25-10-2011

donderdag 29 september 2011

Dag verslag donderdag 29/09/2011


Toen ik binnen kwam was het turnen. Joepie! In het turnen deden we voetbal en badminton.
Na het turnen was het schrijftijd ,ik werkte aan aan taal en ging naar Tom.
Ik kwam weer binnen en het was Max C zijn liedje en Otto had zijn dagverslag. Een paar kinderen lazen voor uit hun vertelschriftje. Na de kring was het wiskunde.
Na de wiskunde werktijd moesten we ons houtboekje verbeteren.
Toen dat klaar was, was het middag( 10 na 12)
Toen de speeltijd gedaan was gingen toneel oefenen. Na één keer oefenen mocht Mona haar tekst nog voorlezen en toen was het tijd .


einde Faust

woensdag 28 september 2011

Dagverslag woensdag 28/9/11



Ik kwam binnen in de klas en praatte wat.
Toen Cecile binnenkwam was het schrijftijd.Ik werkte in mijn holeklasadijn schriftje.
Toen de schrijftijd gedaan was, was het kring.Jakob las het dagverslag voor en Max stelde zijn weetje voor,er lazen ook nog een paar kinderen voor uit hun schrijfschriftje.
Na de praatkring was het wiskunde.
Hetging over het spiegelbeeld. Na het rekenen was het speeltijd.
In de speeltijd praatte ik wat met Lucas.
Toen kwam Cecile klappen en we gingen naar binnen .Daar legde de papa van Emma ons uit
hoe stoelen en andere meubels in elkaar zaten . Hij legde ons ook nog veel uit over het gereedschap dat je kunt gebruiken voor houtbewerking.
Na de uitleg was het turnen.Het was basketbal en badminton .We moesten eerst wat ronddribbelen met de bal en als Ben floot moesten we een opdrachtje doen met de basketbal.Als we dat hadden gedaan moesten we proberen scoren en dan aldribbelend een stukje van de speelplaats rondlopen.daarna moesten we kleine badmintonmatchjes spelen.
Als dat gedaan was moesten we ons gaan kleden en was het einde schooltijd.

EINDE OTTO

dinsdag 27 september 2011

Dagverslag 27 september 2011
Ik kwam in de klas en merkte dat Cecile er nog niet was. Dus praatte ik nog wat met mijn vrienden.
Toen Cecile er was, was het schrijftijd. Ik werkte aan mijn vrije tekst. Toen zei het zandmannetje 'kring.'
We gingen allemaal in de kring zitten. Eerst deed Marion haar weetje over de Grote Oceaan.
Daarna vertelden nog wat kinderen over hun weekend.
Na de kring was het wiskunde. We leerden over inhoudsmaten.
Toen was 10 uur was, gingen we naar de speelplaats.
Na de speeltijd was het zedenleer. In de zedenleer deden we een spel over kinderen die niet naar school kunnen.
Daarna was het middagspeeltijd. Na dat we ons buikje rond hadden gegeten, was het klastijd. In de klas deden we vrije werktijd en dan TIJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jakob

maandag 26 september 2011

Dagverslag 26.09.11
Ik kwam in de klas en babbelde wat met mijn vriendinnen.
Na een tijdje was Cecile er, en het was schrijftijd. Ik schreef mijn vrije tekst net.
Dan was het kring we luisterden naar het verslag van MiniMax. Ik stelde ook mijn actua voor.
Daarna vertelde nog een paar kinderen. Toen was het wiskunde werktijd, we leerden over: lengtematen. We deden ook nog reken kampioen en werkten aan het schriftje: Meten is weten.
Dan riep het zand mannetje: speeltijd.
Al rap kwam Cecile en we gingen terug naar onze klas. Daar werkten we nog wat aan het boekje meten is weten.
Dan was het Frans. We leerden nog wat over kleren en deden een modeshow
in het Frans.
Daarna was het middag speeltijd.
Na het lekkere eten en het buiten spelen,was het terug tijd om naar de klas te gaan.
We moesten een ontwerp maken over wat we gingen maken uit hout. Een groepje kinderen maakten ook het scenario voor hun toneeltje. Ze lazen het ook voor in de kring. En dan was het tijd om naar huis te gaan !!!!!!!☺

Einde Mona



vrijdag 23 september 2011

Dagverslag Vrijdag 23/09/11

Ik kwam binnen in de klas en het was klassenraad. We bespraken vele puntjes en daarna was het wiskunde verbeteren, maar het was maar een stukje want direct daarna was het tijd.
In de kleine speeltijd praatte ik wat met mijn vrienden en speelde wat. Daarna was het verder wiskunde verbeteren.
Daarna was het Frans. We leerden over kleren. Na het Frans was het middagpauze en we hadden geluk want we mochten samen eten met klas Els. Het 6de mocht samen buiten eten. Na de middagspeeltijd was het muzisch ik mocht figuurzagen dat is mega leuk dus had ik bijna mijn letters af.

