30-11-2012

maandag 12 november volgens Glodjana



dagverslag maandag 12 november 2012
De dag begon natuurlijk met de lastige trappen.
Cecile kwam naar de klas en we moesten op onze plaatsen zitten.
Cecile deelde onze planning.
We overliepen onze planning dan moesten we in de kring zitten.
Eerst las Seda het dagverslag voor en dan was het de muziekronde van Kas.
Hij had 2 liedjes. Daarna was het wiskunde.
En al snel was het speeltijd, ik speelde wat en Cecile kwam al snel klappen.
Het was Frans.
We verbeterden onze toets .
Dan leerden we persoonsvorm.
Mijn maag begon al te knorren.
We mochten gaan eten. Joepie!
We hadden eerste beurt.
We speelden wat en Cecile kwam klappen.
We mochten aan ons project werken ik werkte aan mijn schilderij en mijn 3D werk.
Zo kwamen we dichterbij de kerstvakantie.
EINDE
Glodjana

vrijdag 9 november volgens Seda

woensdag 7 november volgens Taiko



Dagverslag 7/11/2012

De school begon met de zware trappenbeklimming,
Dat moeten we iedere ochtend doen.
Toen ik boven was kwam Cecile al snel.
We begonnen met de stille schrijftijd, er schreven een paar kinderen aan hen projecttekst.
Na de stilleschrijftijd was het praatronde.
Glodjana had boekvoorstelling en er lazen een paar kinderen hun tekst voor.
Maar plots was het tijd voor wiskunde. We hadden het over deelbaarheid. Na de wiskunde was het speeltijd .
Zoals gewoonlijk vloog de tijd voorbij .
Het was al tijd voor turnen. Na het turnen was de halve dag voorbij .


Taiko

di 6 november volgens Renée

27-11-2012

5 november- Luka


Dagverslag van
Maandag 5 november 2012-11-06

Ik werd wakker , beklom de trappen en ging naar de klas.
Het was schrijftijd en Reina kwam binnen na hele tijd
afwezigheid
Ik las mijn sportklastekst voor samen met nog een
paar andere kinderen.
Toen was het tienuurtjes-speeltijd en daar hebben we met de vrienden gespeeld.
Na de speeltijd oefenden we Frans en nadien verbeterden we Rekenles 24 .
De middagspeeltijd kwam eraan en ik at boterhammen .
Na de middag moest het vijfde naar boven en het zesde moest blijven wachten in de gang.
Wij van het vijfde hebben verder gewerkt aan ons project. Kiki en Kas lazen hun teksten voor en dit
was het einde van een leuke dag.

Luka

26 oktober Gertjan



Dagverslag26/10/12

De dag begon met de klassenraad. Daarna was het wiskunde.
Om tien uur was het speeltijd.Na wat frisse lucht begonnen we aan het dictee van woordpakket twee.Nog voor de middag heb ik mijn boekbespreeking voorgesteld.
En toen was het middag . Ik speelde en at.

's Namiddags was er nog een voorstelling en dan zetten we vlug alles klaar omdat de ouders naar de resultaten van onze projecten kwamen kijken.
Dat was spannend. Maar al snel stond alles klaar en wachtten we op onze bezoekers.

Gertjan

25 oktober Julie


Dagverslag donderdag 25 oktober 2012

We begonnen de dag met turnen. Daarna was het stille schrijftijd, ik schreef wat maar het woord ‘tijd’ verscheen al snel.
Dan was het Camilles liedje.
Dan praatkring, er vertelde een paar en het was wiskunde.
Toen klonk weer het woord ‘tijd’,dat wil zeggen speeltijd.
De lol ging al snel voorbij want Cecile kwam klappen.
Dan weer wiskunde.
Toen was het Frans we zeiden onze teksten van 'Qui est l’appareil?' op.
Het was al snel middag,mm….. lekker! We schreven onze derde tekst, maar het was al projectwerktijd. Dan nog een paar vrije teksten voorlezen. De dag was toen gedaan.
Julie

woensdag 24 oktober


Woensdag 24 oktober 2012

We moeten heel veel schrijven aan ons nieuw project.
Deze week moeten alle teksten voor het eerst geschreven zijn.

In de kring stelde Jarno een actualiteitspuntje over de olifant die in Planckendael aankwam.
Het was goed.

We werkten gewoon aan de planning voor wiskunde..

Dan weer schrijven en opzoeken...

Turnen!

Voor Kiki die ziek is.

23 oktober: Billie


DAGVERSLAG DINSDAG 23 OKT.

