15-01-2013

vrijdag 11 december volgens Kiki


Dagverslag 10/01/2013

Ik stond op en ging naar school, Oeps! ik ben een beetje te vroeg dus ik moest nog wat in de opvang blijven. Al snel was het 8 uur en mocht ik naar boven. Boven zaten we nog wat in de gang en daar kwam Cecile. We moesten nog even in de kring zitten en dan was het toets procenten.
We zaten niet lang in de kring want het was tijd voor mijn geweldige speurtocht. We werden eerst in groepjes verdeeld en ik zat bij Zita,Yente,Billie en Zumbyul.
Het was ijs koud buiten en we bevroren omdat het zo koud was. Onderweg kwamen we een hele boel duiven tegen en als we naar de duiven gingen leek het alsof we er in gevangen waren. Na de speurtocht mochten we binnen nog wat weerwolven spelen tot de tweede beurt. Ik had niet zo veel honger want ik had buikpijn. Na de tweede beurt moesten we wel nog wat buiten en daar stond Cécile weer. Binnen deden we de schoolraad en de plusjeslijst. Daarna deden we de punten van de speurtocht. Ooej ik had niet zo goede punten: ik had er zestien.
Daarna mochten we naar huis maar ik mocht nog niet naar huis want mijn mama was er nog niet. Ik en Jannes en nog een paar meisjes deden badminton en daar stond mijn mama al.
EINDE KIKI

donderdag 10 januari: Billie


Dagverslag donderdag 10 januari ’13

Ik wou net naar boven gaan, maar ik bedacht me, want het was turnen. In de turnles moesten we met een basketbal allerlei trucjes doen. Dan moesten we ook proberen in de ring te gooien. Mij is het maar twee keer gelukt, dus ik moet nog wat oefenen. Na de turnles ging ik naar boven, en dit keer waren de lange trappen niet zo vermoeiend als anders.
We moesten in de kring zitten om de dagplanning te overlopen. Hey how. Dan was het schrijftijd; ik denk dat iedereen aan zijn tekst voor het rapport bezig was. Ik schreef net de woorden ‘En ze leefden nog lang en gelukkig’ toen Kiki zei: “Hey how.”
Het was speeltijd, ik nam een banaan en dronk mijn fruitsap en ging naar buiten en tekende wat. En Cécile kwam klappen. Nu waren de lange trappen toch vermoeiend. We begonnen met wiskunde. Het 5de verbeterde de procenten, en ik weet niet wat het 6de aan het doen was. De kinderen van klas Els kwamen binnen, want het was Frans. Het was toets over cijfers. Bij mij ging het best wel goed. Dan deden we in het Frans alsof we wakker werden geschud omdat we snurkten en we deden ook alsof we ons wasten. En alweer weet ik niet wat het 6de deed. µµHet was middag, maar we hadden 2de beurt. Ik verheugde me op het eten, maar het viel toch een beetje tegen. Het was rijst met gebakken tofu en wortel.
Cécile kwam na een tijdje klappen, en we gingen naar boven. We mochten nog 10 minuten leren leren. Na die 10 minuten was het toets over leren leren. Bij de meesten ging dat vlot. We verbeterden ons leren leren. JOEPIE, niet zo veel fouten, denk ik. Dan kregen we blaadjes met alle projecten op en we moesten de verwerkingen op de juiste plaats stoppen en dan perforeren, er een draadje rond doen en we hadden een boekje. HEY HOW !!!!!!!
Billie

9 januari door Yente


Dagverslag woensdag 9 januari 2013

Ik herinnerde me dat ik niet meer thuis was toen ik mijn jas moest ophangen. ( ik was niet goed wakker ) Slenterend ging ik de klas binnen, ik sliep nog even op mijn bank en Cecile kwam binnen. Het was stille schrijftijd, ik werd wat enthousiaster toen ik mijn tekst over de eenhoorn en de zeemeermin begon te schrijven. Alhoewel was het wel moeilijk en lang en ……. SNURK SNURK. Een opgewekt stemmetje maakte me wakker en zei:”Heyhow,” het was kring.
Er werd dagverslag voorgelezen en Emma deed een geslaagde boekvoorstelling, ik werd er zelfs wakker van!
Maar toen het wiskunde was en we aan onze procenten moesten werken ging het al wat moeilijker om wakker te blijven. Toch bleef ik moedig op en speelde later een denk spelletje :Anti Virus.”
Het was binnenspeeltijd. Zita, Kiki, Renée…. Eigenlijk heel de klas en ik speelden weerwolven, het licht werd gedoofd en SNURK SNURK. Oei oei oei ik werd wakker als het tijd was om naar het zwemmen te vertrekken. Eenmaal daar deed ik mijn zwemvliezen aan en werd in het water geduwd. Nu bleef ik tenminste wakker. Het was een vermoeiende les, maar het hielp toen ik de knellende zwemvliezen van mijn voeten mochten.
De terugreis was lange en zware tocht. Maar ik werd toch later beloond toen ik pannenkoeken mocht bakken in de socio
Yente

