21-02-2013

vrijdag 8 februari door Luka


Dagverslag van 8 februari 2013


Ik stond op en ging naar school.
Daar moest ik nog in de vooropvang blij. Na 8.00u beklom ik de trappen.
Eens ik in de klas binnenkwam , wachtte ik op Cécile. Toen die de klas binnenkwam gingen we naar de kring om de dag te overlopen. Dan werkte ik de taken van mijn planning af. Ik werkte aan de voorbereiding van mijn woordpakket. Toen was er dictee.
Eindelijk was het 10 uur en was er speeltijd. Oh nee , weeral kiwi als fruit.
Ik hoorde de eerste en tweede leefgroep feesten in de turnzaal. Dan luisterden we naar het dagverslag van Kiki en nadien was er ook nog een rekentoets over “schaal”.
Daarachter was er klasraad daarna kwam de middagspeeltijd eraan gevlogen. Ik had boterhammen met krabsla mee. We werden wat vroeger opgehaald door Cécile en Els omdat we ons nog moesten verkleden voor carnaval. Ik werd plots een Iphone. Bij ons tijdens carnaval vloog het dak eraf ! Het feest was pas afgelopen bij het einde van de dag en Joepie ! Vakantie !

Luka

7 februari Glodjana


Dagverslag donderdag 7 februari 2013
Ik beklom de trappen en kwam in de klas.
Toen ik hoorde dat we naar de beroepenbeurs gingen dan sprong ik van vreugde omdat we geen Frans hadden.
Het was een ganse voormiddag.
We hebben daar eerst een stukje film gezien over  beroepen dan kregen we een stylo en een boekje.
In het boekje stonden er vragen in en die moesten we beantwoorden.
Onze eerste postje was iets met bloemen,zo ging het verder naar een ander postje.
Ik heb mij laten schminken, ik heb auto gereden en  een varkentje van marsepein gemaakt.
Ik heb ook postjes over sport gedaan.
Mijn maag begon al te knorren en gelukkig gingen we dan naar school.
Toen we op school waren hadden we spijtig genoeg tweede beurt.
Ik ging naar buiten, na een lange tijd wachten was het tweede beurt.
Na dat ik mijn boterhammetjes opgegeten had was het binnen speeltijd.
Ik werkte aan mijn schilderij voor mijn project.
Toen ik juist bijna klaar was kwam Cecile,we moesten in de kring gaan zitten en Cecile zei wat er nog allemaal moest gebeuren.
Daarna las Billie haar actua voor en Luka las uit het boek.
Toen was het weer projectijd,ik werkte aan mijn schilderij verder en dan ook nog aan mijn flap. Toen het 3 uur was zei Cecile:
Opruimen zet jullie tafels in orde’,want het was toonmoment voor de ouders.
Spijtig genoeg kon ik er niet bij zijn ik moest naar de tandarts en dat was de einde van de dag .

Glodjana

6 februari Kiki


Dagverslag 6 februari 2013

Ik stond op en ik ging naar beneden.
Ik at een boterham en ik ging naar school op school was het eerst schrijftijd.
Dan deed Billie haar dagverslag en het andere weet ik niet meer dan was het rekenen ik rekende de schaal van......naar...... en die was van Renee. Daarna was het speeltijd en ik speelde wat met mijn vriendinnen en toen gingen we zwemmen. Na het zwemmen lazen Billie en Reina hun vrije teksten voor en dan hoorde ik het woord waar ik mij de hele dag op verheugde BLUBBERPINGUIN, want toen mocht ik naar de cinema (hotel Transelvanië)


