Dagverslag 12 maart 2012
Weer een nieuwe dag. Ik ging vandaag naar school zoals de meeste kinderen. Toen Cecile binnenkwam zei ze: “Goedemorgen”. Maar niemand gaf antwoord. Ze herhaalde het en iedereen zei dan: “Goede morgen, Cecile”. Emma deelde blaadjes uit, de planning, het woordpakket en een blaadje over mythologie. We lazen onze planning en het was stille schrijftijd. Ook al was het niet zo stil, zo noemen we het. Dan was het kring. Marion las het dagverslag voor van vrijdag en Jonna deed haar liedje: Adele met 'Don't you remember'. Carine kwam plots binnen en vroeg als we nog naar de projectvoorstelling wilden komen. We gingen er naar toe. Het ging over vogels en het was geweldig. Terug naar de klas: wiskunde. We verbeterden onze toetsen maar toen riep het zandmannetje: Pindakaas!! Speeltijd wordt het ook genoemd. Na de speeltijd was het taal. We lazen het woordpakket voor en vertelden elkaar wat de woorden betekenden. Frans was het nu. Het 5de had toets over het werkwoord avoir. Dan mochten we per 2 nog een dialoogje oefenen. Maar dat was genoeg Frans. Nu was het speeltijd en tijd om te eten natuurlijk. Na de speeltijd was het peer les. Wij hadden het over wat voor tekst het is: een fantasietekst, een informatietekst of een tekst waarin staat hoe je iets moet doen. Toen peer les gedaan was moesten we zinnen maken of andere dingen bij een lesje zinsontleding. Toen lazen we teksten voor. Eerst Emma met “de ontvoering”. Dan ikzelf met natuurlijk de beste tekst en dan Jonna. Na haar tekst was het alweer tijd. Sorry dat dit perfecte dagverslag moet eindigen maar ik krijg kramp in mijn hand van het schrijven.
Einde Zita