Cécile kwam binnen maar achter haar liep Lies de nieuwe stagiaire. De dag begon. We werkten aan wat aan onze projectteksten. Mijn tekst was bijna af en
Zyubyul riep: 'Tijd.'
Het was kring. Een paar kinderen vertelden.
Dan was het wiskunde. Eerst was het breuken en dan deden we wat hoofdrekenen.
Zyubyul riep weer: 'Tijd.'
Het was speeltijd. Ik speelde maar al snel was het zedenleer.
In zedenleer moesten we op een kaartje schrijven wat voor ons normaal is. Het antwoord kwam van Gertjan. Het was “een zwevende pudding.”
Na zedenleer was het middag speeltijd. Ik speelde en het was 2de beurt. We aten wortel met kip en rijst.
Dan was het weer speeltijd maar ik en Renée gingen naar de schoolraad.
Toen was het klastijd. We werkten nog wat aan onze projectteksten.
Al gauw was het voorleesronde. Renée las van vliegende appeltjes en Otto las over een poedel met lang haar. En Marion over een magische gom.

Dat was een hele leuke dag.
Met Lies in de klas

Billie

Dagverslag maandag 22/10/12
De klas begon om 8.20, maar ik was te laat door verkeershinder. We begonnen met de planning te overlopen. Hierna was het stille schrijftijd. Toen er opeens een stem zei ‘kring’. Otto las het dag verslag van vrijdag voor. Daarna luisterde we naar Julie haar boekvoorstelling die ging over: “De giraf, de peli en ik.” Er vertelde nog enkele kinderen, en het was wiskunde werktijd. Tutututututuuuuuuu! Cecile gaf uitleg over breuken en we gingen aan de slag met ons wiskundeboek. Tuuuuututuuuuuu!
Het was speeltijd. Tutututututututuuuuu!
Na even getetter, klapte Cecile en we gingen de helse, vermoeiende, gigantisch lange , hoge en steile trap op. We kregen nog een les Frans hierna stelde Cecile en ik mijn stramien op voor mijn project. Daarna werkte ik mijn breuken af. Mijn buikje gromde en eindelijk was de lang verdiende speeltijd aangekomen. Toen besefte ik dat ik tweede beurt had. Na nog even wachten kon ik eindelijk gaan eten .

Later in de klas………
Het was het project van Seda en Zyumbyul: “Mali.” Als verwerking lazen we met heel de klas een tekst over de geschiedenis van Mali. Er was nog een tweede verwerking. We schilderden een leeuw en bestrooiden die met zand. Een stem zei “tijd.” Dat was weer een dag dichterbij de herfstvakantie.
Yente

donderdag 18-10


Donderdag 18 oktober 2012

Onze verslaggever is ziek
dus:
Taiko stelt 'The Yellow Submarine van de Beatles voor.
We werkten aan ons woordpakket
Voor wiskunde leerden we over plaatsen.
Frans: over de dieren
Namiddag: project van Kas Tahiti
We maakten 'hoelarokjes'

woensdag 17-10 volgens Zita


Dagverslag 17 oktober 2012

Weer een nieuwe dag begon en ik zweefde de trappen op. Eenmaal in de klas babbelde ik nog een beetje tot Cecile kwam en zei:”Goeie morgen kinderen”. Waar ze als gewoonlijk geen antwoord op kreeg. Dus, we kregen schrijftijd om aan dingen te werken en te schrijven. Tot opeens een verlegen piepklein stemmetje dat uit Marion haar mond kwam zei:”Kring”. We ploften neer op de kussens en de kring was was begonnen. Eerst en vooral las Marion haar dagverslag voor van maandag en Zyumbyul over dinsdag. Daarna was het aan Marion (wauw Marion komt veel voor in mijn dagverslag). Dus ja, Marion deed haar weetje over paarden en Renée had actua over cocaïne. Dan vertelden een paar kinderen over hun leuke belevenissen thuis. Tot er weer iets uit Marion haar mond kwam dat klonk als WISKUNDE!!! De les ging over: noord, oost, zuid en west.
Ik haalde het fruit en het was speeltijd maar........ ik moest binnen blijven voor mijn tekst zoals een paar andere kinderen. Ik was juist klaar en joepie we mochten gaan zwemmen!
Bij het zwemmen moest je in groepjes van drie postjes doen. Ik zat bij Yente en Helena in een groepje. Eerst gooiden we zo dingen in het water en moesten we er achter duiken. Dan zwommen we met zo van die zwemvliezen aan elkaar en zwemvliezen voor aan je handen. Dan T-shirt zwemmen en blind zwemmen. Ons groepje kon spijtig genoeg niet bunjy jumpen, maar ja zo is het leven eenmaal.
Terug op school lazen we een vrije tekst voor en school was gedaan.

