05-03-2012

Jakob dinsdag 14-2-2012

Dagverslag 14/2/12
Ik kwam in de klas en rook dat er liefde in de lucht hing.Maar hoe kwam dat? Ik dacht twee seconden na en wist het: Het was Valentijn.
Dan kwam Cecile binnen en zei:" Schrijftijd!"
Na de schrijftijd gingen we in de kring zitten. Helena las de laattse vijf bladzijden voor uit de Jonge Prinsen.
Toen was het wiskunde. We praatten wat over Romeinse cijfers.
Toen was het 10 uurtjes speeltijd.
Daarna was het Zedenleer. We vulden blaadjes in over Damiaanactie.
Dan was het middag ik at hesperolletjes met witloof en kaassaus allez, als je dat kaas kan noemen. Dan gingen we naar boven. Daar zag iedereen een briefje op zijn bank liggen.
Ik zag vele rode wangetjes toen ze hun briefje lazen.
Maar nu gedaan met de romantiek, weer naar de les.
We bespraken het wp en gingen dan in de kring zitten voor vrije teksten.
Dan nu allemaal in koor: PINDAKAAS!!!!!.

maandag 13-2 -2012 Mona

Dagverslag 13.2 12
Ik liep samen met Jonna en Camille de klas binnen.
We babbelden wat en al rap was Cecile er. Het was schrijftijd ik schreef mijn 3de project tekst. PINDAKAAS!! We gingen in de kring zitten en deden de +jes lijst.
Ik stond op de bank: Joepie!!
Daarna lazen we het verslag en deed Lale haar liedje.
Dan wiskunde, we kregen wat hoofdrekenoefeningen. Speeltijd!
En daarna nog wat wiskunde. Frans.
We deden 'mag ik u kussen' maar dan in het Frans, het was grappig!
PINDAKAAS! Middag speeltijd en eten.
In de namiddag was het peer, Mona en ik lazen veel. Al rap was het tijd en gingen we terug naar onze klas. Daar bespraken we peer en was het vrije werktijd . '
Tot slot mochten er nog een paar kinderen vertellen in de kring.
PINDAKAAS!!Zei het zandmannetje, we deden onze taak en gingen naar huis.

Einde
Mona

vrijdag 10-2-12 Max C

Dag verslag vrijdag 10.2.12
Ik kwam binnen en de klas en het was geen klasraad.
We hadden toets aaaaaaaaaaaaaaaaaaah, het waren procenten. Het was eigenlijk toch nog moeilijk.
Na de toets was het speeltijd, ik speelde wat en at een appel. Daarna was het Frans. Els zei dat we maandag 'mag ik u kussen' gingen na spelen .
Daarna was het vrije werk tijd.
Dan was het weer speeltijd ik heb wat gedanst.
Daarna was het speciaal project van Chiara, Zumbyl en Reina het ging over Ethiopië. Het was super tof. Daarna was het tijd.

donderdag 9 februari door Yente

Dagverslag 09/02/'12

Ik kwam binnen in de klas, niet zomaar binnen, ik kwam ook niet als een huppelend prinsesje binnen in kwam meer als een vermoeide trol binnen.
Ik zette mijn volgepropte boekentas neer en ging al wat wakkerder naar beneden, want het was turnen. Eerst begonnen we met een paar postjes waaronder: piramides maken, mat, touwtjespringen en circustechnieken. Met mijn groepje Reina, Helena, Zyumbyul en Emma vond ik het leukste 'piramides maken'. Later was het nog 3 keer jagersbal. Ik had mijn hoofd gestoten niet zo leuk dus.
Terug in de klas was het schrijftijd speculoospasta... euh ik bedoel pindakaas.
Zoals elke dag las iemand het dagverslag voor in dit geval was Otto de schuldige.
Ik deed mijn fleurig liedje en Zita haar actua over een band.
Pindakaas het was speeltijd. Wat deed ik ook al weer? Aja iets leuks.
Cecile klapte en het was wiskunde. Eerst schreven we allemaal in geen dwergletters maar in reuzenletters 'OP 100' het ging dus duidelijk over procenten. Het was procenten om ons voor te bereiden op de toets van morgen.
Pindakaas, at ik niet (het was middag eten en middagspeeltijd)
Later was het nog vrije werktijd ik werkte aan mijn vrije tekst en aan mijn 2 projectteksten.
Later was het nog even jonge prinsen en dat was het einde van deze dag.

