25-04-2012

Woensdag 28 maart Lâle


Dagverslag : Woensdag 28-03-2012
Tring tring Nur pakte het deken van me af.
“Nur laat me slapen!” “Nee, we hebben ons overslapen!”
Ik sliep nog verder. Een kwartier later werd ik wakker en begon alles te doen .
“Nur, leugenaar! Ik heb me niet overslapen!”
Gelukkig kwam ik nog op tijd.
Ik kwam te horen dat Cécile er weer niet was omdat ze een gebroken
neus had en verstuikte armen.
We werden allemaal verdeeld.
Ik, Zyumbyul,Chiara en Camille bleven in de klas. Ik werkte aan mijn wiskunde en speurtocht voor de paaseitjes .
Toen was het speeltijd.
Daarna was de speeltijd voorbij en werkte ik mijn speurtocht af .
Ik schreef ook 3/4 van dit dagverslag en toen was het turnen.
We moesten voetbaloefeningen doen.
Na een lange tijd werd het leuker want om het
af te ronden, speelden we nog 2 keer jagerbal. Toen ging ik naar huis.
Lâle

Dinsdag 27 maart Chiara


Dagverslag dinsdag 27-3-12

Ik werd wakker, maar wat zeg je anders? Ik ga slapen? Dus dan zeg ik het gewoon, ik ging slapen en ging naar school. Ik kwam binnen in de klas en Max DR was jarig.
We kregen allemaal een lekker cakeje. Toen kwam Els binnen. O nee, wat zeg ik nu? Toen kwam de godin van de schoonheid binnen en werden we verdeeld! Want waarschijnlijk weet je het wel maar Cecile is op haar neus gevallen met de fiets en ze heeft haar neus gebroken en haar 2 armen zijn gekneusd! Arme, arme Cecile! Maar wel een doorzetter want ze was toch naar de bijscholing gegaan!
Dus ik werkte in de klas samen met Camille, Lâle en Zymbyul! Het was SPEELTIJD en ik speelde wat want ja, wat zou ik anders doen? In de speeltijd speel je toch! Oke, dan doen we het anders!
Het was speeltijd en ik verveelde me! Na de speeltijd was het Godsdienst en Zedenleer en Protgodsdienst! Daar leer je scheten laten! Neen hoor, je leert er over protestantse godsdienst.
Ik, Otto en Milena gingen bij onze meester Rolf zitten en we keken naar Harry Potter 3 !
Wat zever ik toch? We keken naar een film over antisemitisme. Na de Prot was het middag en we aten lekker! Ik had een lekker chocolaatje mee als dessert! Even melden want dat was belangrijk nieuws! En na de middagspeeltijd werden we weer verdeeld!! Whahaha want er is een moordenaar die ons met een bijl verdeelt als de juf er niet is! Okej dan..... ik, Camille en Faust, Max en Lâle hielpen Marc en Ilse met de paaseieren te verdelen per zakje voor gans de school! Dat was veel chocolade! Echt waar, mijn buikje, wooow !!
En dat was een leuk en lekker einde! Want zoals altijd moet er iemand “Einde” zeggen!


Einde!
Chiara

Maandag 26 maart Camille

Dagverslag maandag 26 maart 2012
Ik kwam in de klas en kreeg te horen dat Cecile was gevallen met haar fiets en dat er iets met haar neus was. Cathérine kwam in de klas en we deden schrijftijd. Ik werkte aan mijn tekstje van project. Toen het zandmannetje”pindakaas” riep gingen we in de kring zitten. Stan las het dagverslag voor van vrijdag en Milena deed haar liedje. Het heette Donna. Milena haar liedje was zeer goed. Toen lazen nog een paar kinderen voor uit hun vertelschriftje. Daarna deden we vrije werktijd want we hadden geen planning. Ik werkte aan mijn vrije tekst. Toen was het 10 uurtjes speeltijd. Ik at mijn appel op en ging naar de klas want Els klapte. Nu kwam Cecile om uitleg te geven over de planning en wat we moesten doen. Cecile ging weg en Els ging nu op ons letten. Om 20 na 11 was het Frans: Maytee (de stagiaire van Els) gaf het 6de les en Els gaf het 5de les. Het 6de leerde over 'Quel temps fait-il'?
Na het middageten speelde ik en ging naar de klas, we deden heel even een spelletje en toen gingen we naar onze tutee. Het was de laatste keer peer. Op het einde maakten we voor elkaar een tekening. Ik ging terug naar de klas en deed weeral werktijd. Els lette nog altijd op ons. Het was tijd om terug naar huis te gaan. Ik wens Cecile nog veel sterkte toe.