Einde Zita

dinsdag 16 oktober volgens Zyumbyul


dagverslag 16 oktober 2012.

Dring,dring AUU! Wat is er gebeurd Zyumbyul?
Ik ben uit mijn bed gevallen, mama!
Maar nu moet ik mijn kleren aan: vandaag is het school. Eindelijk zijn mijn kleren aan. Dan moet ik op de bus wachten. Maar buiten regent het maar toch moet ik naar school. Als ik op school was, was schrijftijd. Dan zaten we in de kring. Marion moest haar daverslag en weetje voorstellen. Daarna was het werktijd. Dan was het speeltijd. Ik speelde. Dan moesten we naar de godsdienst gaan. We moesten een briefje schrijven dan was het middag pauze. Ik speelde met Emma en met mijn zus daarna was het eten we moesten gaan eten.
Dan was het project van Helena we moesten een t-shirt maken. Dan was het tijd om naar huis te gaan dat was de mooie dag voorbij .

Zyumbyul

maandag 15-10-2012 volgens Marion


Dagverslag 15/10/2012

Ik kwam de klas binnen en we kregen een planning. We overliepen hem en plots was het schrijftijd. Ik werkte aan aan mijn taalboekje maar opeens klonk mijn heldere stem:"Kriiing!!!",
Iedereen liep naar de kring en we hielden een gezellig babbeltje. Maar weer klonk mijn stem:"Wiskunde!",
We gingen naar onze tafels en begonnen onze hersens te pijnigen. Na een half uurtje( wat voor ons wel een eeuw leek te duren) was het "Speeltijd!", iedereen snelde de trappen af en kon dan eindelijk een frisse neus halen. Maar ja, mooie tijd duurt nooit lang want Cecile kwam klappen.het was Frans. We leerde over 'Les vêtements' (de kleren). Bla bla blie, bla bla bloe,bla bla blie, bla bla bloe bla blie blie bloe. Na veel geblabla was het vrije werktijd.
Eindelijk mocht ik mijn stem laten horen:"Tijd!!!"
We speelden en aten en ik had tafeldienst... Na zweten en zwoegen en dan nog 10 minutjes buiten te zijn moesten we naar boven. Billie deed haar boekvoorstelling van 'Lotte en de wolketolken' en Cecile besprak met ons hoe je een brief moest schrijven. Cecile las ook nog voor uit een sprookjes boek:" En ze leefden nog lang en " "Tijd!!!"
We mochten naar huis. Dat was dan weer eens een sprookjesachtige dag.

Marion

sportklas van 8 tot 12 oktober 2012

Elk kind heeft een bundeltje met alle verslagen en fantasieteksten en tekeningen van de sportklassen

Helena 4 oktober

Helaas, we kunnen de tekst niet kopiëren:

Hij is altijd te lezen in de dikke map

dinsdag 2 oktober vogens Camille en woensdag 3 oktober volgens Emma


Dag verslag Donderdag,2 Oktober 2012

De dag begon met een beklimming van de trappen. Cécile zei al snel :”Op jullie plaatsen” en we begonnen in ons taalboekje. Nadat we in ons taalboekje hadden gewerkt was het rekenen. We herhaalden nog eens de maten en gewichten, daarna verbeterden we onze toets van wiskunde. Yes, speeltijd of toch niet want Cécile wou nog de verdeling van de meisjeskamers kiezen voor de sportklas.
Kamer 1: Glodjana , Billie en Taiko Kamer 2: Julie, Renee en Camille Kamer 3: Helena, Reina, Marion & Kiki en ten slotte Kamer 4: Zita, Jente, Zumbul en Emma.
Daarna was het zedenleer , we leerden over Amnesty International en we maakten er een toneeltje bij in twee groepjes (5de bij 5de en de 6de bij de 6de ). Mijn maag begon al te knorren, ik at wat en ging dan al naar boven om mijn project te oefenen. Ik stelde mijn project Antarctica voor en als verwerking maakten we een ijssculptuur met een visje, dat mooi in het midden blijf hangen. We ruimden wat op en gingen in de kring gaan zitten. Max vertelde een weetje van Facebook. Renee en Julie mochten dan hun vrije tekst voorlezen.
Zo, er was alweer een leuke dag voorbij
Einde Camille

