19-09-2011

donderdag 8 september Kika

Dagverslag 8-9-11

Toen ik binnen kwam in de klas speelde ik nog een beetje en toen moesten we al meteen turnen.
We deden eerst oefeningetjes op het sportraam en dan deden we jagersbal.
Na het turnen was het kring. Ik heb niet zo veel van de kring meegemaakt want ik moest naar Begga.
Toen ik terug kwam van Begga was het al meteen speeltijd.
Daarna leerden we over de omtrek van de cirkel.
Toen was het tekst bespreking we leerden over de tekens die Cecile schrijft als er iets niet klopt in de zin of geen leesteken staat enz.
Dan was het middag . Ik at mijn lekkere broodjes op en ging naar buiten.
Daarna gaf Cecile uitleg over hoe we actualiteit moeten voorstellen.
Toen maakten we zelf een actua. Ik ben er al klaar mee.



EINDE KIKA


woensdag 7 september Jonna

Dagverslag 7/9/11

We kwamen binnen in de klas en het was schrijftijd. Ik werkte aan mijn tekening. Dan gingen we in de kring zitten. Veel kinderen toonden spullen van hout. Lale was er niet dus las Cecile het verslag voor.
Toen gingen we weer op onze plaats zitten en we deden wiskunde. Het was meetkunde. Toen we gedaan hadden mochten we naar buiten voor de 10 uurtjes speeltijd.
Na de speeltijd gingen we zwemmen! Eerst moesten we een paar oefeningetjes doen zonder plankje en dan met plankje. Daarna mochten we van de grote springplank!
Ik ben er op geweest . Daarna gingen we ons aankleden en gingen terug naar school en toen was de dag voorbij!

Einde Jonna

dinsdag 6 september door Cécile die Lâle vervangt

Verslag van 6 september door Cécile die Lâle vervangt

Toen ik binnen kwam begonnen we met de schrijftijd.
Deze week moeten er 2 teksten geschreven worden, dus iedereen was druk bezig.
Daarna hielden we praatkring.
Camille had, net zoals Chiara, een verslag geschreven dat een zesdeklasser waardig is.
We praatten over wratten, scouts, met de boot, een oma op een paard en tennis.
Dan was er wiskunde werktijd. Getallen optellen en aftrekken. Soms zat onze kennis nog ver weg.
Na de speeltijd gingen de kinderen naar de levensbeschouwelijke vakken.
Ze dachten dat ze misschien met grote groepen zouden zijn, want ze zaten samen met de klas van Els.
Regen op de middag. Dus moest een deel van de speeltijd binnen doorgebracht worden.
Ik vond het triestig dat als ik binnen kwam, de flap over hout zo verkreukeld was en dat er een lijmstift zo maar open op de grond lag.
We moeten ons contract nog eens vernieuwen.
Els is akkoord dat de kinderen van beide klassen in de gang mogen, als er niets mislukt.
's Namiddags toonden we voorwerpen van hout en ook houtstronken die misschien kunstwerkjes kunnen worden.
Dan was er les over de computer. De groep die “al iets van computer wist” speelde het klaar om de bestanden van Jakob en Camille door elkaar te mengen. Ze mochten snel weer naar hun plaats.
De kinderen die er nog niet zo veel mee gewerkt hadden, leerden snel bij.
Dan hadden we nog even tijd om met de atlas te werken.
Alles opruimen en lekker naar huis...

maandag 5 september Camille

Dagverslag 5 september 2011

Ik ging in de klas en het was kring,veel kinderen vertelden wat. Chiara las het dagverslag van vrijdag voor, dan gingen we rekenen we moesten les twee doen. Daarna was het tien uurtjes speeltijd. Ik sprak wat met mijn vriendinnen, Toen kwam Cecile ons halen we deden wat schrijftijd.
Beetje later was het Frans. We leerden de vervoeging van avoir en ook nog wat over onze familie
Dan was het middag speeltijd. Ik speelde wat en toen at ik. Daarna speelde ik nog, maar toen kwam Cecile ons weer halen.
We bespraken ons project een beetje en de vragen ook.
Dan moesten we ons huis opzoeken op de tram kaart maar eerst moesten we dat doen op de grote kaart van Gent. Toen iedereen klaar was, moesten we een blaadje invullen over België. Maar toen opeens riep iemand :”Tijd!”

Camille

vrijdag 2 september Chiara

Dagverslag vrijdag 2 september
Het eerste dagverslag van het jaar.


Ik kwam in de klas.
Het was de tweede keer in dit schooljaar, maar het voelde wel al de 20ste keer.
Toen Cécile in de klas was, gingen we in de kring zitten. Ik ben voorzitter, dus las ik het allereerste puntje, over nog een keer de taken overlopen, voor. Iedereen las zijn of haar taak voor en we toonden aan het 5de waar ze alles konden vinden.
Na de demonstratie van Jakob en Faust, hoe je het bord moet afvegen, gingen we terug in de kring en lazen nog wat taken voor.
Toen was het tijd voor kubbing . Eerst speelde ik mee in de eerste ronde. We verloren zwaar. De kinderen van de andere klassen kwamen buiten en het was 10 uurtjes speeltijd.
Na de speeltijd ging de andere groep door met petanquen en de andere met een spelletje kubbing. Ik petanquete, maar een petanquebal is rond en ik trek alles aan, wat rond is. Na een minuut, waren er al twee petanqueballen op mijn voet beland.
We stopten met spelen. De groep van Zjoembjoel was gewonnen.
Boven kregen we onze rekenboeken. We deden alvast een oefening.
Toen was het middag. Ik kreeg 2 ronde ballen tegen mijn hoofd.
Toen we gingen eten, was lieve Sabine er weer.
Na het eten krijste ik het uit, want Pieter vertelde een vies verhaal.
In de klas was het direct schriftjes kaften.
Om half drie was 't forum.
We zongen hansepansekevertje en een liedje over de zon schijnt op mijn gezicht. Ze toonden ook de rotzooi van twee dagen. Het woog 20 kg en er waren 30 brooddozen en 60 truien gevonden.
Veel!
Enfin aan elke dag komt een einde en ook aan mijn dagverslag.

Chiara

P.S. Het stukje van het bord dat Jakob had opgekuist was het mooiste.

18-09-2011

We gaan weer van start met onze blog

Hallo lieve lezers,




Welkom op onze blog.


Wil je weten wat er allemaal gebeurt in onze klas?


Wil je weten waar  we mee bezig zijn?


Lees dan regelmatig onze blog!!!!


Elke dag verzorgd door een klasgenoot met een vlotte pen.


Niet te missen!!!!


Camile, Chiara, Emma, Faust, Helena, Jakob, Jonna, Kika, Lâle, Marion, Max, Max, Milena, Mona, Otto, Reina, Stan, Yente, Zita, Zjoembioel, Cécile


jullie redacteurs