kiki

5 februari: Billie


Dagverslag dinsdag 5 februari 2013
Ik kwam de klas binnen en er waren nog niet zo veel kinderen. Na een tijdje kwam Cécile binnen en we gingen in de kring zitten om de dag planning te overlopen.
Dan was het schrijftijd ik werkte aan mijn HOLEKLASADIJN schriftje en schreef zinnen met de woorden van het woordpakket. Wat hoorde ik het was BLUBBERPINGuIN!!
Het was kring. Het dagverslag was van Reina en Otto deed zijn liedje en als verwerking moesten we cool stappen. Camille vertelde nog over haar geit en had een foto en een tekst daarvan op de computer. BLUBBERPINGuIN!!.
Het was wiskunde we werden in 2 groepen verdeeld. De ene groep moest hun droomkamer op schaal zetten, eerst wou ik dat hij 10m was maar dan zei Cécile : Je kamer mag max. 6m zijn. De andere groep moesten 2 steden opzoeken in de atlas en dan kijken hoe lang je erover doet in vogelvlucht. Ik ging naar beneden maar moest terug naar boven want ik was mijn schrijfspullen voor zedenleer en ook mijn fruit vergeten het was: kiwi.
Dan ging ik wel naar beneden en speelde. Het duurde niet zo lang voor dat Sara kwam klappen. In de zedenleer praatten we over vegetarisch eten en over ganzen die geslacht werden.
Ik hoorde geen blubberpinguin maar wel ga maar naar buiten maar ik moest al gaan eten want ik had schoolkrant. Het eten was niet zo lekker. Ik moest veel dingen uittikken bij de schoolkrant. Na veel ge tik tik tik tik tikt was het tijd om terug naar de klassen te gaan. We gingen weer in de kring zitten en er werden nog 3 vrije teksten voor gelezen.
1 Van Reneé de schoenen die een wens hadden
2 Van Helena :
3 Van Taiko het leven van Hoenka
BLUBBERPINGuIN
Het was projecttijd ik werkte aan mijn schilderij
En dan kwam het woord dat ik al heel de dag voor de 4de keer wou hoorde
BLUBBERPINGuIN
Billie

maandag 4 februari Reina


Dagverslag maandag 4 februari 2013

Het was 10 over 8, ik kwam binnen in de warme ruimte, stapte de gang door en beklom de steile trappen. Daar stond ik dan puffend op de 2de verdieping van de school. Ik ging naar de klas zette mijn boekentas neer en praatte mijn vriendinnen. Dan gebeurde het... Cecile kwam de klas binnen. Iedereen ging in de kring zitten. Cecile was haar rugzak vergeten dus konden we onze planning niet krijgen. Maar Cecile wist wel nog wat we in ons taalboekje moesten doen. Ik maakte bladzijde 18 in mijn taalboekje en opeens hoorde ik een klein stemmetje in mijn hoofd roepen:
”Blubber pinguïn!” O, nee het was geen stemmetje, het was Taiko want het was tijd voor de kring. Otto las het dagverslag voor en Jarno deed zijn weetje dat jammer genoeg nog niet helemaal af was. Er vertelden nog een paar kinderen en dan was het “Blubber pinguïn!”
Oké, dan was het wiskunde. We bespraken de tekeningen van onze kamers die we op schaal gezet hadden. Cecile legde nog een paar oefeningen uit die we vandaag (de volgende dag) moesten doen. Maar dan riep Taiko weer:”Blubber pinguïn!” We aten het oranje fruit genaamd: de mandarijn en gingen naar beneden voor de speeltijd.
Na een halfuur spelen kwam Cecile klappen en gingen we naar binnen. Het was tijd voor Frans dus pakte ik mijn spullen en ging naar de klas van Els. Bij Frans kregen we een nieuw thema genaamd: Mon chérie. We leerden een gedichtje over de liefde en moesten dat om de beurt voordragen aan iemand (een jongen en een meisje en een meisje aan een jongen.)

vrijdag 1 februari door Otto


Dagverslag vrijdag 01/02/2013
Ik kwam vandaag alweer de klas binnen. Ik hing wat rond in de klas tot Cecile plotseling de klas binnen kwam. We gingen allemaal braaf naar de kring voor de dag bespreking. Daarna was het schrijftijd. Ik verbeterde mijn projectteksten (opnieuw). Dan had ik niks meer te doen dus werkte ik aan mijn projectflap. Maar toen opeens: “Blubberpinguin!”.
Het was wiskunde (of toch voor zover ik me herinner). We haalden onze plattegrond van onze kamers uit onze boekentas en begonnen het nu op schaal te tekenen. Ik geraakte niet ver want opeens hoorde ik de lage stem van Renée: “Blubberpinguin!”.
Het was speeltijd zoals altijd om 10 uur. Ik was net beneden toen ik te horen kreeg dat het binnenspeeltijd was. Ik slaakte een diepe zucht en ging terug naar boven. Eens boven aangekomen tekende ik wat. Dan verstopten we ons voor Cecile. Maar Cecile kwam maar niet en we hadden dus tijd genoeg om een verstopplek te zoeken. Uiteindelijk bleef ze toch mysterieus lang weg. Na een kwartier kwam ze boven aan maar zocht ze ons al niet meer omdat we te veel kostbare tijd verloren hadden.
We schreven ons huiswerk in onze agenda en gingen dan in de kring zitten voor de kring en de klasraad. Er stonden veel puntjes in de klasraad want toen we nog maar aan de helft van de klasraad zaten was het al tijd voor de middag speeltijd.
“Brom, brom”, even dacht ik dat ik kon buikspreken maar al snel besefte ik dat het de honger was die mijn maag deed knorren. Ik ging naar buiten en moest een half uur uit mijn leven doorbrengen met de kwelling van de honger.
Maar dan plots ging de bel en ik liep hals over kop naar de rij. We gingen naar de refter en aten ons eten op. Ik vulde mijn buik en ging nog wat buiten spelen. Opeens merkte ik dat er niemand van onze klas nog buiten was dus gingen Kas, Max, Lucas en ik zo snel we konden naar boven. Gelukkig was het vervolg van de klasraad nog niet begonnen maar iedereen zat al wel in de kring. We zetten de klasraad verder en deden de plusjes lijst en de taken. Daarna werkten we nog wat creatief aan ons project. Ik werkte aan mijn schilderij. En dan plots hoorde ik het woord waar ik me al de hele dag op verheugde: ”Blubberpinguin!”. WEEKEND!

