23-04-2013
donderdag 18 april door Billie
Dagverslag 18 april 2013
Ik droomde over het weekend, welke leuke dingen ik zou doen maar dan verstoorde mijn wekker mijn mooie droom, dus ik stond op. Ik at. En deed natuurlijk mijn kleren aan.
Op school ging ik naar de turnzaal want het was turnen, het was basket, ik durf te weden dat ik maar drie keer gescoord heb.
Toen ik boven in de klas was, was het taal werktijd, ik werkte aan mijn huisje.
Blubberpinguïn het was kring. Zymbyul was haar boekvoorstelling vergeten dus kregen we enkel het dagverslag van Yente te horen. Nog een paar kinderen vertelden.
Blubberpinguïn! Speeltijd. Ik spelde en Cécile kwam klappen.
Eens boven was het dictee.
Nadat was het vrije werktijd. Ik werkte aan mijn huisje, en toen het blubberpinguïn was, was mijn huisje klaar.
De kinderen van klas Els kwamen binnen voor Frans. Het was een toetsje over tegenstellingen.
De kinderen van het 6de kwamen binnen en ze mochten weer buiten want het was middageten.
Na veel gespeel ging ik naar boven.
Het was project van Kas over: goochelen. Het was een heel goed project, en met leuke trucjes.
Na het project was het voorleesronde Jarno las zijn tekst over: aardappelen versus mieren en Emma over de familie dinges pute…
Dat was een dag dichter bij de grote vakantie.
Einde
Billie
woensdag 17 april door Yente
Dagverslag woensdag 17/04/'13
Pfff ik stond op en viel terug in slaap. Twintig minuten later besloot ik ECHT op te staan. Ik waste, at en kleedde me aan.
Op school
Ik viel bijna weer in slaap toen ik de trappen beklom. Eenmaal in de klas praatte ik nog even en toen kwam Cecile binnen. “Goedemorgen kinderen.” Cecile haar stem weerklonk door de klas. “ ZZPOINKLOEYSBC Cecile,” kreeg ze als antwoord.
Het was stille schrijftijd, Zoals je al verwachtte was alles muisstil tot opeens: BLUBBERPINGUïN!!!
Het was kring, Otto en Zita lazen hun dagverslag voor. Zyumbyul was haar boekvoorstelling spijtig genoeg vergeten dus een paar kinderen vertelden. Later was het wiskunde, we leerden hoe je een kubus, balk, prisma en piramide maakt. Daarna vertrokken we naar het zwembad. Na veel gespat en gespetter was het tijd om terug naar school te gaan. Daar lazen Camille en Billie hun tekst voor, en dat was weer een dag uit het leven van Yente.
dinsdag 16 april door Otto
Dagverslag dinsdag 16/04/13
“Piiiiiiiiiiiip! Piiiiiiiiiiip!” Zucht… ik maakte me klaar en vertrok naar school. Ik kwam om precies 8 uur aan op school dus ik ging naar boven. Daar praatte ik wat en toen kwam Cecile de klas binnen. Uitzonderlijk zei ze deze keer niet “Goedemorgen kinderen!”, dus zeiden de wij ook maar niks. We gingen in de kring voor de dagplanning en Cecile vertelde ons dat Gladis, de mevrouw van de klimaatneutrale stad in 2050, kwam.
Daarna was het schrijftijd. Ik werkte aan mijn vrije tekst net tot Gladis binnen kwam met nog een mevrouw die mee ging helpen. We werkten weer in groepjes rond het thema dat je per groepje kreeg. Het thema van mijn groepje was het vervoer van 2050. We werkten door tot opeens:“BLUBBERPINGUIN!”