Yente

woensdag 8 februari door Otto


Dagverslag woensdag 8/2/12


De dag begon weer eens met het ambetante gepiep van mijn wekker:” Piiip, piiip, piip!!!”
Ik had echt zin om hem kapot te slaan, maar omdat hij centjes kost deed ik het niet.
Toen ik een uurtje later de klas binnen kwam, speelde Hagen weer een knotsgek toneeltje voor ons. Toen Cecile ook binnen kwam was het schrijftijd. Ik werkte aan mijn project.
Daarna was het kring. Kika las voor uit de jonge prinsen, Jente deed haar boekvoorstelling en er vertelden een paar kinderen.
Na de kring was het wiskunde. We kregen twee blaadjes over het procent omdat we daar vrijdag een toets over hebben ”SLIK!”
Maar toen opeens “ PINDAKAAS !!! “ Speeltijd!!! Ik nam mijn zwemzak en liep naar buiten. Ik speelde wat en toen kwam Cecile klappen.
Zwemmen, juuuj! We moesten met balletje zwemmen. Leuk maar wel vermoeiend! Toen we terug in de klas waren las Camille haar tekst voor. Maar toen opeens “ PINDAKAAS!” Dat was dan weer een woensdag voormiddag.

Otto

dinsdag 7 februari door Reina

Dinsdag 7 februari 2012
Toen ik de klas binnen kwam was Cecile er nog niet, dus speelde ik met de andere kinderen
'cactus en bloem' en 'verstoppertje.
Dan kwam Cecile binnen en zei: (zoals bijna iedere morgen)”Schrijftijd!”
Ik werkte aan mijn projectteksten. Maar toen zij Zita:”PUDDING!” Eh, nee, sorry, ze zei:”PINDAKAAS!”
Het was kring. Eerst las Zita het dagverslag van maandag voor, dan deed Helena haar weetje over de Jan van Gent. Het was heel interessant. Daarna las Camille voor uit de jonge prinsen.
Toen was het wiskunde, iedereen verbeterde zijn cijferen. Het was maar een kwartier speeltijd want daarna keken we voor godsdienst zedenleer een film:”OPERATIE CONGO”, dat was voor de Damiaanactie We kregen er ook wat uitleg over. Maar toen was het gedaan. We kregen een kwartier extra speeltijd omdat we 's morgens een kwartier minder speeltijd hadden. Ik speelde wat samen met mijn vriendinnen at boterhammen. Ik speelde nog wat en toen mochten we naar boven omdat het zo koud was buiten.
Na de speeltijd was het een klaslesje van Kika, Jonna en Camille; We deden een plantenquiz. Het was heel leuk en leerzaam. De eindscore was: “11, 11 en 11!”
Reina

6 februari 2012 door Zita

Dagverslag 6 februari 2012
Om de dag te beginnen gingen we in de kring zitten om de planning te overlopen. Daarna deden we kring. Eerst las Zyumbyul het verslag van gisteren voor en dan stelde Marion haar liedje voor, het was een heel leuk liedje. Voor haar verwerking moesten we een trein tekenen in het zwart wit.
Stan en Chiara lazen voor uit de jonge prinsen dan werkten we aan onze draak van Otto en Max C hun klasles.
Eerst maak je uit klei een gebogen draak met aan de twee kanten een hoofd, maar nu lijmden we er krantenpapier rond maar niet aan de onderkant.
Pindakaas!! “zei ik, ik was het zandmannetje.
Ik speelde wat met Annaleah en Liese. Na de speeltijd werkten we aan onze draak, nu deden we licht papier er rond en plakte stukjes blauw en groen papier erop en dan lieten we ze drogen.
Toen gingen we in de kring zitten voor Zyumbyul haar traktatie, ze was 12 jaar geworden. Ze had lekkere koekjes mee en dan was het Frans. Wij leerden een gesprekje in het Frans van 2 jongens die naar het frietkraam gaan.
Pindakaas!!!” riep ik alweer.
Ik speelde weer een beetje en at iets lekkers en het was alweer klastijd.
Nu was het peerles, wij lazen een tekstje over slangen.
Dan aten we de traktatie van Camille die een maand geleden was verjaard je mocht appeltaart of cake. Dan las Lale nog eens voor uit de jonge prinsen en toen lazen we tekstjes voor en vertelden wat en zo eindigde weer een schooldag. Pindakaas!!!!!!

Einde Zita

vrijdag 3 februari Zyummvyul

donderdag 2 februari 2012 Max DR

Dagverslag donderdag 2/2/12
We begonnen met turnen. Deze keer met Cecile. Het was jagersbal.
Na het turnen was het schrijftijd. Toen moest ik naar Cathérine.
Toen ik terug kwam gaf Cecile les over de negenproef en het was maar dan “pindakaas”!!!
Ik speelde wat en toen kwam Els klappen.
Het was toets. Na een uur was bijna iedereen klaar en het was “pindakaas!!!”
Beuehueheuheue ik at hondenbrokken!!!
Daarna kwam Els klappen en was het klasles van Marion en Emma. We leerden mooi en beleefd eten en we maakten peren uit papier behalve Faust die maakte een ananas. Toen deed iedereen zijn taak en was het “pindakaas” tijd om naar huis te gaan.

