08-12-2011
28 november 2011
Dagverslag 28 /11/2011
Ik oefende het woordpakket. Het rekenen was over de tijd.
In de speeltijd gaf ik melk aan de kinderen.
Bij Frans was het een liedje en ook over de tijd.
Ik zocht met Cecile een Bulgaars liedje.
Het project was van Max D.R. over Marokko. Gedichten voorlezen en weer tijd om naar huis te gaan.
Einde Zyumbyul
vrijdag 25 november
Dagverslag 25/11/2011
Ik kwam de klas binnen en het was klassenraad. We bespraken een paar puntjes en toen bespraken de puntjes over de schoolraad. Daarna was het rekenen. We verbeterden de les over diagrammen en grafieken en toen:"Pudding!" het was speeltijd.
Ik praatte wat met mijn vriendinnen en toen moesten we naar boven. Het was Frans. We leerden over de getallen van 1 tot 100 en over het uur en alles daar rond. We zongen ook nog een liedje over Sinterklaas (in het Frans) en toen kwam het zesde weer binnen. Het was vrije werktijd. Ik werkte aan mijn planing, mar plots:"Pudding!" het was middagpauze.
We aten onze buikjes rond en toen was het weer tijd. Het was musisch. We moesten een potje in klei maken. Het was moeilijk maar het loonde de moeite. Mijn potje was zeer goed gelukt.(We moesten de potjes maken om dat het de vorige dag Helena's project was. Het ging over klei!) Toen alles was opgeruimd riep het zandmannetje:"Puding!"
Zo, nu weten jullie iets meer over deze super coole dag!
Marion
donderdag 24 november
Dagverslag 24/11/11
We begonnen met turnen we moesten allemaal oefeningen doen per twee of per drie. Na turnen was het schrijftijd ik schreef verder aan mijn gedicht. En opeens gooide zwarte Piet met koekjes. Toen was het praatronde. Het was weetje van Stan en dagverslag van Helena. Een paar kinderen vertelden hun verhaal en toen riep het zandmannetje "Pudding"!! en was het speeltijd.
Ik speelde wat en toen kwam Cecile klappen.
Het was tekstbespreking over het gedicht van Yente bloem. Toen was het vrije werktijd. Ik printte mijn gedicht af en plakte het in mijn vrijetekst schrift. Dan werkte ik nog wat aan mijn rekenen . Het zandmannetje riep "Pudding"!! en het was middagspeeltijd. Wij hadden tweede beurt om dat klas Lies op uitstap moest. Ik speelde met Stan en Cecile kwam klappen. Het was project van Helena over klei na het project was het vrijewerktijd. Ik was aan het rekenen en het was nog voorleesronde een paar kinderen lazen voor en het was "Pudding"!!!
Max De Ruyver
dinsdag 23 november 2011
dinsdag verslag 23/11/11
Zoals de meeste dagen begonnen we de dag met schrijftijd en daarna kring. Emma las het dagverslag voor. Dan werkte ik in mijn rekenboek want het was toen wiskunde. En toen opeens: Pudding!!Het was speeltijd. Ik speelde schooltje met mijn vriendinnen. Weer in de klas verbeterde ik mijn verleden tijd blaadje. (afkorting V.T.)Ik had drie foutjes. Dan was er nog verbeterwerk, ik verbeterde mijn toets rekenen. Ik had vijf foutjes. Van al dat verbeteren moet je weer wat energie krijgen. En dan was het turnen, dat kwam goed van pas. Het waren postjes en spelletjes met letterkoekjes dat was leuk en dan was het tijd om naar huis te gaan.
Einde verslag
Helena
dinsdag 22 oktober 2011
Dagverslag 22/11/2011
Ik kwam de klas binnen en het was schrijftijd. Het vijfde verbeterde hun taalboekje en het zesde werkte gewoon aan hun taal. Dan was het kring. Een paar kinderen vertelden nog uit hun vertelschriftje van vorige week. En dan was het pudding! We speelden en dan was het Godsdienst en Zedenleer, ik zit in de Godsdienst en eerst hebben we een beetje gepraat over de brand die er was geweest. En dan deden we verder over ons thema over geluk. We lazen een verhaal. Na de les was het tijd om te gaan eten. En dan gingen we spelen, dan kwam Cécile ons halen. Het was projectvoorstelling van Kika over India. Het ging over de huwelijk en de heilige koeien,ze had mooie dingen mee en had een leuk toneeltje. Dan ruimden we op en lazen de vrije teksten voor. En dat was het einde van deze fijne dag.