We pakten ons fruit, sommigen hun fruitsapje en gingen daarna naar de speelplaats voor de speeltijd. Ik speelde met mijn vrienden tot Cecile kwam klappen. We gingen naar boven en werkten verder met Gladis. We bespraken de puntjes klassikaal in plaats van dat we naar de godsdienst/zedenleer gingen. De tijd verstreek en al snel was het middag. Ik voetbalde en at mijn boterhammen op. Cecile kwam (zoals altijd) klappen en we gingen naar boven. Zyumbyul stelde haar project van slangen voor en daarna gingen we in de kring voor Kas zijn liedje. Hij deed de ‘Harlem shake’ en als verwerking dansten we erop. Na het dansen zagen we opeens dat het al tijd was dus ruimde ik mijn bank op en ging naar boven. En dat was weer een dag dichter bij de grote vakantie…
maandag 15 april door Zita
Dagverslag 15 april 2013
O, nee het was weer school. Nu moet ik elke ochtend weer vroeg opstaan. Dus ik ging naar school en was nog half aan het slapen. De klas was blauw en wit groen. Het was nog oke, mooier dan ervoor. Cecile kwam binnen en we moesten op de grond in een kring gaan zitten. We moesten de klas weer goed zetten en gingen dan niet op de grond in een kring zitten maar in de kring. We hadden nog een halfuur tijd om aan iets te werken, ik werkte aan mijn taalblokje. Om 10 uur was het binnenspeeltijd en het was alweer tijd. Het was Frans. We vulden zinnen in en gingen dan in groepjes zitten voor toneeltjes van een dag. Het was alweer tijd en we deden praatronde. Zyumbyul en Reina lazen hun dagverslagen voor. Reina deed ook haar weetje. We kregen een heerlijke traktatie van Marion. Er vertelden een paar kinderen en het was middag. Ik speelde, at en speelde tot we weer naar boven gingen. Daar kregen we en voorstelling over nijlpaarden van Glodjana. Het was super goed en ik heb veel bijgeleerd. Hierna kregen we nog een beetje werktijd en dan was het voorleesronde. Kiki en ik lazen onze teksten voor en de tijd vloog voorbij want het was alweer tijd. Weer een dagje dichter bij de grote vakantie.
vrijdag 29 maart door Zyumbyul
dan voor echt op het forum
Dan een laatste blik op onze grijze klas en
Paasvakantie!!!!!!!!
donderdag 28 maart door Reina
Dagverslag donderdag 28 maart 2013
De dag begon (zoals iedere donderdag) met turnen. Een paar kinderen mochten kiezen wat we voor een paar minuten deden. We deden jagersbal en een parcours met de trampoline, de bok en vanaf een springplankje op de plint springen.
Toen het turnen gedaan was ging iedereen naar boven. Eenmaal daar begon ik aan mijn mega-super-deluxe-coole project over 'het leven in de bergen'.
Dan was het speeltijd maar die is al rap voorbij want ik hoorde Cecile al klappen. We gingen naar binnen en het was kring, Marion las haar dagverslag voor en Jarno deed zijn actua. Iedereen slenterde naar zijn plaats en werkte nog wat aan zijn planning als die nog niet af was. Ik werkte aan mijn taalboekje. Maar toen hoorde ik opeens:”Blubber pinguïn!”
Het was tijd voor de middagspeeltijd, dat was maar goed ook want mijn buikje rommelde al. Ik at mijn boterhammen op en ging naar buiten om te spelen.
Na een tijdje kwam Cecile onze pret weer verstoren en iedereen ging met een sip gezicht naar boven.
Daar wachtte Camille ons op met haar fantastische project over suiker, met suikerspinkraam en al. Toen dat gedaan was legde Cecile ons nog wat uit over ruimtefiguren. We hadden nog wat tijd om te werken en daarna lazen nog een paar kinderen hun vrije tekst voor.
Zo weer een dag dichter bij de Paasvakantie!!!
woensdag 27 maart door Marion
woensdag 27 maart
Dagverslag 27/03/2013
Ik kwam de klas binnen en praatte nog wat met mijn vriendinnen. Na een tijdje kwam Cecile binnen en zei: “Goedemorgen kinderen!”, ze keek verwachtend naar ons. Maar toch zeiden we pas na 30 seconden: “Goedemorgen Cecile.”
We gingen in de kring zitten en overliepen de dagplanning. We kregen ook te horen dat Max een traktatie mee had. “Maar die is voor na de speeltijd.”
Cecile kreeg een paar boze blikken naar zich toe geworpen, maar trok er zich schijnbaar niets van aan. We gingen aan onze plaatsen zitten en pakten ons woordpakket er bij en overliepen samen met Cecile de woordjes. We kregen nog 10 minuutjes extra schrijftijd omdat we die waren kwijtgeraakt door het woordpakket. Na 10 minuten klonk de stem van Helena: “Blubberpinguïn!”
