17-04-2012

vrijdag 9 maart : Marion

Dagverslag 09/03/2012

"Vandaag is het een grote dag!" dacht ik.
Want: mijn draadje mocht uit mijn hand. ( Ik ben genaaid.)
Ik kwam de klas binnen als een huppelend konijn die net een wortel ging krijgen en riep: Mijn draadje mag er uit! Mijn draadje mag er uit!" toen ik zo een paar keer rond de klas was gehuppeld kwam Cecile binnen. Het was toets: aaaaa! Eerst deden we de toets over het heelal. Gelukkig ging het zeer goed. Daarna de toets wikunde: ojee. Maar gelukkig ging die ook zeer vlot.
Opeens riep Yente:"Pindakaas!"
We pakten ons fruitje(dat was vandaag kiwi) en gingen naar buiten.
Toen Cecile kwam klappen gingen we naar binnen. Het was geen Frans want het was al donderdag Frans geweest, dus het was klassenraad. We bespraken de puntjes en daarna deden we plussjeslijst. Ik stond op de bank, dat betekent +1. Niemand had -1 of-2 of-3 enz. Dus hadden we veel extra plusjes.
Als de klassenraad gedaan was deden we nog wat schrijftijd maar opeens riep Yente:"Pindakaas!" Het was middag speeltijd. Wij hadden 1ste beurt. Na lekker smullen moesten Zita, Zyumbyul en ik het rommelige hoekje opruimen. Als dat gedaan was versierden we de klas nog wat.
Net toen we gedaan hadden kwamen de kinderen binnen.
We deden zinsontleding woordontleding. Als dat gedaan was, was het musische werktijd. Ik hielp Zita want ik durfde niet meer aan mijn eigen werkje te zagen. Om 5 voor 3 riep het zandmannetje:"Pindakaas!" Het was vrije teksten voor lezen. Na leuke en grappige vrije teksten riep Yente:"Pindakaas!"
Ik haastte me naar benededen want ik moest naar de dokter voor mijn draadje er uit te halen. Spannend!
Dat was voor iedereen (behalve ik ) het einde van deze spannende dag. (Bij mij begon hij nog maar net!)



Marion

donderdag 8 maart: Max DR

Dagverslag 8-3-12
We begonnen met schrijftijd ik werkte aan mijn dagverslag. Toen was het kring Max stelde zijn actua voor en een kind vertelde zijn verhaal.
Toen was het turnen en we deden uithoudingsvermogen oefeningen.
Na turnen was het speeltijd. Ik deed rugby en Els kwam klappen.
Het was Frans. Tijdens Frans was het toets er werd veel nagedacht . Het zesde stond aan de deur . Dat betekent wiskunde. We verbeterden ons "meten = weten" en toen riep het zandmannetje "pindakaas!!"
Speeltijd. Ik speelde rugby het ging er hard aan toe ik had een bloedneus Joannes een bult en Lander liep tegen de muur.
Daarna was het een mevrouw uit Antwerpen mevrouw Bibiblabla (Yente) ze stelde haar project 'mythen en sagen' voor .
Maar toen: kring. Veel kinderen vertelden hun verhaal en dan "pindakaas!!!!!!"

woensdag 7 maart: Helena

Dagverslag 7/03/12
Cecile kwam in de klas en het was schrijftijd. Ik oefende voor de toets over het heelal. Daarna was het kring. Emma las het dagverslag. Dan deed Mona haar boekvoorstelling. Ze had een mooie en lekkere verwerking. Het was een schat met snoepjes van karamel. Daarna lazen er nog vijf kinderen over hun weekend. Plots riep het zandmannetje 'Pindakaas', dus was het wiskunde werktijd. We verbeterden in het boek 'Meten = Weten'. Vijf minuten voor tijd ging tien uurtje de sappige appelsienen halen en toen hij terug kwam was het speeltijd. Ik dronk mijn fruitsapflesje leeg en at mijn appelsien op en niet veel tijd later kwam Cécile klappen om te gaan zwemmen. Onderweg sprong ik over de gele bolletjes. Later kwamen we in het zwembad aan, kleedden we ons snel om en begonnen baantjes te zwemmen met een plankje. Daarna snorkelden we. Toen een mevrouw op haar fluitje blies, gingen we het chloor van ons afspoelen en gingen we naar school. Terug in de klas was er nog tijd voor één vrije tekst en dan gingen we naar huis.

Helena


Einde verslag

dinsdag 6 maart: Emma

Dinsdag 6 maart

Cecile kwam de klas binnen en het was schrijftijd. Daarna was het kring, Stan had liedje, Mona had zang en Lâle had een weetje, maar ze was ziek. Dus geen weetje.
Toen was het wiskunde we verbeterden 'meten is weten' en dan pindakaas. Speeltijd.
Na de speeltijd was het godsdienst. We gingen met de kinderen van de protestantse godsdienst naar de kerk. Er was een mevrouw die ons uitleg gaf. We mochten in het deel waar eigenlijk geen mensen mogen komen.
Als het tijd was gingen we terug.
Dan eten en spelen.
Toen was het Faust zijn projectvoorstelling. Het ging over mythologische wezens. Hij had leuke toneeltjes. Nog even onze teksten studeren en opeens riep het zandmannetje pindakaas.

Einde
Emma

maandag 5 maart: Milena

Dagverslag 05/03/2012

Tutututu u, wat he. O nee mijn wekker gaat. Dat betekent school !!!
Ik waste me, kleedde mij aan, ontbeet en ging naar school. Ik kwam na een klim van de trappen de klas binnen. Het was 2 na 8 dus Cecile was er nog niet. 18 minuten later kwam Cecile binnen en deelde de planning uit. We overliepen hem en daarna schrijftijd. Ik verbeterde mijn taalboekje. Dan was het kring, Kika las een supergoed dagverslag voor en daarna vertelden 3 kinderen het was net niet aan mij grrr.
Na de kring overliepen we 3 blaadjes over het heelal omdat we vrijdag toets hadden. Dus goed studeren allemaal.
Daarna duidden we aan wat we allemaal moesten kennen. Dan was het speeltijd. Ik rende de klas uit. Maar toen zeiden ze dat het binnenspeeltijd was. Daarna was het werktijd. Na de leuke werktijd was het Frans. Wij leerden over sms die je krijgt van je geheime aanbidder.
Dan was het middag ik smulde mijn boterhammetjes op en speelde buiten.
Na de superleukedemaxe speeltijd was het project van Jakob. Het ging over Griekse goden het was een supergoed project wel wat lang. Na het project mochten we oefenen voor de toets van vrijdag.
Tik tak de tijd ging rustig voorbij terwijl wij rustig zaten te studeren, maar toen opeens 'pindakaas kring!' We gingen vliegensvlug in de kring zitten en daar lazen Mona, Zita en Marion een supergoede tekst voor en dan was het pindakaas!!!!!!!!!!!!!

Einde Milena