Einde Emma
maandag 21 november 2012
Dagverslag 21/11/2011
Toen ik de klas binnen kwam was Cecile er nog niet, dus ik praatte wat met Camille.
Even later kwam Cecile binnen en deelde de planning uit.
Dan moest iedereen in de kring gaan zitten voor de plusjeslijst.
Na de plusjeslijst was het kring. Kika las het dagverslag en Jonna deed een actua over spijbelen. Daarna mochten nog vijf kinderen vertellen. Na de kring was het wiskunde het ging over grafieken en diagrammen. Na de leuke wiskunde les was het speeltijd!!!!!!!
Na de speeltijd was het dictee. Het was een moeilijk dictee, maar gelukkig was het al snel gedaan. Dan was het Frans. Bij Frans moesten we elk een winkel of restaurant kiezen.
Daarna was het middagspeeltijd joeppppiiiiiiiii
Toen Cecile klapte ging iedereen naar boven. Dan was het project van mij. Het ging over tempels het was heel interessant. Na het heel interessant project ging het zesde zijn taalboekje verbeteren. Daarna was het pudding!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Einde
Milena
vrijdag 18 november Kika
Dagverslag vrijdag 18-11-11
Toen ik binnen kwam in de klas zette Chiara muziek op van K3 en begon bijna gans de klas erop
te dansen Dan gingen we in de kring zitten en Jonna las het dagverslag over donderdag voor.
Dan was het klasraad. Er waren heel veel puntjes. Daarna was het schoolraad En dan speeltijd.
Na de speeltijd was het toets Frans over 'ma maison.' Dan was het wiskunde. We leerden over
deelbaarheid. Dat was in het begin wel wat ingewikkeld. Daarna was het middag. Ik vulde mijn
buikje en ging buiten spelen. Na het vele buiten spelen stelde Chiara haar liedje voor.
Het liedje heette baby van Justin Bieber. Dan leerde Cecile ons diertjes kleien. Ik maakte een dier
van wat ik zelf niet wist wat het was. Maar ik vond het wel leuk. En ik denk de andere kinderen van de klas ook. Toen riep het zandmannetje PUDDING!!!
EINDE KIKA
17 november 2011
Dagverslag 1711/11
ik kwam binnen in de klas, zette mijn boekentas daar en ging naar beneden voor het turnen. Bij het turnen deden we oefeningetjes zoals op 1 been springen enzo en we deden ook jagerbal. Het was super leuk!
We gingen naar boven en Cecile gaf ons uitleg over onze nota's van onze projecten. Dan was het schrijftijd. We kregen ook blaadjes voor in onze mappen te steken dus deed ik dat. Toen was het kring. Eerst deed Chiara haar dagverslag, dan Camille haar dagverslag, dan Jakob zijn weetje en dan ik mijn boekvoorstelling. Ik vond het allemaal heel goed. Dan riep het zandmannetje:”PUDDING!!!!!”
We aten bananen, dronken fruitsap, babbelden wat en gingen terug naar boven. Cecile gaf ons uitleg over taal en we moesten ook een invulblaadje maken over de verleden tijd. Daarna kregen we een gedichtje en we moesten er een vragenlijstje over invullen. Dan mochten we ook zelf een gedichtje maken. Het mijne gaat over mijn babykatje. Dat was leuk. Toen riep het zandmannetje weeral:”PUDDING!!!!!” Iedereen ging naar buiten voor de middagspeeltijd. We aten heel lekker. Het was wel koud buiten. Toen we terug naar boven gingen was het projectvoorstelling van Emma. Het ging over appels en appelwijn. Dat was interessant en ook heel leuk want we kregen ook een glaasje zelfgemaakt appelsap. Daarna was het werktijd. Ik werkte nog wat aan mijn gedichtje en maakte een tekening. Toen riep het zandmannetje nog eens:”PUDDING!!!!!”
einde Jonna
15 november : Chiara
Dinsdag 15 november
Opstaan,tanden poetsen,naar de bus en hup naar school.
Toen Cecile er was was het schrijftijd.
Toen was het kring joeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepie!