dinsdag 8 januari door Otto


Dagverslag dinsdag 08/01/2013

Ik kwam zoals iedere normale schooldag de klas binnen. Het duurde niet zo lang of Cecile kwam ook binnen. We gingen in de kring om de dagplanning te bespreken. Toen iedereen wist wat we ongeveer gingen doen vandaag gingen we naar onze plaatsen voor stille schrijftijd. Ik schreef wat aan mijn vrije tekst en toen opeens: “HEIHO!”, het was wiskunde. We werkten verder aan onze procenten. Na even onze hersens breken was het speeltijd! We kregen het fruit (appels) en gingen naar de speelplaats. Na ons weer even te amuseren was het godsdienst/zedenleer. We keken naar een film over het land Nicaragua en de ziektes daar. Na soms een keer het gezicht te vertrekken van de pijnlijke wonden begon mijn maag al te rammelen.
Erna gingen we naar buiten om te spelen. Spijtig 2de beurt. 
Na even buiten te spelen stond ik op het punt te verhongeren maar juist toen, met de perfecte timing ging de bel en eindelijk konden we eten. Hmmm, smikkel smakkel. Na eindelijk onze buiken terug vol te eten speelden we nog wat buiten.
Toen kwam Cecile klappen. We beklommen met onze stevige berggeitenspieren de beroemde trappen. Eens boven aan gekomen waren sommigen onder ons aan het puffen van de inspanning maar voor de meeste was de beklimming maar niks (meer).
Cecile legde uit dat het 6de nu peer les had en het 5de wat aan hun wiskunde of zo moest werken. Na de peer les kregen we 10 min om de teksten over eten te studeren. Daarna ruimden we onze banken op en was het voorleesronde. Kiki las haar tekst voor en toen opeens: “HEIHO!”. Iedereen ging naar beneden en dat was het einde van een dag waar ik bijna stierf van de honger.
Otto

maandag 7 januari 2013 door Reina


Dagverslag maandag 7 januari 2013
De dag begon met het wensen van een gelukkig Nieuwjaar aan iedereen. Toen Cécile in de klas binnenkwam gingen we in de kring zitten en overliepen we de planning. Dan gingen we op onze nieuwe plaatsen zitten en begonnen we aan de schrijftijd. Ik werkte aan mijn taalboekje en al gauw was het speeltijd. Ik at mijn fruit en ging naar de speelplaats.
Toen Cécile kwam klappen ging iedereen naar boven en pakte zijn spullen voor Frans. Bij Frans leerden we over de stad. Iedereen kreeg een papiertje met daarop wie hij was en wat zijn werk was. Dan tekenden we ons werk. Ik was buschauffeur, dus tekende ik een bus. Al die tekeningen plakte we dan op een papier, dat werd dan onze stad.
Na Frans was het taalwerktijd, we leerden over de verleden tijd. Dan sloeg de klok tien over twaalf en iedereen maakte zich klaar voor de middagspeeltijd. Dat was het einde van de voormiddag en ook van mijn schooldag.

Reina
namiddag: de verleden tijd afwerken
leren leren: de les over eten
voorleesronde: Marion: de worm
Yente : de familie beer

dinsdag 18 december Max


Dagverslag 18/12/12
Ik schrok wakker omdat mijn kat aan mij was aan het snuffelen.
Ik kwam aan op school en Cecile was ziek dus Catherine verving Cecile. We deden een kleine schrijftijd en we gingen in de kring.
Helena deed haar dagverslag en veel kinderen vertelden en omdat Cecile er niet was konden we geen wiskunde doen en deden we gezellig in de kring weerwolven. Toen kwam Sarah onze klas binnen en zei:Zedenleer! O o nee paniek Iedereen ging naar beneden en in zedenleer keken we naar een film over vluchtelingen. Dan was het middag. Al snel was het met Els Frans het 6de deed Frans en het 5de ging naar Lies om te leren een goeie tutor te zijn maar opeens uit het niets zei een klein meisje : "Heyho!" en ik huppelde naar huis.
Max

maandag 17 december door Helena


Dagverslag 17/12/12

Ik werd wakker met heel veel keelpijn maar in de klas was ik er al een beetje over heen. We begonnen zoals elke maandag met het bespreken van onze planning. Dan begon de schrijftijd. Ik typte een dagverslag op de computer maar plots zei het schattige stemmetje van Kiki:”Heyhow!” We gingen in de kring zitten en het dagverslag werd voorgelezen door Emma. Er toonden en vertelden nog kinderen tot dat het tijd was voor wiskunde. Het was wiskundige creatie en we bespraken de creatie van Yente en Emma. Dan werkte het zesde nog wat aan een paar vragen over tijd. Dan hoorde ik het schattige stemmetje van Kiki die 'heyhow' zei. Het was tien uurtjes-speeltijd en daarna was het Frans. We overliepen 'ma famille, les vêtements en ma maison' voor de grote toets. Frans was gedaan. Dan werkten we aan onze nieuwjaarsbrief en later hoorde ik weer 'Heihow'.
Het was tijd om te smullen en daarna nog wat spelen. Normaal gezien was het na de speeltijd project van Zyumbyul over namen maar dat veranderde toen Lies zei dat het peer was. We moesten een boekje maken voor onze tuti's . Mijn tuti's waren Stan en Luca.
Als peer gedaan was nam ik afscheid van mijn tuti's ne ging weer naar boven. Dan was het nog werktijd maar even later hoorde ik Kiki weer die zei:”Heihow!”


einde verslag

Helena

vrijdag 6 december Taiko


Dagverslag 6/12/12
De dag begon zo als gewoonlijk met de trappenbeklimming .
Normaal was het turnen maar nee het was een ongewone dag want de sint kwam.
Dus gingen we in de kring zitten om te bespreken wat we gingen doen .
We besloten om een wrap te doen .dan gingen we naar de turnzaal want sinterklaas kwam er aan.
We deden de dans. Natuurlijk had een van de pieten een grapje uit gehaald .
Hij deed alsof hij zwanger was . De pieten gooiden nog wat koekjes,de sint ging weer weg. Iedereen
ging terug naar zijn klas . We hadden nog een beetje wiskunde en Frans en daar was de sint al snel .
We deden onze wrap en de sint gaf ons de cadeautjes. We wuifden de sint en zijn pieten uit. Het was etenstijd na het eten deed Yente haar project kleren het was heel leuk . Er werden nog 2 teksten voorgelezen en dan was het einde klas tijd
Taiko