Donderdag 22 maart Zyumbyul


dagverslag donderdag 22 maart 2012
Dring, dring”, “bam, au, au... stomme klok!”
ok,ok, ik ga opstaan. Donderdag heb ik project. Oo, NEE. ik ga naar de school. Toen was het kring. Ik ga bij Cathérine omdat ze mij uitleg zal geven voor morgen. Dan pindakaas. We
gaan naar het toneel maar we vergeten Yente en Marion.
Dan moet Cecile terug gaan en Yente en Marion halen.
Dan kwamen we terug naar school. Dat was leuk. Dan was het mijn project. Yente, Emma, Reina, Chiara en Milena zijn bij mij gebleven. Dan was het kring en dan pindakaas.
Einde
Dat was leuk op school met leuke kinderen
en met stomme klok.

Woensdag 21 maart Faust


Dagverslag 21/3/2012
Ik werd wakker door mijn broer zijn nice muziek. Ik keek op mijn klok en het was nog maar 6:26. Toen ik uiteindelijk wakker werd om 7 uur ging ik ontbijten en dan naar school. Ik kwam aan op school en dacht nu de inspanning van de dag: de trappen tuuuddduuuu. Ik kwam binnen in de klas en wist dat het de dag was van de slaap dus ging ik even in de kring liggen. Toen kwam Cecile binnen en zei: “Goede morgen!” waarop we zoals gewoonlijk zeiden: “ Goede morgen, Cecile.” Het was toets cijferen. Iedereen begon met volle inspanning te werken. Na de toets was het kring. Ik weet niet meer wie het verslag deed maar Stan deed wel een boekvoorstelling. Toen was het eindelijk speeltijd. Ik liep in mijn fantasie door een grote hal met bloemen alsof ik een beroemdheid was. Dat is ook zo, alleen weet niemand dat hoest hoest. Na de speeltijd was het zwemmen. Dat was wel leuk. Na het zwemmen was het Pindakaas!!!! einde Faust

Dinsdag 20 maart Jakob


Dagverslag 20/03/12
Ik kwam in de klas na alweer een klim van trappen. Toen Cecile binnen kwam zei ze :”goeie
morgen klas!” Het antwoord dat ze daarop kreeg was een slordige goeie morgen terug.
Dan zetten we ons aan het schrijven. Na een halfuurtje schrijven was het kring. Mona deed het dagverslag en Jonna een weetje. Daarna vertelden nog wat kinderen. Toen wiskunde, in de wiskunde leerden we verschillende hoofdrekenopgaven te berekenen. Ineens “pindakaas”.
We gingen allemaal naar buiten om te gaan spelen. Na het hollen en rollen was het zedenleer.
In de zedenleer hebben we gepraat over lentefeesten en communies.
12:10, we mochten naar buiten en basketbalden wat. Toen we naar binnen gingen was het vrije werktijd. Ik zette mijn Mythologisch spreekwoord op de computer samen met Marion.
15:00, we gingen in de kring voor vrije teksten en dan pindakaas!

24-04-2012

Maandag 19 maart Mona


Dagverslag 19/03/2012

Vandaag had ik helemaal geen zin om op te staan (zoals bijna elke maandag), maar toch moest ik uit mijn bed. Nadat ik mijn tanden had gepoetst en me had aangekleed, vertrok ik naar school;
Toen het 20 na 8 was, kwam Cecile met een brede glimlach de klas binnen en zei : “goeie morgen kinderen!” Maar niemand antwoordde dus zei ze opnieuw: “Goeie morgen kinderen!!!!”
Waarop de meeste antwoorden : “goeie morgen Cecile.” We besproken onze planning en het was schrijftijd, ik werkte aan mijn vrije tekst. Plotseling zei, ik want ik was zandmannetje: “PINDAKAAS!!” We gingen in de kring zitten. Yente las haar lang maar zeer goed verslag voor.
Kika deed ook haar liedje. Het was een triestig liedje en we dachten aan het mega erge busongeval.
Cecile pinkte er een traantje bij weg. Na de kring was het TOETS. Na de inspanning was het tijd om buiten een luchtje te scheppen. KLAP KLAP KLAP KLAP , we gingen naar de klas en het was dictee. Ik had 0 foutjes!! Dan was het Frans waar we deze keer geen les kregen van Els maar van Maytee. Dan eten en middagspeeltijd. Nadat ik me heb kunnen uitleven en lekker had gegeten was het terug klastijd. Het was niet: appel, banaan of mandarijn maar peer. Daar lazen Mona en ik heel veel . Na peer was het kring en daarna teksten voorlezen. Na de tekst van : Otto, Emma, Jakob
keek ik naar de klok: 10 sec 9 8 7 6 5 4 3 2 1 PINDAKAAS!!!
En de klas was gedaan.

