geluiden.
Oe oeoeoeoeoe jee !
Leuk toen was het FRANS GOGOGOGO! Frans oke!
We leerden de weg vragen in het français.
Op de middag was het even oefenen voor mijn CLIP .
“Chiara Chiara Chiara Chiara wat kan je toch goed dansen !”zeiden mijn vrienden en toen even eten en toen was het even afspreken met Cecile voor de data voor de projecten voor te stellen!
Dan waren het geen appels geen bananen maar peer.
Het was heel leuk en toen stelden nog kinderen teksten voor!
En toen TIJD PUDDING !!!

vrijdag 9 december Stan

Dagverslag 9 december

    Ik kwam in de klas en het 5de moest op medisch onderzoek. Joepie het 6de was alleen. In de tijd tot de tienuurtjes speeltijd, tekende ik.
Toen was het speeltijd en daarna bleef het 6de nog een tijdje alleen in de klas.
    Toen kwam het 5de. Het 5de was er dus we gingen naar de kring voor de klasraad. Het was 12:10 dus speeltijd.
    Tijdens de speeltijd maakte we veel lol.
    Na de speeltijd gingen we terug naar boven en het 6de moest naar de klas van Els en het 5de naar de klas van Cecile. Cecile legde uit over wat we moesten doen voor peer en daarna was het Frans. Het was toets. Ik dacht dat ik ging afgaan maar eigenlijk was het wel nog makkelijk. De dag was voorbij dus weer een dag dichter bij de kerstvakantie.
Stan

8 december 2011 Faust

Dagverslag 8-12-2011
Toen ik op school aankwam liep ik direct naar de turn zaal.(Ik was te laat). Het was bieb test daar had ik eigenlijk geen zin in. Ik ging vlug naar de kleedkamers maar daar vond ik mijn turn kleren niet. Dus moest ik in mijn jeans broek lopen.
Na de turnles was het schrijftijd en praatronde.
Na de praatronde was het wiskunde werktijd. Ik werkte aan mijn herhaling les. Toen de wiskunde gedaan was was het taal werktijd. Maar ik weet niet meer aan waar ik werkte. Toen was het middag. Jakob,Stan en Max c en ik mochten binnen blijven voor mijn project rollerbladen .

Faust

woe 7 december 2011 Jakob

Woensdag 7 december
Ik kwam in de klas en we verbeterden het werkwoord, ik had nul fouten.
Dan gingen we in de kring zitten Helena deed haar actualiteit over een voetballer.
Toen was het wiskunde. We stippelden de poëzie ronde uit, op de kaart van Gent.
Daarna was het speeltijd. We kregen op onzedonder om dat we door de zandbak zijn gegaan.
We gingen weer naar binnen en ik werkte aan mijn vrije tekst tekening.
Dan was het turnen we speelden tussen vier vuren en dan PUDDING

Jakob

dinsdag 6 december 2011 Mona

Dagverslag 6 11 2011
Vandaag is het 6december dat betekent Sinterklaas!
Zoals alle andere dagen ging ik vandaag terug naar school. Daar zette ik wat muziek op en danste wat met mijn vriendinnen. Toen kwam Cecile binnen in de klas en het was schrijftijd. Ik werkte wat aan mijn tekening voor mijn vrije tekst. PUDING dat betekent kring. In de kring deed Jonna haar liedje, over sint, en Chiara ook . Ik vond het heel leuk. Daarna lazen er nog wat kinderen voor. Na de kring was het wiskunde. Dan was het speeltijd. We gingen daarna naar de godsdienst en zedenleer.We moesten een blaadje invullen en Mia gaf ons een lekker stuk cake.
Als het 10 na12 was gingen we eten.
Na te spelen en te eten gingen we naar boven. Eerst lazen er een paar kinderen voor en daarna was het onze muzische les van vorige week.
We spelden Weerwolven. Pudding en het was tijd om naar huis te gaan.
Einde
Mona

maandag 5 december 2012 Max C

5 december 2012
Ik kwam binnen in de klas en het was schrijftijd. Daarna was het kring. In de kring had Yente dagverslag van de vorige week. Er lazen nog wat kinderen voor. Dan was het speeltijd toen we terug naar boven kwamen van al dat spelen was het Yentes projectvoorstelling. Het ging over de Rijn. Ze hadden ook een mooi toneeltje gemaakt.
Daarna was het Frans we leerden over de winkels.. Toen was het middag speeltijd. Na de middag speeltijd was het peer. Mijn tjoutie heet Jorg: een toffe gast. In het midden van de peer les ging het brand alarm. Wow! Dat was even schrikken Na peer lazen we nog wat teksten voor. En dan was het vrije werktijd, dan was het tijd