Einde Max

donderdag 22 september 2011

23/09/11 dagverslag donderdag

Ik kwam op school toe, zette mijn spullen in de gang en ging net zoals iedereen van onze klas buiten kastanjes rapen voor ons houtbuffet.
Dan was het klastijd. We gingen turnen.
Iedereen deed in z'n groepje rugby en toen onder de grote parachute redder en haai spelen,
Later in de klas was het kring, we kregen een boekvoorstelling van Jakob en een actua van Max.C te horen.
Speeltijd: iedereen naar buiten: wortels knabbelen,
Even onnozel doen met mijn vriendinnen en toen kwam Cecile ons al halen,
Wiskunde werktijd: iedereen ging de oppervlakte van de veelhoeken berekenen,
Dan al etenstijd, eindelijk eens eerste beurt.
Na het eten was het speeltijd.
Dan was de school gedaan... Nee nee hoor ,Cecile en Els kwamen iedereen halen.
Dan begonnen we aan de voorbereidingen van ons houtbuffet.
Appels schillen, kastanjes kerven, lindenthee maken, zoethout snijden en de toastjes met eucalyptus honing besmeren,
Na alles te maken was het smullen geblazen.
De tafel lag vol met: toastjes, honing, kastanjes, lindethee, zoethout en zalige appelmoes.
Dan was het tijd

Einde Yente

dinsdag 20 september 2011

Dagverslag dinsdag 20 september 2011

Ik kwam de klas binnen en er waren nog maar een paar minuten en het was tijd. Toen Cecile de klas binnen kwam was het schrijftijd. Cecile haalde de vrije teksten op en ik schreef mijn actualiteit in het net. Daarna was het kring. In de kring liet Otto het liedje 'relax' van de zanger Mika afspelen.
Veel kinderen vertelden ook.
Na de kring was het wiskunde werktijd het 5de maakte les 8.
De wiskunde werktijd was gedaan en het was 10 uurtjes speeltijd. In de 10 uurtjes speeltijd deed ik
een beetje zot met mijn vriendinnen.
Het was godsdienst en zedenleer want de speeltijd was gedaan.
Bij zedenleer kregen we een blad met vooraan een rebus en achteraan cartoons met tekstbalonnen die we moesten invullen. We moesten ook verder tekenen aan ons voorblad dat, kwam vooraan in onze map. Na godsdienst en zedenleer was het middag eerst ruimde ik met nog andere meisjes het kot van Ben op. Maar dan was het lekker smullen, nog wat opruimen en dan kwam Cecile ons halen
We lazen stap 6 en 7 in ons hout boekje en maakten ook oefeningen in ons hout boekje.
De laatste vijf minuten lazen sommige kinderen hun vrije teksten voor. We moesten onze taak doen en het was tijd.

EINDE
REINA

verslag maandag 19 september 2011

Dag verslag 19 september
De klas begon en Cecile deelde onze planningen uit van deze week. We kregen ook een lesrooster. We hadden een paar minuutjes schrijftijd, en toen was het praatronde. Na de praatronde verbeterden we ons wiskunde. Het was speeltijd. Na de speeltijd was het taal. We moesten Wouters dagboek (van boekje hout) invullen, en als we daarmee klaar waren mochten we aan onze vrije tekst werken.
Daarna was het Frans. Wij kregen een klein toetsje waar Cecile vragen stelde en wij moesten antwoorden.
Dan liepen we nog eens door mekaar en ga je met iemand een Frans gesprekje houden.
Het was middagpauze en omdat de andere klassen er niet waren, buiten klas Els konden we in de eerste beurt eten. In de speeltijd zeiden Chiara en Camille aan Sabine dat ze een uur lang een raar liedje konden zingen. En dat konden ze ook!
Toen kwam Cecile en we gingen naar boven . Cecile vertelde ons iets over hout wat we konden maken, en toen lazen we in ons boekje over hout stap vier en vijf. Toen moesten we alles opruimen en in de kring gaan zitten voor de voorleesronde.

Einde Zita

vrijdag 16 september2011

Dagverslag vrijdag 16/9/11

Schoolontbijt! Yes. Iedereen heeft honger en zin in een heerlijk ontbijt.
Als het tijd is gaat iedereen naar de klassen. Eerst was het vrije werktijd. Daarna moesten we klassikaal verbeteren. (vijfde en zesde apart.)
Tien uur!” riep het zandmannetje.
Jiepie!”
Jahoe!”
Juij!”
Iedereen stormde naar buiten de frisse lucht tegemoet
Cecile kwam naar buiten en wij gingen naar binnen. Het was klassenraad. We bespraken een paar puntjes, maar toen het tijd was, was nog niet alles besproken. Dat was voor straks. Planning! Cecile riep al de kinderen af om hun planning te tonen. Ik werd niet af geroepen om dat ik ziek was geweest. Er waren heel veel niet in orde. Maar drie of vier waren in orde.
Speeltijd! Iedereen ging naar buiten. Toen het weer tijd was schreef iedereen een thema op die hij of zij zou willen hebben op sportklas.
Plots riep het zandmannetje: “Tijd!”
De dag zat er weer op. Ik ging tevreden naar huis.

 Marion