Dag verslag Donderdag,2 Oktober 2012
De dag begon met een beklimming van de trappen. Cécile zei al snel :”Op jullie plaatsen” en we begonnen in ons taalboekje. Nadat we in ons taalboekje hadden gewerkt was het rekenen. We herhaalden nog eens de maten en gewichten, daarna verbeterden we onze toets van wiskunde. Yes, speeltijd of toch niet want Cécile wou nog de verdeling van de meisjeskamers kiezen voor de sportklas.
Kamer 1: Glodjana , Billie en Taiko Kamer 2: Julie, Renee en Camille Kamer 3: Helena, Reina, Marion & Kiki en ten slotte Kamer 4: Zita, Jente, Zumbul en Emma.
Daarna was het zedenleer , we leerden over Amnesty International en we maakten er een toneeltje bij in twee groepjes (5de bij 5de en de 6de bij de 6de ). Mijn maag begon al te knorren, ik at wat en ging dan al naar boven om mijn project te oefenen. Ik stelde mijn project Antarctica voor en als verwerking maakten we een ijssculptuur met een visje, dat mooi in het midden blijf hangen. We ruimden wat op en gingen in de kring gaan zitten. Max vertelde een weetje van Facebook. Renee en Julie mochten dan hun vrije tekst voorlezen.
Zo, er was alweer een leuke dag voorbij
Einde Camille
Dagverslag woensdag3 /10/12
We begonnen de dag met praatkring Yente deed boekvoorstelling en Luka deed zijn bijkomende informatie. Toen las Cecile uit het geschiedenis boek. Dan was het wiskunde, we leerden over breuken en we kregen een potlood van Cecile, omdat iedereen op de plusjeslijst stond. Toen klonk het woord “tijd” we namen ons fruit en gingen naar de speelplaats.
Na de speeltijd vertrokken we naar het zwembad. We moesten over een matje duiken, door een hoepel duiken en door een zwemslurf duiken.
We gingen terug naar school en lazen nog twee vrije teksten, dat was een halve schooldag weer voorbij.
Emma