26-03-2013

vrijdag 22 maart door Emma


Dagverslag vrijdag 22/ 03/ 2013
Ik stond op deed mijn kleren aan, ontbeet en vertrok naar school.
Eens op school aangekomen was het nog opvang, om acht uur ging ik naar boven en wachtte tot Cecile binnen kwam.
Ongeveer om tien over zeven kwam Kiki binnen en ik zei: 'Gelukkige verjaardag.'
Al snel kwam Cecile binnen en gaf ons nog een beetje uitleg over de toets die maandag geweest was.
Daarna was het planning werktijd, ik werkte aan mijn breuken en ook een beetje op rekentuin.
Dan was het speeltijd.
Om elf uur was het klassenraad, we bespraken veel puntjes, bespraken de taken en vulden de plusjeslijst in. We werkten nog een beetje aan onze planning en ik zei:” Blubber pinguïn.”
Ik ging naar beneden en at mijn overheerlijke pasta op en ging naar de speelplaats.
Na een tijdje kwam Cecile klappen en ik ging naar boven, ik schreef mijn dagverslag voor een deel en al om twee uur kwam de mama van Kiki en we gingen naar beneden.
Toen zag ik overheerlijke wafels met slagroom, suiker en chocoladesaus het was echt super lekker.
Nadat we de overheerlijke wafels hadden opgegeten gingen we naar boven en daar mochten de kinderen van het vijfde een kleur kiezen waar de klas in zou geverfd worden.
Daarna stelden we onze verwerkingen van de 'Horses show 'voor : Billie had een collage , Otto, Max., Jarno, Kas en Luka hadden een toneeltje, Zita en Kiki hadden een soort poppenkast, Renee, Yente en Billie hadden iets over een boerenpaard en een springpaard, Taiko , Camille en Cecile hadden iets over een paard dat zich pijn doet en ik had een kleiwerkje. Nadat we onze toneeltjes, collages, poppenkast en knutselwerkjes hadden voorgesteld speelde Helena een liedje op de piano en Glodjana zong het liedje. En dan was het tijd voor weekend.

Emma

donderdag 21 maart door Kas


Dagverslag 21/3/13
Piiiiiip piiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiip.
O nee school!!!!
Waarom? Maar ja....
Ik deed mijn kleren aan en ging naar school.
Ik stapte de trappen op maar ik realiseerde me dat het turnen was, Cecille gaf les omdat Ben iets moest doen. We speelden tussen vier vuren.
Piep piep piep piep piep piep.
Wat is dat?
Omg8 Het brandalarm! Snel doe je schoenen aan een loop naar buiten!! De hele school staat buiten maar het was maar een oefening leuk!
We turnden verder.
Daar na was het praatkring en Taiko had actua Otto vertelde over de kinderfuif.
Daarna heb ik wat aan de planning gewerkt. Toen zei een stem uit het niets 'blubber pinguïn'.
Ik spurtte naar beneden maar Max riep dat ik moest mee helpen met zijn project universiteit.
De andere kinderen kwamen al snel binnen.
Max deed zijn project universiteit en daar na was het eindelijk tijd en dat was weer een mooie dinsdag oh nee donderdag.!
THE END Kas

woensdag 20 maart door Camille


Dagverslag 20 Maart 2013
Tuut tut tut tut tut! 'Oonee die vervelende wekker weer!' dacht ik bij mezelf. De gordijn ging open en wat zag ik, lap het regent.
Ik maakte me snel klaar om naar school te gaan. We namen de bus vandaag dus heb ik maar een grote paraplu meegenomen. Toen ik op school aankwam was ik al doodop. Snel nog even de trappen op. Cecile kwam na een tijdje binnen en zei” Goeiemorgen ”. Iedereen ging toen in de kring zitten om de dag planning te overlopen. Daarna was het stille werktijd. Ik werkte wat aan mijn zinnen met Zyumbyul tot dat Emma zei, ”blubber pinguin.” Nu ging iedereen weer in de kring zitten. Yente had haar boekvoorstelling: het boek heette 100% Julia. Ik vond het een echt super boekvoorstelling. Er vertelden nog een paar kindjes iets. “Blubber pinguïn “ zei Emma, dat was het sein om te beginnen aan wiskunde werktijd. Het was toets, we kregen vragen over hoeken. Met onze geodriehoek bij de hand vlogen we erin. Als iedereen klaar was begon de binnen speeltijd, iedereen speelde mee met het weerwolvenspel. Nu was het tijd om ons klaar te maken voor de zwemles. We stapten naar het zwembad. Er waren twee kindjes, Zyumbyul en mezelf die niet mochten zwemmen. Nu konden wij wel verder werken aan onze zinnen. De tijd vloog voorbij. We stapten al zingend terug naar de school. We moesten een liedje leren over racisme en dat waren we allemaal aan het oefenen. De tijd is snel voorbij gegaan, we mochten al naar huis .

