09-01-2013

4 december volgens Luka


Dagverslag van 4 december 2012.

Toen ik wakker werd ging ik naar school.
Ik beklom de trappen en ging naar onze klas.
De dag begon met schrijftijd, ik werkte aan dit dagverslag.
Billie zei “Heyhow” en het was kring.
Helena las er haar dagverslag voor en Marion deed haar liedje. Daarna was het rekenen en ik werkte aan de herhaling.
Toen was het tienuurtjesspeeltijd.
Daarna was het godsdienst /zedenleer / islam tot aan de middag.
We aten en er was speeltijd. Ik speelde niet want er was schoolkrant. Daarna was er project Wereldooorlog I van Max.
Dat was het einde van de dag.
Luka M.

08-01-2013

Donderdag 13 december volgens Glodjana


Dagverslag 13 december 2012
De dag begon met het beklimmen van de trappen. Ik kwam binnen in de klas en we moesten direct in de kring zitten. Kas moest zijn dagverslag voorlezen. Daarna waren het ateliers. Mijn atelier was mutsen versieren. Het was heel leuk, Sara had de mutsen al gemaakt want anders duurde het te lang. Wij mochten met de stof een figuur maken en dat naaien op onze muts. Ik had een hartje erop geplakt.
Dan was het al snel speeltijd, ik speelde wat en Natacha kwam klappen, want ik moest bij haar zijn om de feeënlichtjes te maken. Ze las eerst een boek over de tandenfee. Daarna kregen we een potje dat we moesten versieren met blinkers en nog veel ander dingen.
Mijn maag begon al luid te knorren, dan was het eindelijk etenstijd. Daarna mocht ik binnen blijven om de kerstboom te versieren, de kerstboom is uiteindelijk supermooi geworden.
Dan ging ik naar beneden voor mijn volgend ateliers en dat was bij Sandra, we mochten kleipotjes maken. Ik heb 2 potjes gemaakt, een hartpotje en een cirkelvormig potje. Het was een super leuke dag en zo kwamen we ook dichter bij het kerstfeestje.
Einde Glodjana

maandag 10 december volgens Camille



Dagverslag maandag, 10 December 2012

De dag begon met de leuke trappen. Eerst was het stille schrijftijd, ik begon in mijn taalboekje. Het waren gemakkelijke oefeningen. Toen het zandmannetje “Heyhow” zei ging iedereen in de kring zitten.
Het was Jarno zijn beurt om zijn dagverslag voor te lezen. Er mogen ook een paar kinderen iets vertellen in de praatkring. Toen plots uit het niets het zandmannetje “Heyhow” zei, ging iedereen terug op zijn plaats zitten.
Het was tijd om te hoofdrekenen, dat was een karwei. Joepie speeltijd, nu kunnen we onze benen strekken, maar eerst kregen we nog van Glodjana een banaan. Lies klapte in haar handen, tijd om naar boven te gaan. We hebben in de Franse les ook wat leren kloklezen en dan was er ook een herhaling over het weer. Nu hadden we nog wat Nederlandse werktijd, mijn maag begon al te rammelen. Gelukkig was het snel pauze en kon ik mijn lekkere wraps opeten mmmmmm. Ik speelde wat met Taiko, dat was heel leuk. Daar was Lies weer, ze klapte in de handen en iedereen stormde naar de klas om op de eerste rij te zitten voor het project Kastelen en burchten,van Otto. Daarna hebben er nog een paar kinderen hun tekst voorgelezen in de kring. De dag zat er al weer op maar dat betekent ook een dagje dichter bij de Lichtjesstoet.

Einde Camille

7 december volgens Jarno


Dagverslag 7/12/12

We begonnen de les met een rekentoets die voor mij simpel was.
Dan was het dictee, dat was moeilijker.
Toen zei Billie “Heehoow!”, dus het was speeltijd.
Ik speelde wat met Luka.
Toen kwam Lies klappen, dus moesten we naar binnen.
Dan was het klassenraad.
Als een paar puntjes waren besproken zei Billie “Heehoow!”, dus het was middageten.
Ik at mijn boterhammen en speelde wat.
De klassenraad ging verder, na de klassenraad was het Camilles boekvoorstelling.
Na de voorstelling was het spelletjes spelen, dat was leuk, maar ook niet altijd.”Heehoow!”, oeps, het is tijd, daag!

Einde Jarno

3 december volgens Helena


Dagverslag 3/12/2012

Ik werd wakker en ik dacht: “O nee, vandaag moet ik weer die vermoeiende trappen op!”
Dat was inderdaad zo. Later kwam ik een beetje kortademig boven in de klas. Dan drukte ik mijn geweldige actualiteit af en werkte nog wat in mijn taalboekje. Later stelde ik mijn super, mega goede actualiteit voor en Kiki haar weetje over tsunami's. Marion las haar dagverslag en er vertelden en toonden nog drie kinderen. Het was tijd voor wiskunde en we werkten aan breuken.
Als ik klaar was met dat lesje las ik nog wat tot het speeltijd was en plots hoorde ik Billie zeggen:”Heyhow!”Ik pakte mijn mandarijn en ging naar de speelplaats.
Dan kwam Lies klappen en we gingen de vermoeiende trappen op.
Het was Frans en sommigen deden hun spreekbeurt van 'ma maison'. Na de spreekbeurten kleefden we nog een paar teksten van 'ma maison' in ons schrift, onder andere die van mij. Als Frans gedaan was werkte ik mijn taalboekje af en ik schreef ook mijn vierde vrije tekst. Toen was het etenstijd maar mijn mama was mijn boterhammen vergeten. Ik werd wel vrolijker toen ik mijn mama zag aankomen met een Boule de Berlin in haar ene hand en chocomelk in haar andere hand.
Toen ik klaar was met lekker smullen ging ik nog even naar de turnzaal omdat ze daar hockey aan het spelen waren.
Dan gingen we naar boven, het was project van Billie over de jaguar. Het was zeer interessant. Daarna gaf Lies nog wat uitleg over de katachtigen en we gingen na de uitleg in de kring zitten om Sinterklaasliedjes te zingen. We dansten ook op Zwarte Pietenstijl en Gangnam Style. Dan gingen we al dansend naar beneden want het was tijd om naar huis te gaan.

Helena