We startten met Camille haar actua en we luisterden naar Lale haar verslag.
Toen stelden een paar kinderen iets voor en toonden iets.
Wiskunde kwam toen. Het was herhaling verbetering en verbetering van de fouten.
Ik verbeterde met het 6de de herhaling.
Toen :Speeltijd. Ik bouwde met Camille Jakob Lale, Milena, en Stan.
Toen ik in de klas kwam was het zedenleer en Godsdienst.
Wij schilderden. Toen was het etenstijd en toen speeltijd!
Camille en ik dansten voor mijn clip.
's Middags was het project van Mona 'Port Cros.'
Het was heel interessant.
We deden toen vrije werktijd en toen was het het einde van een super leuke dag!!
Pudding!!!!!!
Chiara
16 november Camille
Dagverslag 16 november 2011
Ik kwam in de klas en Chiara zette haar muziek op.
Toen kwam Cecile en zei:”Toets!”
Het zesde ging naar klas Els want daar moesten we onze toets maken, De toets was goed verlopen en dan las ik nog wat. Dan was het 10uurtjes speeltijd,ik praatte wat en bewoog voor me warm te maken. Toen klapte Cecile en we gingen zwemmen. In het zwembad moesten we een parcours doen en geld zoeken op de bodem van het zwembad, dan deden we een koprol van de springplank. We kleedden ons aan en we keerden terug naar school daar bespraken we het woordpakket en het was dan pudding.
Camille
maandag 14 november 2011
Maandag 14-11-2011
Ik kwam binnen in de klas .En Cecile gaf onze planning. Na onze planning bekijken keken we de film la Vita a Bella verder ,dat was een mooie film. Toen hadden we nog een kwartiertje vrije werktijd en het was pudding.
Dus gingen we naar buiten en ik en mijn vriendinnen voetbalden.
Toen gingen we naar binnen en naar de kring. Mona had een weetje en Stan een liedje .
Toen was het Frans spreekbeurten over 'ma maison' vertaling 'mijn huis' ,toen dat gebeurd was, was het etenstijd en speeltijd .
Toen ik terug kwam was het project voorstelling van Jakob over visserij . Het was heel interessant en zijn toneeltje was leuk .
Toen was het voorleesronde . De kinderen die voorlazen waren : Faust,Jakob,Marion en Faust las de dagverslag van gisteren voor . Einde Lâle
donderdag 10 november
Verslag donderdag 10/11/12
Toen ik aan kwam op school moest ik onmiddellijk in de bus zitten want het 6de ging kijken naar de middelbare scholen de Wingerd en het kunstinstituut. Eerst gingen we naar de Wingerd (de school van mij broer slik). Toen we daar aan kwamen kregen we eerst veel uitleg over hoe het daar werkte. Na de uitleg werden we verdeeld over de klassen ik zat met Hannes Karel en Max . We kwamen in een klas daar zaten Seppe, Jonathan en Emma van vorig jaar. De les was tof, dat was wel boeiend. De meester had het over vuur. Toen ging de bel. Er kwam een andere leraar. Toen kwam Geert de directeur van de school en we moesten naar een andere les:Frans. Ik kwam binnen en ik snapte er niks van. De juf zei:” Als jullie willen dan mogen jullie dit blaadje invullen en Max wou persé, maar het is hem niet gelukt.
50 minuten later ging de bel en het was 20 minuten pauze.
In de pauze heeft mijn broer mij 2 euro afgetroggeld.
Na de pauze moesten we weer naar de les die was wiskunde iedereen van ons moest een vraag oplossen met machten en zo. Max moest eerst. Een kerel zei:” Als u da lukt dan krijgt gij honderd euro van mij.' en Max had het fout. Toen moest Hannes. Hij verdiende 50 cent. Toen moest Karel toen hij het juist had bleek het dat er niet geboden was. Toen moest ik, ik verdiende 40 cent juj. Toen ging de bel en mochten wij eten. Na het eten heb ik wad gebiljart en toen gingen we naar het kunstinstituut. Daar rook het naar kippensoep eerst kregen we een uitleg dat was saai. Toen moesten we een thema kiezen ik had drama gekozen . Eerst moesten wee allemaal toneeltjes doen dat was mega leuk. toen kwam er een mevrouw en zei dat we moesten zingen na het liedje was het tijd om naar huis te gaan
einde Faust