Camille

dinsdag 19 maart door Jarno


Dagverslag 19/03/13

De dag begon als Cecile binnen kwam.
Ze zei: "Goedenmorgen". En daarna, als altijd werd ze genegeerd.
Ze zei: "In de kring." Als iedereen zat, zei ze wat we moesten doen .
Dan stille schrijftijd. Ik deed wat en toen 'blubberpinguin' dat zei Emma we gingen naar de kring .
Eerst las Renée haar dagverslag voor en daar na muziekronde van Jarno het liedje noemde triftshop. Het was leuk .
Daarna was het speeltijd. Ik praatte wat en opeens klap klap dat was mijn sein om naar binnen te gaan.
Het was zedenleer eerst een film uit kijken dan er over praten .
Dan eindelijk eten, dus middag. Na een en dan spelen tot klap klap .
Het was Kiki's project het was elektriciteit het was ook interessant en dan blubberpingwing
Dat was mijn dag
EINDE Jarno

Maandag 18 maart door Taiko


Dagverslag 18/3/13
We gingen in de kring zitten om de dag te bespreken daarna was het stille schrijftijd .
Ik schreef aan mijn tekst . Plotseling hoorde ik 'blubber pinguïn' het was tijd voor de kring.
Renée las haar dagverslag voor en Marion had weetje over de titanoboa en Yente vertelde nog een beetje .
Dan was het speeltijd maar al snel was het Frans. We hadden toets over de vervoegingen en ik moest ook een toneeltje doen met Camille.
Het zesde kwam van bij Els en het was werktijd.
Ik werkte aan mijn woordsoorten ik hoorde ineens 'blubber pinguïn'
Het was middagspeeltijd.
Ik tekende een mandala Els kwam klappen en het was peer.
We lazen nog wat teksten en het was het moment waar iedereen op wachtte: einde klas tijd.

Taiko

vrijdag 15/3 door Renée


Dagverslag13/03/13
Ik had geen zin om op te staan maar het moest wel. Ik kleedde me vlug aan en ontbeet.
Dan vertrok ik naar school. Na een lange tijd was ik aangekomen.
Ik ging naar de klas en praatte nog een beetje met Yente tot het tijd was.
Als Cécile binnen kwam zei ze:”Goeiemorgen.”
Waarop iedereen antwoord:”Goe-mor-gen.”
Dan evalueerden we de dag eens. Daarna was het stille schrijftijd. Ik werkte wat aan mijn woordsoortenboekje en dan ging ik nog een beetje op rekentuin.
Blubber pinguïn” Hoorde ik ik iemand zeggen uit het niets.
Het was wiskunde. We verbeterden onze blaadjes van vlakke figuren.
Dan legde Cécile ons uit hoe je zeshoeken en driehoeken met een passer kunt tekenen, dat vond ik heel leuk.
Blubber pinguïn.” zei Kas.
Het was speeltijd.
Ik bleef binnen om nog een beetje op rekentuin te gaan.
Toen de anderen terug binnen kwamen, ging ik snel op mijn plaats zitten.
Cécile gaf ons nog een beetje uitleg hoe je achthoeken moest tekenen met je passer.
Opeens zei de stem van Kas:”Blubber pinguïn”
Eindelijk klassenraad dacht ik bij mezelf.
We bespraken een paar puntjes en we schoven de taken door, ik had nu de taak: verkleedbak, spelletjeskast, knutseltafel.
Blubber pinguïn.” hoorde ik Kas op een lage stem zeggen.
Gelukkig.”ik voelde mijn maag al knorren.
Ik at mijn boterhammen op en ging pingpongen met Marion,Mare en Luna. Dan kwam de stagiaire
van klas Els klappen ik ging met alle andere kinderen naar boven.
Je kon kiezen om een mandala op een krastekening te maken.
Ik dacht eraan om een mandala te maken maar maakte dan toch een krastekening.
Na een lange tijd hoorde het woord waar iedereen al de hele dag op wachtte......................................
Blubber pinguïn!!!!!!”
JOEPIE, WEEKEND EN KINDERFUIF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Renée