Max Colonne

2 december 2012 Yente

Dagverslag 2 december 2011
Ik kwam in de klas en het was schrijftijd, maar wel maar heel even want daarna kwam de Sint op onze school. We gingen naar de turnzaal en eerst was het een Pietersint en Ben als zwarte duivelspiet. Zij hebben Chiara bijna over de bok laten springen en Faust erover laten springen . Maar gelukkig kwam dan de echte Sint. Na dat het conflict was opgelost en er koekjes gestrooid waren was het speeltijd . Ik maakte veel plezier en later was het Frans het 5de (wij) zongen een liedje van Sinterklaas en we leerden over het weer. Toen was het plusjeslijst Middenin werden we verstoord door Sinterklaas en zijn bende zwarte pieten. We kregen veel spelletjes een ook koekjes Toen ze weg waren kwam er een mevrouw en vroeg of ze een uurtje met ons mocht praten over school en thuis voor Zyumbyul omdat die vrouw wou weten hoe het bij haar thuis was. Iedereen was akkoord en we maakten voor een uurtje een grote mindmap op het bord. Toen hadden we nog een uurtje over en we speelden spelletjes en kleiden. Ik speelde het nieuwe van de Sint gekregen spel Wijsneus. Supertof. Dan pudding en dat was het einde van deze dag.

Yente

1 december 2011 Otto

Dagverslag donderdag 1/12/11


Ik kwam aan op school en ging naar de turnzaal voor het turnen. We moesten eerst
dassenroof spelen en daarna drie verschillende postjes. Yente kraakte haar nek door
een foute beweging te maken tijdens een achterwaartse koprol. Dus een niet echt
tof begin van de dag! Dan ging iedereen naar boven voor de schrijftijd. Na de schrijftijd
was het kring,Milena deed haar actua. Maar dan opeens:”Pudding!!!”
Ik speelde met Lucas en Joannes. Cecile kwam klappen en we moesten weer denken voor de wiskunde.
Daarna bespraken we het woordpakket en alweer: “Pudding!!!”
Ik ging eten en daarna ging ik terug naar boven om mijn project voor te bereiden.
Daarna was het zover ik moest mijn project voorstellen. Het was natuurlijk mega goed!
Daarna was het 10 minuutjes werktijd. Ik ruimde mijn project op en toen
was het voorleesronde. Maxi Max,Emma en Milena lazen voor. Dat was weer een dag.

Otto

woensdag 30 november 2011

Dagverslag woensdag 30 november 2011
Ik kwam in de klas, maar Cécile was er nog niet dus ik praatte een beetje met mijn vriendinnen. Ongeveer vijf minuten later kwam Cécile binnen, ze zei:”Schrijftijd”.
Ik begon aan mijn taalboekje te werken, daarna kregen we een blad met oefeningen van de persoonsvorm op. Dat blad doorliepen we en ik begon er aan, of toch niet, want Jona riep “Pudding!”.
We begonnen aan de kring, Zita las het dagverslag van dinsdag voor. Camille had liedje /gedichtje, het lied was ‘My style’ van The Black Eyed Peas. Haar verwerking was dat ze in ons in groepjes verdeelde en ieder groepje moest in een andere dansstijl dansen. Bijvoordeeld: HipHop, ballet, wals en nog een paar andere. Ik zat in HipHop, Yo! Samen met Zita, Milena en Emma danste ik erop los. Na liedje / gedichtje van Camille las Lâle nog voor uit haar schrijfschrift.
Daarna was het wiskunde, het was hoofdrekenen. Na de wiskunde werktijd was het speeltijd, ik deed de kar, maar Cécile kwam klappen en het was zwemmen. We stapten naar het zwembad, kleedden ons aan en Ben zei wat we moesten doen. We moesten zo veel mogelijk lengtes zwemmen in twintig minuten. Als we tweehonderd lengtes of meer zwommen kregen we een zak letterkoekjes. We hadden tweehonderd en acht lengtes gezwommen in twintig minuten, dat waren er zeven meer dan de klas van Els. We maakten ons klaar en vertrokken terug naar school, iedereen mocht nog een hand met letterkoekjes. Toen we op school waren werkten we nog even aan ons wiskunde en daarna was het : PUDDING !!!
Einde , verslag van Reina

dinsdag 29 november 2011

Dagverslag 29 november 2011

De klas begon met stille werktijd, tot dat Jona riep:'Kring!' Ik vertelde dat ik naar Annaleah ging. Wiskunde: we deden een wedstrijd wie het snelst was rekenmachientjes of hoofdrekenen. De rekenmachientjes zijn gewonnen. Daarna deden we een les erover (rekenmachientjes). Pudding! Speeltijd ik speelde wat en het was godsdienst of zedenleer. Bij godsdienst hadden we het over het thema vuur. We hadden eerste beurt en daarna moest ik binnen blijven voor mijn project. Mijn project was 'onweer'. Ik vond dat het goed verlopen was. Ik was wel zenuwachtig. Het was nog tien minuten vrije werktijd en het was voorleesronde. Helena Otto en Stan lazen voor. Toen was het PUDDING!!!

Zita