Dagverslag  woensdag3 /10/12
We begonnen de dag met praatkring Yente deed boekvoorstelling en Luka deed zijn bijkomende informatie. Toen las Cecile uit het geschiedenis boek.
Dan was het wiskunde, we leerden over breuken en we kregen een potlood van Cecile, omdat iedereen op de plusjeslijst stond.  Toen klonk het woord “tijd” we namen ons fruit en gingen naar de speelplaats.
 Na de speeltijd vertrokken we naar het zwembad. We moesten over een matje duiken, door een hoepel duiken en door een zwemslurf duiken.
We gingen terug naar school en lazen nog twee vrije teksten, dat was een halve schooldag weer voorbij.
Emma

maandag 11 -10 -12 volgens Kas


Dagverslag 1/10/2012

Ik stond op en ging naar school ik beklom de beroemde Mount Stairs.

Al meteen begonnen we met de woorden van het wp in ons schrift te schrijven. En dan was het kring. Luka deed zijn actualiteiten en en en paar kinderen vertelden wat. Toen was het eindelijk een leuke wiskunde dag . We moesten wiskunde spiegelingen maken met schaar en papier. Na het spelen was het project Jarno. Het ging over de V.S. En als verwerking moesten we met schoendozen een totempaal maken.

Na de middag project van Taiko. Het giing over Japan en als verwerking moesen we een Japanse tuin maken, maar eerst moest Glodjana haar muziekverwerking doen en nog onze planning in onze agenda plakken en dan was het de verwerking va Taiko. We moesten de tuin in een schoendoosdeksel maken.


Kas

28 september volgens Glodjana


Dagverslag  vrijdag 28 september 2012
De dag begon met de lastige trappen .
Dan was het klassenraad en ik heb 3 extra plusjes, joepie.
We werkten wat aan ons vrije teksten .Toen was het speeltijd. Ik speelde wat en Cecile kwam al gauw klappen.
We gingen de trappen op dan was het toets. Het 6de  ging naar Els en het 5de kwam naar Cecile.
Mijn maag begon al te knorren.
Het was etenstijd ,toen was het speeltijd. Ik speelde en Cecile kwam klappen.
Dan gingen we in de kring en het was mijn muziekronde.
Niet alleen dat, maar dan nog het project van Billie. Het ging over Tsjechië en voor de verwerking hebben we eieren gemaakt.
En zo kwamen we weer dichter bij sportklas.
Einde

27 september volgens Seda


Dagverslag 2012 27 september


Ik kwam uit mijn bed. Ik dronk een glas melk en ik ging naar school.
Toen hadden we gewoon les omdat we geen turnen hadden door dat Gertjan zijn project moest doen. Dan hadden we speeltijd en daarna moest ik moest naar Brigitte en de rest naar het project van Gertjan.
We moesten voor zijn verwerking fruit snijden en opeten en in de chocolade doppen. We hadden Franse toets en toen hebben we een liedje geleerd in het Frans. Dan gingen we eten en een beetje spelen en dan was het project van Julie en ik moest naar Brigitte en de rest maakte een zon uit klei.
Toen gingen we naar huis en dat was weer een leuke dag .

Seda

26-9 volgens Jarno


Jarno dagverslag 26-9 -12

Ik kwam in de klas het was rustig.
Dan was het stille schrijftijd.
Ik moest wat werken aan mijn vrije teksten.
Toen was het wiskunde ik was al snel klaar.
Ik werkte weer wat aan mijn vrije teksten.
Dan was het turnen .

25-9 volgens Taiko


Dagverslag 25/9/2012



We begonnen de dag met alweer de beklimming van de trappen.
Dan moesten we op onze plaatsen gaan zitten en was het stille schrijftijd. Ik schreef aan mijn tekst.
We hoorden een stem die riep:'Tijd!” dus gingen we in de kring zitten iemand las het dagverslag voor en er vertelden een paar kinderen en dan was het speeltijd.
Na de speeltijd was het godsdienst zedenleer.
In de zedenleer moesten we een vervolg schrijven op een verhaal van een nieuw meisje en positieve
karakters opschrijven maar mijn maag begon al te knorren het was etenstijd.
Na het eten moesten we weer de lastige trappen op toen stelde Kiki haar project voor. het ging over Australië.
We maakten zelf een Aboriginal tekening.
Er lazen nog een paar kinderen hun tekst voor en het was tijd . Zo was er weer een dag voorbij

Taiko.