Max

woensdag 1 februari door Helena


Woensdag Dagverslag 1/2/12

“Helena, opstaan!” “
“Ja ik kom al!”
Ik stond op met de koude om me heen, brrrrr!
Later ging ik naar school met de fiets en liep dan vermoeid van het trappelen de trappen op.
Ik was lekker op tijd maar opeens kwam Cécile en het was schrijftijd. Ik zat aan de computer mijn tekst te typen tot hij plots geblokkeerd zat. Dat vergat ik voor even want het was kring.
Toen zei de voorzitter “Stilte!”en Emma begon het dagverslag voor te lezen. Dan was er nog een boekvoorstelling van Reina uit het boek: Destiny en de wilde paarden.
Na de boekbespreking was het wiskunde. We werden in twee groepen verdeeld. De éne deed wiskundige creatie en de andere werkte aan een bundeltje van over procenten en dan wisselden we tot dat Zyumbyul “Pindakaas” zei.
Het was speeltijd en ik speelde kiekeboe met wat vrienden.
Na de speeltijd gingen we weer in de kring zitten. We speelden nog wat cactus en bloem tot dat Cécile kwam.
Max C., Mona en Faust lazen wat uit het boek de Jonge Prinsen en Otto vertelde uit zijn vertel schriftje. Dan zongen we nog drie liedjes. In een klein stationnetje, De vier weverkes en de kabouterdans. Dan was het weer “Pindakaas!” We ruimden snel onze tafels leeg en we zorgden ervoor dat onze banken netjes lagen voor daarna te gaan turnen. Ik rende de trappen af en ging mij omkleden. We speelden hockey met moussen sticks maar toen floot Ben op zijn fluitje en de turnles was gedaan en zo eindigde ook de schooldag.

Einde verslag

dinsdag 31 januari 2012 door Emma

Dagverslag 31. 01.2012
Ik stond op en ging naar school brrrrrrrrrrr wat was het koud buiten. Ik kwam de klas binnen Cecile was er nog niet, dus praatte ik nog wat met Reina en Yente. Het duurde niet zo lang want daar kwam Cecile binnen en zei:”We gaan eerst de planning bespreken.”
Toen zei het zandmannetje pindakaas, dat is het nieuwe woord voor tijd. Het was kring we hadden veel werk. Eerst las Jonna een verslag voor daarop volgden Kika Max en Milena ook met een verslag, de verslagen waren gedaan. Toen had Zita een liedje en daarna ik een weetje het ging over puistjes.
Toen was het wiskunde, de negenproef met + en -.
Eindelijk speeltijd. Ik speelde jagersbal en het was daarna godsdienst zedenleer.
We deden verder aan ons thema van samen leven en vertelden waar we woonden. , we lazen het verhaal van de kleine prinsen toen was het etenstijd, eindelijk ik kreeg al honger.
Jeeeeeeeej een mini projectje van Milena en Zita. Het ging over neanderthalers. We vingen vissen,jaagden op een hert en raapten wortels en noten.
Daarna aten we alles op en het was pindakaas( tijd om naar huis te gaan).

Dagverslag van Emma

maandag 30 januari volgens Milena

Verslag 30/01/2012

Vandaag was het staking. Je mocht naar school gaan of thuis blijven. Ik ging pas in de middag naar omdat ik me in de voormiddag niet zo goed voelde. Op school zag ik buiten Jonna,Camille,Kika. Wij speelden en praten wat. Toen klapte Els en wij gingen naar de kleuters. Daar speelden we ziekenhuisje dat was leuk. Daarna speelden nog wat spelletjes en ook nog galgje. Daar gingen we allemaal in de kring zitten en deden nadoenertje. Dan was het tijd om naar huis te gaan.

Einde
Milena

27 januari volgens Kika

Dagverslag:Vrijdag 27 januari
Toen ik binnen kwam in de klas was het schrijftijd. Ik had niets meer te doen dus ging ik op bingel.
Daarna hielp ik Zyumbyul met haar actualiteit. Dan speelden we tafelkampioen en ik stond op de tafel. Als we daar mee klaar waren leerden we over procenten. Daarna was het speeltijd. Ik speelde met Jonna,Mona,Renée. Toen klapte Cecile en was het Frans met Cecile want Els ging naar een toneel voorstelling. Daarna was het dictee. Ik had 0 fouten. Na het dictee was het klasraad. Dan hoorde ik mij buik grommen grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Gelukkig was het etenstijd!!! Na het vele spelen was het een mini projectje van Stan en Max Dr over geluid. Dat was interessant. Dan deden we de klasraad verder. En dan was het PINDAKAAS!!!






Einde KIKA!!!