We gingen in de kring zitten. Max deed zijn dagverslag, Billie deed haar fantastische boekvoorstelling over : “het zwanenmeer maar dan anders” en Zyumbyul deed haar weetje over: “Hoe veel water is er op de aarde?”. Er vertelden een paar kinderen en toen was het half tien, dus begonnen we snel aan wiskunde. Het ging over de straal, pi, hoe je een omtrek van een cirkel moest berekenen, hoe je de oppervlakte van een cirkel moet bereken. Als proefje maten we de omtrek van een fietsband. Het was 10 uur dus pakten we onze jas en gingen naar buiten.
Cecile kwam klappen en we gingen weer naar boven.
We gingen in de kring zitten voor Max zijn traktatie. Het waren overheerlijke brownies. We deden nog wat voort met wiskunde. “Blubberpinguïn!”
Het was tijd voor turnen. Ik bleef binnen om Reina mee te helpen voor haar project klaar te zetten. Ik hoorde dat het netbal was. Eindelijk was het tijd. Ik huppelde naar beneden en dacht bij me zelf: “Veel geluk bij de wedstrijd netbalspelers!”
Marion
dinsdag 26 maart door Max
Dagverslag 26/03/13
Ik kleedde me om en vertrok naar school.
Onderweg naar school kwam ik Otto tegen.
We gingen naar boven en praatten nog wat.
Maar opeens kwam Cecile binnen en zei:” Goeiemorgen kinderen.” Het bleef stil
We deden schrijftijd
Na schrijftijd was het kring. Helena deed haar dagverslag en Camille gedichtje.
Daarna deden we wiskunde toets.
Na dat toetsje was het speeltijd, ik speelde wat.
Dan kregen we godsdienst zedenleer. Bij zedenleer kregen we nieuwe plaatsen en werkten over de film 'La vita et bella.'
Dan was het middagspeeltijd, ik at mijn boterhammen en ging spelen.
Na de speeltijd kwam de mevrouw van het klimaat. We deden proefjes en maakten een mindmap en dan was het blubberpinguin en dat was acht uur dichter bij mijn verjaardag.
maandag 25 maart door Helena
Dagverslag 25/03/13
Tuut,Tuut. Opstaan, riep mijn papa. “Vandaag is het een prachtige dag”.
Ik keek door het raam en zag dat het grijs aan de hemel was en er sneeuw lag. Ik dacht bij mezelf: wat een prachtige dag (sarcastisch bedoeld). Toen at ik mijn havermoutpap op en sprong op de fiets. Ik fietste snel naar school om net op tijd te zijn voor de planning overloping.
Dan was het schrijftijd. Ik werkte in mijn taalboekje en brulde iets later: blubberpinguin!.
Het was kringtijd. Kas en Emma lazen hun dagverslagen voor. Dan vertelden er nog een paar kinderen. Na al dat getetter weerklonk mijn prachtige stem weer en zei ik 'blubberpinguin'.
In de wiskundewerktijd kregen we een herhalings-blaadje van breuken. Als het blaadje klaar was wachtte ik af tot ik, het beste zandvrouwtje ooit weer 'blubberpinguin' kon zeggen.
Dan was het speeltijd. Ik pakte mijn jas en mijn super coole muts en ging naar buiten. Later kwam Cecile klappen.
Het was Frans en we leerden over ma journee (mijn dag) en de klok. Dan, was er nog een stille werktijd. Ik schreef samen een vrije tekst met Yente. Toen was het eindelijk etenstijd en at ik mijn boterhammen en pannenkoekjes op.
Dan ging ik met andere kinderen terug naar boven om samen iets te oefenen voor het forum. Toen was het de laatste les appel, nee peer tutoring ! Omdat het de laatste les was mochten we spelletjes spelen . Dan gingen we elk terug naar onze eigen klas. In de klas ruimde ik eerst mijn bank op en las dan mijn vrije tekst voor en Billie ook. Daarna weerklonk mijn fantastische, prachtige stem weer en zei ik 'blubberpinguin' alweer een dag dichter bij de paasvakantie en mijn verjaardag!
Einde verslag
Helena