Otto

19-02-2013

donderdag 31 januari door Yente


Dagverslag donderdag 31/01/13
En 1 en 2 en 1 en 2, zoals je misschien al hoorde begonnen we de dag met een lesje turnen. Ik probeerde te volleyballen. Later kwam ik in de klas en het was stille schrijftijd, het duurde niet lang voordat Renée haar heldere stem luidde: BLUBBER PINGUIN!!!
Het was kring Zyumbyul en Zita lazen hun dagverslag voor, en een paar kinderen vertelden. Daarna was het speeltijd, ik at mijn fruit op en deed een beetje gek.
Het was wiskunde. Eerst rekendn we uit hoelang het duurde om een superleuk boek te lezen. ( Het boek was van mij) Toen begon ik met de plattegrond van mijn kamer te tekenen zoals Cecile mij vroeg, toen zei ze dat we onze kamer moesten opmeten! Hoorde ik dat nou goed, mijn hele kamer opmeten? Ik viel flauw... Toen ik wakker werd bleek het tijd te zijn om te gaan spelen. Ik bleef binnen om op te ruimen en daarna at ik mijn boterhammen. Later ruimde ik nog meer op en het was tijd. Iedereen kwam binnen en het was de hele namiddag project werktijd! Behalve om 15.oo uur, toen lazen we poëzie gedichtjes voor. Dat was het einde van mijn schooldag, nu nog mijn kamer opmeten.....
EINDE
Yente

woensdag 30 januari door Zita


Dagverslag 30/1/2013
Ik werd wakker en was blij dat het maar een halve dag was. Dus ik ging naar school en was op tijd. Ik praatte wat en Cecile kwam binnen. We gingen in de kring zitten en overliepen de dagplanning. Daarna was het stille schrijftijd. Ik weet niet waar ik aan werkte maar het was iets voor mijn planning. “Blubber pinguïn”, klonk een stem. Het betekende dat het kring was. Er was geen dagverslag want Zyumbyul was ziek. Dan deed Marion haar boekvoorstelling. Het ging zoals verwacht over paarden, maar het was goed dus stoorde het me niet. Een paar kinderen vertelden, onder andere ik. “Blubber pinguïn”, klonk weeral een stem. Het betekende dat het wiskunde was. We werkten onze wiskunde toets af die we dinsdag waren begonnen. “Blubber pinguïn”. Gelukkig ik was juist klaar met mijn toets. De kinderen die nog niet klaar waren moesten verder doen.

In de speeltijd sprong ik om geen koud te krijgen. Maar dan opeens kwam Cecile. We konden werken aan een gedicht, je project of de dingen die je verplicht werd om te doen.
Blubber pinguïn”.
Joepie, turnen. We hadden weer een turnles met Juan. We deden een leuk parkoers, oefeningen voor onze spieren en als tussendoortje jagersbal. In het begin van de les was ik gevallen. Dat was weer het einde van de dag.

Einde Zita

woensdag 23 januari door max


    Dagverslag 23/01/13
    We begonnen met te gaan zitten in de kring en daarna was het schrijftijd.
Ik herlas mijn boekvoorstelling en een klein mannetje men een grote stem zij heiho
Toen was het kring en ik stelde mijn prachtige boekvoorstelling voor.
Toen was het wiskunde en dan heyho. Het was speeltijd en na de speeltijd zwemmen toen we aan het zwemmen waren toonde Juan, de stagiair, zijn dikke sixpack en viel ik bijna flauw.
Na het zwemmen gingen we naar de klas en las een paar kinderen hun tekst voor en heyho.

Max