Mona

Donderdag 15 maart Yente


 
Dagverslag Donderdag 15/03/'12

Yente, opstaan!” “Nee-ee!” “Yente, het is school.” ”Maar het is de laatste dag dan kan ik toch ook 1 dagje thuisblijven?” “Neen, komaan anders mis je jouw bus.” “Oké, nog 5 minuutjes.” (3 seconden later)
Grrrrrr hhuuuuuuuuuuuuu grrrrr huu boem!!! Oké dan, na mijn spectaculaire val op de grond besloot ik dan toch op te staan, en mij klaar te maken voor school. Eenmaal ik daar was, waren mijn ogen al wat meer open. Dus kon ik al wat beter babbelen. Na dat ik mijn actualiteit had geprint, ging ik samen met Emma naar beneden want het was turnen. Deze keer niet met Ben (onze vaste turnleraar) maar met Cecile, onze vaste vaste taalwiskundewereldoriëntatie e.z.v lerares. Iedereen zette iets klaar als obstakel want het was natuurlijk konijntjesbal eeeh ik bedoel jagersbal. Zoals gewoonlijk waren er wel een paar geschoten (gewonde) kinderen. Al bij al was het een actieve en leuke turnles. Terug in de klas was het taalwerktijd. Ik werkte aan mijn woordpakket maar dan opeens luidde het Pindakaas!!! Kring. Het dagverslag van dinsdag kwam aan bod persoonlijk voorgelezen en geschreven door Reina. Dan vroeg de voorzitter:'' Wie heeft er nog iets voor te stellen?''Ik zei trots “ja” en deed mijn actualiteit. Klas Lies kwam aankloppen en vroeg of we naar hun projectvoorstelling wilden komen, iedereen zei volmondig ja. De laatste tekstjes kwamen tevoorschijn, later was het wiskunde!!! Bijna heel het vijfde deed samen verder aan ons wiskunde bundeltje. Maar dan Pindakaas!!! Ons fruit genaamd wortel was gearriveerd en iedereen ging springend naar buiten. Nu ja, springend? Laten we het houden bij blij. Ik en Reina hadden ontdekt dat we dezelfde schoenmaat hadden... en puur toeval hadden we allebei ballerina's aan, dus had ik voor de rest van de dag 1 schoen van Reina aan en 1 schoen van mij aan. Klap klap klap, klastijd. Bijna heel het vijfde deed verder aan ons wiskunde bundeltje. Dan ging heel de klas naar de turnzaal. Niet om te turnen maar voor 1 min. stilte voor de kinderen van het busongeluk. Eerst moest ik zo mijn lach inhouden maar later vond ik het zo erg dat ik serieus bleef. Na die ene triestige minuut gingen we weer naar de klas. Later luidde het Pindakaas!!! en ik ging gaan eten. Maar voor de speeltijd was het niet zot spelen maar helpen bij Emma haar project. Toen het klastijd was begon Emma met haar project over het regenwoud. Het was heel erg interessant en er was ook een mooie dia te zien. Later was het kring en werden de mythologische spreekwoorden verder uitgelegd. Ondertussen zat ik aan een wortel te knabbelen en vraag me niet waar ik een 2de wortel had gevonden want ik weet er ook niet veel meer van. Pindakaas! De schooldag eindigde en ik ging een leuk weekend tegemoet.

