28-09-2011

donderdag 15 september

Donderdag 15 september 2011

Helaas : de verslaggever is ziek.
Het leuke aan die dag was dat we 's namiddags naar het park gingen.
We gingen de hoogte van bomen meten en een afdruk maken van de schors.

Het lukte goed en het was mooi weer: dus een fijne dag.

woensdag 14 september

Dag verslag 14/O9/11

We begonnen met schrijftijd. Ik werkte verder aan het boekje holeklasadijn. Toen moest ik in de kring gaan zitten. Jakob,Milena en Emma deden alle drie een actua de actua's gingen alle drie over het vliegtuig ongeluk met de top hockey ploeg.
Toen was het speeltijd. Ik speelde wat op de glijbaan.
Toen moesten we naar binnen. We keken de reportage over hout.
Dan was het turnen, het was weeral hockey. Mijn ploeg verloor eens en speelde één keer gelijk.



Einde Max De Ruyver

dinsdag 13 september

Dagverslag 13/09/'11
We kwamen in de klas en het was schrijftijd. Dan moesten we in de kring zitten
en sommigen stelden hun actualiteit voor.
Daarna was het wiskunde.
Het ging over afronden tot op honderdsten, tienden en eenheden maar plots was het
tijd.
Direct na de speeltijd was het godsdienst en zedenleer.
In zedenleer ging het over de fakkel.
Het was weer eens tijd en we gingen naar buiten.
Even frisse lucht en na dat we onze buikjes rond hadden gegeten was het nog even speeltijd.
Tot dat Cecile ons kwam halen.
We lazen stap 2 in het boekje 'hout vasthouden'.
We moesten invullen wat sommige spreekwoorden betekenden.
Toen het tijd was deden we onze taken.
En na een lange dag gingen we naar huis!


Einde dagverslag Helena-

27-09-2011

Verslag van Emma over maandag 12/9

We komen de klas binnen en het is kring.
Daarna een klein beetje schrijftijd.
Cecile gaf ons uitleg van ons holeklasadijn schriftje.
Dan is het speeltijd.
Na wat spelen komt Cecile ons halen.
We rekenden les zes.
En toen was het Frans.
We moesten zeggen waar we woonden en in welk leerjaar we zitten.
Dan aten we en dan speeltijd.
Cecile kwam het was tijd.
We gingen naar de klas.
We werkten aan ons boekje van hout vast houden.
We zochten op :
Hoe oud is de oudste boom ter wereld?
Wie ontdekt de koolstofdioxide?
Waar staat de hoogste boom in België?
Daarna was het nog een beetje kring.
Dan taken doen en naar huis.
Emma

een vrije tekst van Milena, door ons allen verbeterd

De koppige ezel.

Er was eens een boerderij. Daar waren kippen, paarden konijnen, varkens en een ezel. De ezel heette Jos. Jos was een koppige ezel.
Als Jos iets wou, dan wou hij het ook.
Op een dag zei Jos:”Ik ga de Mount Everest beklimmen.”
De dieren lachten hem uit . Maar dat kon de Ezel niks schelen en zei:
Lach maar ik kom nooit meer terug.”
en hij vertrok.
Maar ja, de Mount Everest is niet in België maar in de Himalaya.
Dus de ezel ging naar het winkelcentrum en kocht met het geld dat hij van de boer had gestolen een deftig pak. Dan ging hij naar de luchthaven kocht een ticket en vertrok. Maar o nee!!!!!!Het vliegtuig werd gekaapt. Het vliegtuig vloog recht op de W.T.C torens af. Jos deed net op tijd een parachute aan en sprong naar beneden. Maar hij was zo dom dat hij vergat aan het touwtje te trekken. Zo kwam hij in het ziekenhuis terecht. Na vierentwintig uur was hij weer bij bewustzijn.
Toen zag hij dat er op de binnenplaats een helikopter stond. Jos sprong in de helikopter en begon te vliegen.
Na een paar uur vliegen was hij er bijna, maar hij had geen benzine meer en stortte neer. Jos was bewusteloos toen hij wakker werd zag hij dat zijn poot gebroken was. Hij kon met moeite stappen. Opeens zag hij een bergbeklimmer, Jos volgde de bergbeklimmer.
Na een half uur zette de bergbeklimmer zijn kamp op en ging slapen. Jos kroop in de rugzak.
De volgende ochtend ging de bergbeklimmer verder. Maar zijn rugzak woog zo veel . Na een dag stappen hield de bergbeklimmer het niet meer vol en viel dood op de grond. Ondertussen was Jos zijn poot genezen dus hij kon stappen en te begon te stappen. Hij was eindelijk op de top. Daar stond een klein huisje. Hoe het er terecht kwam wist hij niet . Maar hij ging er in wonen.

Einde Milena

vrijdag 9 september

Verslag 9september 2011
Toen ik op school kwam heb ik wat gepraat, maar toen kwam Cecile en zei:”Allemaal in de kring.”
Het was klasraad. Er stond gelukkig niks slechts in de klasraad. Toen was het plusjeslijst.
Ik had 2+ en1-.
Dan moesten we rekenen verbeteren. Na al dat verbeteren was het speeltijd!!!!!!!!!!!
Toen Cecile klapte gingen we weer naar boven. Het was Frans, wij leerden over Ma famille.
Na het Frans heb ik mijn wiskunde verder verbeterd maar toen was het tijd!
Het was middag.
Na de middagspeeltijd was het muzisch. Eerst zei Cecile wat we allemaal konden doen. Maar eerst en vooral ons werk afmaken en de zon. Toen ik daarmee klaar was werkte ik aan het actuaschrift.
Maar toen was het tijd!!!! Ik ruimde op en ging naar huis.

Einde Milena