Einde Yente

Woensdag 14 maart Otto


Dagverslag woensdag 14/03/12


Toen ik binnenkwam in de klas praatte ik wat. Maar toen Cecile ook binnenkwam was het schrijftijd. Ik werkte aan mijn wp, maar toen kwam zomaar uit het niets “PINDAKAAS!!!”, kring! Niemand las het dagverslag voor en Jakob deed zijn boekvoorstelling ( ik ga het boek zeker lezen).
Daarna lazen er ook nog wat kinderen voor (waaronder ik). En toen”PINDAKAAS!!!”, wiskunde.
We werkten in ons bundeltje over de omtrek en de oppervlakte. Na onze oefeningen was het speeltijd. Toen Cecile weer kwam klappen, gingen we terug naar binnen. Straks moesten we al een deel van de mythologische spreekwoorden voorstellen. Na een half uurtje alles af te maken van de mythologie gingen we in de kring zitten. Sommige kinderen lazen hun verhaal voor, weer (waaronder ik). En toen gebeurde het: het klonk als muziek in de oren, het magische woord: “PINDAKAAS!!!”, turnen. We moesten verschillende dingen doen op de mat en daarna speelden we nog jagersbal. Toen gingen we ons aankleden en “TIJD”. Zo eindigde weer een woensdagvoormiddag!
Einde

Dinsdag 13 maart Reina


Dagverslag dinsdag 13 maart 2012
Ik kwam de klas binnen en ik was van plaats veranderd met Zyumbyul. Dus nu zat ik naast Jonna. Opeens kwam Cecile de klas binnen en zei:”Schrijftijd!”. Ik begon aan mijn tekstje voor in de kring te werken. Maar dan zei het zandmannetje:”Pindakaas!”. Het was tijd voor de kring. Zita las het dagverslag voor en Camille deed haar zeer interessante weetje over de barbiepop. Daarna lazen nog een paar kinderen voor uit hun schrijfschriftje. Maar toen was de kring gedaan en was het wiskunde werktijd. Het ging over de oppervlakte. Na wat wiskunde ging ik vrolijk naar beneden want het was speeltijd. Maar plots kwam Sara klappen: het was godsdienst /zedenleer. Bij zedenleer leerden we over hoe je moet omgaan met het geluid van je MP3. Opeens was het middag, dat was goed ook want mijn buikje rommelde al van de honger. Ik at lekker mijn boterhammen op en speelde wat met mijn vriendinnen. Toen kwam Cecile klappen, dus gingen we naar de klas. Het was een zeer interessant project van Milena over walvissen. Na het project legde Cecile uit wat ik allemaal moest doen want ik was maandag ziek. Ik verbeterde heel even mijn toets en toen was het kring. Ik las mijn supersonisch goede vrije tekst voor en Mona ook. Daarna lazen Jonna en Lâle nog voor uit schrijfschriftje en zo eindigde de dag samen met dit dagverslag.

maandag 12 maart Zita


Dagverslag 12 maart 2012
Weer een nieuwe dag. Ik ging vandaag naar school zoals de meeste kinderen. Toen Cecile binnenkwam zei ze: “Goedemorgen”. Maar niemand gaf antwoord. Ze herhaalde het en iedereen zei dan: “Goede morgen, Cecile”. Emma deelde blaadjes uit, de planning, het woordpakket en een blaadje over mythologie. We lazen onze planning en het was stille schrijftijd. Ook al was het niet zo stil, zo noemen we het. Dan was het kring. Marion las het dagverslag voor van vrijdag en Jonna deed haar liedje: Adele met 'Don't you remember'. Carine kwam plots binnen en vroeg als we nog naar de projectvoorstelling wilden komen. We gingen er naar toe. Het ging over vogels en het was geweldig. Terug naar de klas: wiskunde. We verbeterden onze toetsen maar toen riep het zandmannetje: Pindakaas!! Speeltijd wordt het ook genoemd. Na de speeltijd was het taal. We lazen het woordpakket voor en vertelden elkaar wat de woorden betekenden. Frans was het nu. Het 5de had toets over het werkwoord avoir. Dan mochten we per 2 nog een dialoogje oefenen. Maar dat was genoeg Frans. Nu was het speeltijd en tijd om te eten natuurlijk. Na de speeltijd was het peer les. Wij hadden het over wat voor tekst het is: een fantasietekst, een informatietekst of een tekst waarin staat hoe je iets moet doen. Toen peer les gedaan was moesten we zinnen maken of andere dingen bij een lesje zinsontleding. Toen lazen we teksten voor. Eerst Emma met “de ontvoering”. Dan ikzelf met natuurlijk de beste tekst en dan Jonna. Na haar tekst was het alweer tijd. Sorry dat dit perfecte dagverslag moet eindigen maar ik krijg kramp in mijn hand van het schrijven.

Einde Zita